منتخب اول ششمین دوره شورای اسلامی شهر اقبالیه در گفتگو با خبرگزاری برنا:

۱۵ نفر در لیست انتخاب شهردار آینده اقبالیه قرار دارند

۱۴۰۰/۰۵/۰۵ - ۰۸:۳۶:۵۵
کد خبر: ۱۲۱۲۰۴۷
۱۵ نفر در لیست انتخاب شهردار آینده اقبالیه قرار دارند
منتخب اول ششمین دوره شورای اسلامی شهر اقبالیه گفت: برای انتخاب شهردار شهر اقبالیه فراخوان گسترده ای داده شده که تمام افراد که توانایی، تخصص و تجربه لازم را در حوزه مدیریت شهری دارند رزومه خود را برای بررسی به شورای منتخب ارائه دهند که تاکنون 15 نفر رزومه خود را ارسال کرده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ رضا رحیم لو عضو شورای اسلامی فعلی شهر اقبالیه و منتخب اول ششمین دوره شورای اسلامی شهر اقبالیه در این باره اظهار کرد: شهر اقبالیه با فاصله هفت کیلومتری از مرکز استان قزوین با 538 هکتار محدوده خدمات شهری با جمعیت 80هزار نفر یکی از شهرهای پرجمعیت استان قزوین است.

وی افزود: 15 هزار نفر از جمعیت شهر اقبالیه را اتباع بیگانه تشکیل داده اند که استقرار اتباع بیگانه در شهر اقبالیه خارج از تصمیم گیری مدیرت شهری در سال های گذشته بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر اقبالیه خاطرنشان کرد:  علی رغم اینکه شهروندان اقبالیه مردمی مهمان نواز و خونگرم هستند اما واقعیت این است که حضور این تعداد اتباع بیگانه مشکلات مختلف فرهنگی و اجتماعی برای شهروندان بوجود آورده و  این مشکلات علاوه بر هزینه و خدماتی است که شهرداری به این مهمانان ناخوانده ارائه می دهد. 

منتخب اول ششمین دوره شورای اسلامی شهر تصریح کرد:  بر اساس سرشماری سال 1395 جمعیت شهر اقبالیه 55هزار نفر اعلام شده و در حال حاضر کمک های دولتی در غالب مالیات ارزش افزوده بر اساس جمعیت سرشماری سال 95 پرداخت می شود به همین دلیل شهرداری اقبالیه در زمینه  اعتبارات با مشکل و کمبود مواجه است.

وی با بیان اینکه  شهر اقبالیه به نوعی سرریز بخشی از جمعیت شهر قزوین را در خود جای داده است، افزود: شهر اقبالیه تبدیل به خوابگاه شده است چرا که بخشی از مهاجران ساکن در شهرهای همجوار صنعتی فعالیت دارند و اقبالیه را صرفا به عنوان یک خوابگاه برای خود انتخاب کرده اند. 

عضو شورای اسلامی شهر اقبالیه با تاکید بر اینکه شهر اقبالیه در مجاورت یکی از محورهای پرترافیک و مهم استان  که  قزوین را به هفت استان متصل می کند قرار دارد، خاطرنشان کرد:  متاسفانه شهر اقبالیه به صورت خطی قرارگرفته و جاده تزانزیت از وسط شهر عبور می کند و روزانه  هزاران خودرو ی سبک و سنگین از وسط این شهر عبور می کنند که همین امر باعث ترافیک سنگین و تصادفات و همچنین  تخریب زیر ساخت های شهری می شود لذا یکی از نیاز های اصلی شهر احداث کنار گذراست.

وی بیان کرد: در سال 95 کلنگ  کنار گذر شهر در ضلع  شمالی شهر به زمین  زده شد اما این پروژه مهم و حیاتی شهر اقبالیه به دلیل نبود اعتبارات دارای 15درصد پیشرفت فیزیکی است و هم اکنون نیز عملیات اجرایی آن به طور کامل تعطیل شده است.

منتخب اول ششمین دوره شورای اسلامی شهر اقبالیه تاکید کرد: با توجه به حجم بالای عملیات کنار گذر شهر اقبالیه این پروژه نیازمند  تزریق اعتبار کلان  است لذا از مسئولین استان درخواست داریم برای تامین و تزریق اعتبار پروژه کنار گذر شهر اقبالیه توجه ویژه ای داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از آب شهر قزوین با حفر 22حلقه چاه از اراضی شهر اقبالیه تامین می شود، گفت: در حال حاضر شهروندان اقبالیه در زمینه تامین آب شرب با کمبود و مشکل مواجه هستند لذا انتظار این است که در خصوص تامین آب شرب مورد نیاز شهروندان اقبالیه هم اقدامات فوری و لازم از سوی ادراه آب و فاضلاب استان صورت بگیرد.

رحیم لو با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی شهر اقبالیه تصریح کرد: کشاورزان و باغداران شهر اقبالیه که نقش مهمی در تولید محصولات کشاورزی و باغی استان دارند خواستار تخصیص سهمیه و دبی بیشتر آب کانال هستند.

وی گفت: پیگیری و تکمیل فاضلاب شهری اقبالیه که هم اکنون دارای  ۲۵درصد پیشرفت فیزیکی است و شرکت آبفا برای جذب سرمایه گذار فراخوان داده است یکی دیگر از اولویت شورای دوره ششم شهر اقبالیه خواهد بود.

منتخب اول ششمین دوره شورای اسلامی شهر اقبالیه در خصوص شاخص های انتخاب شهردار آینده شهر اقبالیه گفت : منتخبین دوره ششم پس از تایید صحت انتخابات برای اینکه فرصت خدمت گزاری را از دست ندهند نشست و جلسات خود را برای انتخاب شهردار برگزار کردند.

وی افزود : برای انتخاب شهردار شهر اقبالیه بر اساس تصمیم منتخبان ششمین دوره شورای اسلامی فراخوان گسترده ای داده شده که تمام افراد که توانایی، تخصص و تجربه لازم را در حوزه مدیریت شهری دارد رزومه خود را برای بررسی به شورای منتخب ارائه دهند که تاکنون 15نفر رزومه ارائه داده اند و همچنان فرصت برای  نخبگان و افراد واجد الشرایط نیز وجود دارد. 

رحیم لو تاکید کرد: سوابق اجرایی، تخصص در حوزه مدیریت شهری، سلامت ، پاکدستی ، نوآوری ، برنامه محور بودن ، داشتن حسن شهرت،  برخوداری از روحیه تعاملی با مدیران و اعضای شورا ، بهره مندی  از انگیزه بالا و روحیه جهادی از جمله مهم ترین ملاک و شاخص های اعضای شورای شهر اقبالیه برای  انتخاب شهردار آینده ا است که بدون تردید این شاخص در راستای شتاب بخشیدن به توسعه شهر و مطالبات شهروندان اقبالیه است.

وی با یادآوری اینکه یکی از مطالبات شهروندان و اعضای شورای شهر تزریق خون تازه در مدیریت شهری و تغییر رویکرد  است، گفت: البته اگر در بین گزینه های مطرح شده نیروی که باشاخص های تعریف شده شورا همخوانی نداشته باشد با توجه به عملکرد مهندس فرجی شهردار فعلی و سابقه 25ساله وی در شهرداری و شناخت و اشرافی که به شهر دارد جزء گزینه های مطرح با در نظر گرفتن نواوری و ارائه ایده های جدید در مدیریت شهری اقبالیه است.

وی در پایان ضمن تقدیر از حسن اعتماد و آرای 4500 نفری شهروندان اقبالیه نسبت به خود گفت: بنده در کنار سایر همکارانم در دوره ششم شورا تمام  توان، ظرفیت و تجربه خود را برای خدمتگزاری صادقانه و بی منت به شهروندان قدرشناس ، نجیب و انقلابی اقبالیه به کار خواهیم بست و صداقت ، شفافیت و سلامت را سرلوحه برنامه های خود  قرار خواهیم داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز