مدیرکل اجتماعی استانداری قزوین:

تامین امکانات آموزشی در مناطق حاشیه نشین به کاهش آسیب های اجتماعی منجر می شود

۱۴۰۰/۰۷/۰۷ - ۲۰:۳۹:۲۸
کد خبر: ۱۲۴۰۳۱۷
تامین امکانات آموزشی در مناطق حاشیه نشین به کاهش آسیب های اجتماعی منجر می شود
مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: تامین امکانات آموزشی و فرهنگی در مناطق حاشیه نشین و سکونت گاههای غیر رسمی به کاهش آسیب های اجتماعی منجر می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه هماهنگی توزیع تجهیزات آموزشی در میان مدارس مناطق محروم روز چهارشنبه با حضور حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش، مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین، فلاح صفری کارشناس معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، معاونان پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.

مریم بیدخام در این جلسه اظهارداشت: دوران کرونا آسیب های زیادی داشت اما دستاوردهایی هم در این دوران داشتیم که تحول در نظام آموزشی و توسعه آموزش ها در فضای مجازی از جمله آنها بود.

image_2021_9_29-20_50_15_132_LAM

وی بیان کرد: شتاب در مسیر آموزش فضای مجازی شاید اگر کرونا نبود دهها سال طول می کشید تا این گونه معلمان و دانش آموزان را با این فضا آشنا کرده و روشهای تحصیل از راه دور را تجربه کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین یادآورشد: مهاجرت و توسعه مناطق حاشیه نشین یکی از آسیب هایی است که می تواند هزینه سنگینی به کشور تحمیل کند البته مهاجرت فی نفسه بد نیست اما وقتی بیسوادی در حواشی شهرها بیشتر شود و سکونت گاههای غیر رسمی گسترش یابد آسیب رسان است.

وی اظهارداشت: مهمترین مشکلات مناطق حاشیه ای، نبود زیرساخت های فرهنگی، بی تعهدی به امور اجتماعی، چالش های کالبدی و نبود امکانات فرهنگی، ورزشی، آموزشی است که این خلاء موجب شده تا دانش آموزان ساکن در این مناطق نیز در معرض تهدید باشند.

image_2021_9_29-16_23_22_207_pbU

بیدخام افزود: برای کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین از محل اعتبارات تملکی سازمان اجتماعی کشور مبالغ خوبی برای تامین امکانات فرهنگی و آموزشی و کاهش آسیب ها اختصاص داده شده که سهم استان قزوین 12 میلیارد تومان بود که یک سوم آن حدود 4 میلیارد تومان در بخش آموزش و پرورش اختصاص داده شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین تصریح کرد: اگر کودکان مناطق محروم را مورد توجه قرار دهیم حتما به شناسایی کودکان مستعد کمک شده و می توانیم آنها را از آسیب ها محفوظ کنیم.

image_2021_9_29-15_40_26_581_naY

در ادامه تجهیزات آموزشی شامل میز و صندلی، نیمکت، آب سردکن، پرینتر، دستگاه کپی، چمن مصنوعی، کمد آزمایشگاه، کتابخانه، صندلی گردان به ارزش 856 میلیون تومان برای 12 مدرسه در 4 منطقه محروم استان ارسال شد.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز