همزمان با سراسر کشور:

خط نماد در قزوین افتتاح شد

۱۴۰۰/۰۵/۰۵ - ۲۳:۳۵:۲۵
کد خبر: ۱۲۱۲۴۸۰
خط نماد در قزوین افتتاح شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با راه اندازی خط نماد در استان زمینه ارائه مشاوره های روان شناسی و کاهش آسیب های اجتماعی در عرصه دانش آموزی مهیا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسنعلی اصغری در حاشیه اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش کشور در گفتگو با خبرگزاری برنا در خصوص این خط اورژانس اجتماعی اظهارداشت: همزمان با اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش کشور و با حضور وزیر آموزش و پرورش خط نماد( اورژانس اجتماعی دانش آموزی) در استان قزوین نیز فعالیت خود را آغاز کرد.

اصغری در خصوص ویژگی های این خط اظهار داشت: پروژه راه اندازی خط نماد از سال 1398 کلید خورد و بعد از 2 سال امروز در 32 استان کشور از جمله قزوین راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: خط ملی نماد «۱۵۷۰» یا اورژانس اجتماعی دانش آموزان کشور از اضلاع مهم نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان است که به ما کمک می کند تا مداخله های سریع و فوری در قالب سیستم یکپارچه را فراهم کنیم.

image_2021_7_28-0_29_18_896_Pgf

اصغری یادآورشد: گسترش دسترسی سریع و امن دانش آموزان و معلمان و اولیا به خدمات مشاوره از اهداف مهم این برنامه است که در این زمینه یکپارچه سازی خدمات مشاوره و همچنین به روز آوری روش های جدید مورد توجه قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: در شرایط کنونی که در حوزه نوجوانان و جوانان با آُسیب های متعددی روبرو هستیم فضای تعلیم و تربیت ایجاب می کند بتوانیم با واکنش سریع در فوریت های روانی دانش آموزان به کاهش آسیب ها کمک کنیم.

وی افزود: این خط در سی و پنجمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش استانهای کشور به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد و قرار است در سال‌های آینده در همه مدارس و مناطق سراسر کشور برای ارتقای سلامت روانی دانش‌آموزان راه اندازی شود.

»نماد» عنوان اختصاری طرحی با نام «نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان » است که در سال 94 در قالب ائتلاف 9 دستگاه و با هدف دستیابی به چارچوب همکاری نظام یافته برای مداخله سریع، به‌موقع و موثر در آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، طراحی و اجرایی شد.

image_2021_7_28-0_30_10_502_iHF

در این طرح، به تمامی راهکارها در دو بُعد مهم «تقویت عوامل محافظت کننده» و «کاهش عوامل مخاطره آمیز» در زمینه‌های گوناگون آموزشی، غربالگری، مداخله مختصر، ارجاع، درمان، حمایت‌های روانی، مددکاری اجتماعی، معاضدت‌های انتظامی و قضایی، به همراه کوشش برای پیشگیری‌های وضعی، توجه شده است.

با استقرار این خط در همه مناطق آموزش و پرورش ضمن اینکه همکاری بین دستگاه‌ها از طریق یک سامانه جامع نرم افزاری، نظام یافته و هوشمند ممکن خواهد شد، می‌توان امیدوار بود که میزان آمادگی کشور برای واکنش سریع در فوریت‌های اجتماعی دانش‌آموزان ، افزایش یافته و تقویت شود.

نظر شما
پرونده ویژه