مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین:

انشعاب غیر مجاز از مشکلات شرکت آب و فاضلاب استان قزوین

۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۱۸:۲۸:۵۳
کد خبر: ۱۲۴۵۳۸۵
انشعاب غیر مجاز از مشکلات شرکت آب و فاضلاب استان قزوین
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: شکستن لوله های انتقال آب در بافت فرسوده و انشعاب غیر مجاز از مهمترین مشکلات شرکت آبفا در استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مدیران صنعت آب و برق روز دوشنبه با حضور در دادگستری قزوین با ریاست جدید دادگستری استان دیدار و گفتگو کردند.

داراب بیرنوندی در این دیدار اظهارداشت: در استان قزوین حدود یک میلیون و 360 هزار نفر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار دارند و امسال به دلیل کاهش بارندگی، خشکسالی و بحران منابع آبی بدترین سال را پشت سر گذاشتیم اما با همکاری مردم و برنامه ریزی انجام شده چالش ها را سپری کردیم.

وی اضافه کرد: در استان قزوین همه نیازهای آبی استان از محل آبهای زیرزمینی تامین می شود و ما ذینفعان زیادی در بخش های صنعت و کشاورزی داریم که از بهمن ماه سال گذشته فعالیت چاههای خود را آغاز کرده اند و فشار در شبکه زیاد است.

image_2021_10_11-19_25_47_388_31P

بیرنوندی تصریح کرد: باید بپذیریم که منابع آبی زیرزمینی ناپایدار است و نمی توان میزان دقیق آن را در همه شرایط بدرستی تخمین زد و کاهش این منابع می تواند چالش های زیادی برای استان ایجاد کند.

وی گفت: در حال حاضر 700 لیتر در ثانیه در استان کمبود آب شرب داریم که در تابستان امسال با نوبت بندی، صرفه جویی مشترکین و برنامه ریزی انجام شده از چالش کم آبی عبور کردیم.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین اظهارداشت: امیدواریم با لطف الهی در فصول آینده شاهد بارش های بیشتری باشیم تا بخشی از نیازها تامین شود و در کنار آن تلاش می کنیم با مدیریت منابع آبی و اجرای طرح های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت وضعیت را کنترل کنیم.

وی اضافه کرد: هزینه تامین هر مترمکعب آب در بخش صنعت حدود 700 تومان است که از مشترکین 500 تومان دریافت می کنیم و اعتباراتی که اختصاص داده می شود جوابگوی نیازها نیست.

بیرنوندی یادآورشد: در اجرای طرح های آبفا در شهرها و روستاها با معارضین مواجه می شویم که گاهی پرونده قضایی تشکیل می شود و چون شرکت خصوصی هستیم بسرعت دستگاه قضایی وارد کار می شود و در برخی موارد دستور بازداشت هم صادر می شود که این رویکرد برای شرکت های صنعت آب و برق مشکل ساز شده است.

وی گفت: از دستگاه قضایی انتظار داریم به شرکت های آبفا مانند دستگاه دولتی نگاه کنند و فرصت مناسبی داده شود تا بتوانیم از عملکرد خود دفاع کنیم و پاسخگوی شاکیان در اجرای پروژه ها باشیم.

بیرنوندی اضافه کرد: تشکیل پرونده در دستگاه قضایی موجب کندی کارها و یا توقف پروژه های عمرانی می شود لذا بایستی با همکاری دستگاه قضا ترتیبی اتخاذ شود تا با هر شکایتی روند اجرای طرح ها و آبرسانی ها متوقف نشود.

image_2021_10_11-19_19_32_323_TOT

اصلاح بافت فرسوده شهر قزوین ضروری است

وی اظهارداشت: در شهر قزوین بیش از 500 هکتار بافت فرسوده داریم و در برخی مناطق تا عمق 12 متری خاک دستی وجود دارد و با یک نشت لوله آب شاهد فرونشست واحدهای مسکونی هستیم که معمولا در حوادث هم شرکت آبفا بایستی خسارت پرداخت کند که تحمیل این هزینه ها مشکل ساز شده است.

بیرنوندی گفت: سالانه به طور متوسط 100 خانه به دلیل فرسودگی شبکه و نشت آب دچار خسارت می شود که از شهرداری انتظار داریم مشارکت کند تا بتوانیم مشکل بافت فرسوده شهر را برای همیشه حل کنیم.

انشعابات غیرمجاز از چالش های شرکت آبفای قزوین است

وی بیان کرد: یکی از چالش های مهم شرکت آبفا در استان وجود انشعابات غیرمجاز است که در شرایط کم آبی از دستگاه قضایی انتظار داریم در برخورد با متخفان برخورد جدی تری داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین افزود: هر انشعاب غیر مجاز موجب می شود 15 خانه روستایی از نعمت آب محروم شود لذا بایستی با این تخلف با قاطعیت و جدی تر برخورد کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز