استاندار قزوین:

مردم مراقبت کننند تا در فصل سرما وارد پیک جدید بیماری نشویم

۱۴۰۰/۰۷/۰۳ - ۱۷:۳۲:۵۶
کد خبر: ۱۲۳۸۴۷۱
مردم مراقبت کننند تا در فصل سرما وارد پیک جدید بیماری نشویم
استاندار قزوین گفت: مردم باید همواره رعایت پروتکل ها را جدی بگیرند تا با شروع فصل سرما وارد پیک ششم بیماری نشویم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در جلسه ستاد کرونا که عصر شنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: آغاز هفته دفاع مقدس و تقارن با سال تحصیلی را تبریک گفته و امیدوارم بتوانیم از الگوهای ارزشی حماسه های دوران جنگ در تربیت نسل جوان بهره گیریم.

وی بیان کرد: همچنان با ویروس کرونا درگیر هستیم و با همکاری بیشتر مردم اتفاقات خوبی رقم خورده و شاهد نزولی شدن روند بیماری هستیم اما در همین وضعیت هم البته برخی هنجارشکنی می کنند و در کنار افراد قانون مند و مراعات کننده همچنان شاهد دورهمی های خطرناکی هستیم که می تواند شرایط را بحرانی کند.

استاندار قزوین تصریح کرد: آنها که به فاصله گذاری و پروتکل ها را رعایت نمی کنند و سلامت خود و دیگران را به خطر می اندازند باید مورد مراقبت بیشتری قرار گیرند و با کمک رسانه ها لازم است به صورت مستمر اطلاع رسانی کرده و خطر را یادآوری کنیم.

77

وی بیان کرد: برای عبور از شرایط کنونی نیازمند اطلاع رسانی مناسب هستیم و از صدا و سیما، خبرگزاری ها، سایت ها و همه کسانی که تریبون و رسانه در اختیار دارند درخواست می کنیم کمک کنند تا وارد پیک دیگری نشویم.

جمالی پور اضافه کرد: هنوز وضعیت استان ما نارنجی است و حدود۵۰۰ بیمار بستری داریم و گزارش ها نشان می دهد با ورود فصل سرما و بی توجهی به پروتکل ها با پیک ششم مواجه خواهیم شد زیرا در فصل سرما محیط برای انتشار ویروس مهیا تر است.

وی اظهارداشت: حتما باید در رعایت پروتکلها جدی باشیم و فرمانداران نظارت کنند تا در فصل سرما با شرایط سخت تری مواجه نشویم.

جمالی پور بیان کرد: در مناسبت اربعین هم باید با حساسیت نظارت کنید تا سلامت مردم به خطر نیفتد و حتما امام حسین(ع) هم راضی نیست ما مراسمی برگزار کنیم که جان دیگران به خطر بیفتد و امروز رهبری برای ما الگوست و باید ببینیم ایشان چگونه عزاداری کرده و رعایت پروتکل ها چقدر از سوی ایشان جدی گرفته می شود و ما هم احساساتی عمل نکنیم زیرا ویروس شوخی ندارد.

وی با تشکر از همراهی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین و سایر امامان جمعه تصریح کرد: باید مراقب باشیم تا دوباره وارد شرایط قرمز نشویم تا محدودیت ها بیشتر شود و در این زمینه همه مسئولیت دارند.

استاندار قزوین با تسلیت درگذشت مهدی یعقوبی کشتی گیر پیش کسوت و مدال آور المپیک و درخواست مدیرکل ورزش و جوانان برای برگزاری مراسم تشییع گفت: از این که یک قهرمان را از دست دادیم ناراحتیم اما نباید احساسی عمل کنیم و اگر هر تشییع با تجمع همراه باشد و خطر انتشار ویروس را بیشتر کند موافق برگزاری آن نیستیم.

55

وی اضافه کرد: در یک مورد که با تشییع یک قهرمان ملی پوش در رشته اسکی و دوچرخه سواری موافقت کردیم به دلیل تجمع زیاد با انتقاد رسانه ها و مردم مواجه شدیم و امروز هم وقتی آرامستان را تعطیل می کنیم و دیگران محدود هستند نباید تفاوت قائل شویم  زیرا خود مردم ما را بازخواست می کنند اما اگر مراسمی به صورت محدود در فضای باز ورزشگاه با رعایت پروتکل ها قرار است برگزار شود در صورت موافقت دانشگاه علوم پزشکی و ستاد کرونا می توان برای آن تصمیم گیری کرد.

استاندار گفت: در جلسه ای با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل ورزش، فرماندار قزوین و جانشین ستاد کرونا برای تشییع پیش کسوت کشتی تصمیم بگیرید اما در هر حال رسانه ها و صدا و سیما در مورد شخصیت این قهرمان ورزشی برنامه تهیه کرده و مردم را در جریان افتخارات آن مرحوم قرار دهند تا جایگاهش حفظ شود.

جمالی پور از روند اجرای واکسیناسیون در استان ابراز رضایت کرد و گفت: خوشبختانه سرعت واکسیناسیون در استان بالا رفته و امیدواریم تا پایان مهر ماه همه افراد بالای 18 سال واکسینه شوند.

اجرای طرح سکوی مدیریت هوشمند در قزوین 

وی در خصوص پایلوت شدن استان در اجرای طرح سکوی مدیریت هوشمند نیز گفت: از 10 روز آینده این طرح به صورت پایلوت در استان اجرایی شده و محدودیت ها به حداقل خواهد رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز