مباحث آزاد اعضای شورای شهر قزوین:

نگذارید شورا از بیرون مدیریت شود/ اعضا با شفافیت و آزادی رای می دهند

۱۴۰۰/۰۶/۲۴ - ۱۵:۵۳:۴۱
کد خبر: ۱۲۳۴۰۸۰
نگذارید شورا از بیرون مدیریت شود/ اعضا با شفافیت و آزادی رای می دهند
اعضای شورای شهر قزوین در سخنان خود بر استقلال رای و جلوگیری از مدیریت خارج از مجموعه شورا تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه شورای اسلامی شهر قزوین عصر چهارشنبه برای انتخاب شهردار قزوین تشکیل شد تا پس از رای گیری منتخب شورا برای مدیریت شهری انتخاب شود.

در این جلسه فرج الله فصیحی رامندی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: جلسات متعددی را برای انتخاب شهردار برگزار کردیم و از میان 47 گزینی بومی و 35 نامزد غیر بومی و بررسی برنامه ها و سوابق توانستیم به 4 نفر برسیم و تمرکز بیشتری روی این افراد داشته باشیم.

333

وی بیان کرد: اعضای شورا در کمال آزادی و استقلال رای به گزینه مورد نظر رسیده اند و امیدواریم فرد  منتخب بتواند خدمت ارزشمندی به مردم داشته باشد.

در ادامه فاطمه اشدری اظهارداشت: در بررسی قانونی شغلی افرادی که در ردیف 4 گزینه نهایی قرار گرفته اند حتما بررسی دقیقی صورت گرفته زیرا چند روزی است که زمزمه هایی شنیده می شود که یکی از نامزدها بازنشسته است و نمی تواند شهردار شود و سوال این است که آیا ایشان منع قانونی دارد یا نه تا درست تصمیم گیری کنیم.

وی بیان کرد:باید نگاه ما این باشد که فرد منتخب اگر توانمند بود در دور بعدی هم باشد زیرا ما شهردارانی داشتیم که دو دوره مدیریت کردند و اگر امروز درست انتخاب کنیم در آینده مشکلات کمتر خواهد بود.

4444

در ادامه چگینی عضو دیگر شورا گفت: فارغ از همه مباحث مطرح شده امیدواریم نتیجه کار مطلوب باشد و هم مردم راضی شوند و هم آینده خوبی برای شهر قزوین رقم بخورد و شهردار بتواند ردپای خوبی از خود برجای بگذارد.

چگینی تصریح کرد: امیدواریم ما بتوانیم درست انتخاب کنیم تا بعد از 4 سال شرمنده خدا و مردم و رسانه ها نشویم.

چگینی از تلاش مستمر خبرنگاران در جلسات بررسی توانمندی نامزد شهرداری هم تشکر کرد.

محسن حق شناس دیگر عضو شورا هم اظهار داشت: بعد از 40 روز جلسات مستمر کارشناسی امروز سکان مدیریت شهری را به فردی خواهیم سپرد که امیدواریم موفق عمل کند.

وی اضافه کرد: امروز قرار است فقط یک نفر انتخاب شود لذا پیشنهاد برخی اعضا که ابتدا به دو نفر رای دهیم و سپس نفر نهایی را انتخاب کنیم وجاهت قانونی ندارد.

حسین صلح جو هم اظهارداشت: امروز سرنوشت 4 ساله شهر را با انتخاب مدیری زیرک، جهادی، راستگو و آگاه مشخص می کنیم و نشان می دهیم دنبال نیروهای جهادی و انقلابی هستیم تا شهر بسرعت از بلاتکلیفی خارج شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از اعضای شورا که باید وضعیت بازنشستگی و سن نامزدها مشخص شود گفت: ما مسئول و مرجع رسیدگی به این شاخص ها نیستیم و پس از رای گیری دستگاههای ذیربط آن را انجام می دهند.

علی فرمانی عضو دیگر شورا هم گفت: در خصوص وضعیت بازنشستگی آقای صباغ نامزد شهرداری باید شفاف سازی شود تا پس از رای گیری دچار مشکل نشویم.

5555

وی بیان کرد: اخیرا در خصوص دو نامزد دیگر شائبه هایی مطرح شده که تایید صلاحیت نمی شوند و نباید ما در یک کوچه بن بست قرار بگیریم و بالاجبار یک نفر را انتخاب کنیم.

فرمانی یادآورشد: از میان 4 نفر برای سه نفر شبهه ایجاد شده  و رئیس شورای باید شفاف سازی کند و با این وضعیت حق انتخاب ما بسیار محدود شده و ما نباید مجبور شویم با محدود شدن حق انتخاب به یک نفر رای دهیم که راضی نباشیم.

علی اللهیاری دیگر عضو شورا هم که پیشنهاد داد ابتدا به دو گزینه رای داده شود و سپس یک نفر برگزیده شود اظهارداشت: به نظر می رسد شورا از بیرون بشدت مدیریت می شود در حالی که ما نماینده مردم هستیم و نباید دیگران روی ما تاثیر بگذارند.

وی بیان کرد: شاید برخی از مجموعه بیرون از شورا می خواهند نظر اعضای شورا را تغییر دهند و اگر جلوی این ظلم گرفته نشود خطا می رویم لذا درخواست می کنم اجازه ندهید شورا مدیریت شود.

مهدی مهدیخانی عضو دیگر شورا هم اظهارداشت: همان گونه که رسانه ها شاهد هستند همه کارها در کمال شفافیت جلو رفته و برای آرای خود احترام و حریت قائلیم و در کمال آرامش و آزادی رای می دهیم.

عک

مهدیخانی در پایان آرای اعضای شورا را قرائت کرد و مهدی صباغ با شش رای به عنوان شهردار قزوین انتخاب شد.

در این رای گیری حسین معصوم دو رای و غلامحسن اسلامی صدر هم یک رای را به خود اختصاص دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز