مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین:

فرهنگ سازی موثر و همکاری مشترکان به مدیریت مصرف برق در استان منجر شد/ قزوین در جشنواره وزارت نیرو درخشید

۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۰۸:۰۷:۳۸
کد خبر: ۱۲۲۳۸۰۵
فرهنگ سازی موثر و همکاری مشترکان به مدیریت  مصرف برق در استان منجر شد/ قزوین در جشنواره وزارت نیرو درخشید
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: ضمن کسب رتبه برتر در جشنواره وزارت نیرو با فرهنگ سازی و آموزش های مستمر و همکاری خوب شهروندان زمینه ایجاد حساسیت عمومی نسبت به مسئولیت جمعی درعرصه مدیریت مصرف انرژی در استان مهیا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عزیز عباسی در خصوص فرهنگ سازی در حوزه صنعت آب و برق و مشارکت دادن مردم در مدیریت مصرف اظهارداشت: بدون تردید هیچ طرح فرهنگی و برنامه ای بدون مشارکت و همراهی مردم محقق نمی شود و ما نیز باور داریم تا شهروندان و مشترکین را همراه خود نکنیم به اهداف فرهنگی تعیین شده دست نخواهیم یافت.

وی افزود: در شرایطی که در عرصه مصرف بالای انرژی ضرورت دارد برای نهادینه سازی رواج سبک رفتاری مصرف بهینه اقدام شود لذا در کنار انعکاس خدمات و عملکرد مدیران و همکاران خود در شرکت توزیع برق استان قزوین تلاش کردیم با تولید محتوا و برنامه های مختلف در فضای مجازی، رسانه های گروهی و صدا و سیما زمینه مشارکت بیشتر مردم در مدیریت مصرف را مهیا کنیم.

عباسی تصریح کرد: در سال گذشته در فضای مجازی بیش از 4 میلیون و 279 هزار و 418 نفر از طریق فضای مجازی اخبار و اطلاعات این شرکت را بازدید کردند.

2297309

وی گفت: بیشترین اطلاعات ارائه شده توسط روابط عمومی شامل انعکاس خبرهای اقدامات جهادی، مانورهای بهسازی و تعمیرات شبکه های برق، اطلاع رسانی در خصوص مدیریت مصرف، زمان خاموشی ها، اعلام برنامه های ملاقات عمومی با مدیران، اخبار مختلف صنعت برق و تامین پایدار انرژی برق، تعامل با شهروندان، حضور مدیران در میز خدمت، مرکز سامد، نمازهای جمعه و پاسخگویی به شهروندان بوده است.  

  مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: یکی دیگر از فعالیت های روابط عمومی تشریح برنامه هاو اهداف اجرای طرح «برق ملی امید» واستفاده از سامانه خدمات غیرحضوری « برق من» بود و در ادامه به مطالبات و درخواست های مشترکان هم رسیدگی و پاسخ داده شد.

رصد فضای مجازی 

عباسی در ادامه بیان کرد: با رصد فضای مجازی بعنوان یکی از مولفه های نوین تاثیرگذار برافکار عمومی نسبت به تحلیل محتوای مطالب منتشر شده، تعیین رویکرد رسانه ای و تعامل بیشتر با فعالان این عرصه و طرح دغدغه شهروندان با مطالب مرتبط با برق استان به صورت پیوسته و منظم مورد واکاوی و تحلیل قرار گرفته و در صورت نیاز جوابیه نیز صادر شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اظهارداشت: در عرصه رسانه ها درسال گذشته 136 خبر، 35 مورد گزارش خبری، 9 گزارش تلویزیونی ،  9 گزارش رادیویی و 29 مصاحبه در رسانه ها منتشر شد و در بخش فرهنگ سازی و آموزش همگانی در حوزه  استفاده از ظرفیت  صدا و سیمای استان  نسبت به تولید و پخش تیزر، انیمیشن، اینفو موشن هم اقدام شد.

همکاری با آموزش و پرورش برای فرهنگ سازی در مدارس  

عباسی در ادامه اظهارداشت: بدون تردید هرگونه آموزش از سنین کودکی می تواند تاثیرگذار بوده و در سنین بزرگسالی نهادینه شود که در این راستا ضمن عقد قرارداد و تفاهم نامه با آموزش و پرورش برای فرهنگ سازی و آموزش همگانی در بستر شاد اقدام کردیم که مخاطبان ما کودکان و نوجوانان  بصورت مجازی بودند.

مدارس

وی اضافه کرد: تلاش کردیم در تولید محتوا با زبانی ساده و همه فهم برای گروههای سنی مختلف بویژه کودکان و نوجوانان موضوعات مختلف در خصوص مدیریت مصرف برق و استفاده از سامانه «برق من » را تبیین کنیم تا کاهش مصرف و استفاده از خدمات غیرحضوری محقق شود.

فرهنگ سازی ها در جلب مشارکت مردم تاثیرگذار بود

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: با فرهنگ سازی خوب انجام شده و اطلاع رسانی بموقع در رسانه ها خوشبختانه توانستیم در سومین جشنواره ارزیابی عملکرد روابط عمومی های صنعت آب و برق(وزارت نیرو) برای دومین سال پیاپی مقام کسب کنیم و شایسته تقدیر شناخته شده و از سوی مدیرکل روابط عمومی وامور بین الملل وزارت نیرو مورد تجلیل واقع شویم.

وی بیان کرد: بسیار خرسندیم در سال گذشته توانستیم با اطلاع رسانی مستمر و تاثیرگذار خود و جلب مشارکت شهروندان و مشترکان در صرفه جویی در مصرف انرژی تابستان سال ۹۹ را بدون خاموشی سپری کرده و از پیک بار عبور کنیم که بخش اعظم آن را مدیون فرهنگ سازی و مشارکتهای مردم و همه مشترکان می دانیم. 

عباسی اظهارداشت: باید پذیرفت فرهنگ یک موضوع چند وجهی است که در دراز مدت جواب می دهد لذا باید برای تاثیرگذاری بیشتر به ممارست و استمرار توجه کرد و با تداوم فرهنگ سازی مردم را حساس کنیم تا به مدیرت مصرف برق عادت کرده و یک هنجار فرهنگی در این عرصه شکل بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز