مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین:

ورزشکاران قهرمان استان قزوین بیش از ۲۰۷۲ مدال کشوری و فرا ملی کسب کرده اند

۱۴۰۰/۰۷/۲۶ - ۱۰:۵۱:۲۰
کد خبر: ۱۲۴۸۲۹۷
ورزشکاران قهرمان استان قزوین بیش از ۲۰۷۲ مدال کشوری و فرا ملی کسب کرده اند
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: کسب 35 مدال فراملی، 2037 مدال کشوری، میزبانی 900 رقابت کشوری و عضویت 102 نفر در تیم های ملی از مهمترین افتخارات ورزشی استان قزوین در سالهای اخیر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عباس علایی مقدم روز دوشنبه به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با عزم جدی مجموعه معاونان و همکاران خود توانسته ایم در  دوران کرونا که همه بخش های جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده است افتخارات زیادی در عرصه ورزش برای استان و کشور کسب کنیم.

وی بیان کرد: اعزام 19نفر به مسابقات آسیایی و کسب 8 مدال رنگارنگ، کسب مدال توسط ورزشکار قهرمان در رقابت های پاراسیایی، مدال برنز توسط یک بانوی قهرمان و اعزام دو ورزشکار و یک مربی به مسابقات پارالمپیک یک موفقیت دیگر است.

علایی مقدم تصریح کرد: کسب مدال در گلبال آسیایی، افزایش خانه های ورزش روستایی، اجرای فعالیت های عمرانی و توسعه فضاهای ورزشی در سالهای اخیر شاخص بوده است.

ورزش 12

قزوین، میزبان 900 مسابقه کشوری

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین یادآورشد: از سال 95 تاکنون میزبان بیش از 900 عنوان مسابقه و رقابت و همایش ورزشی بودیم و به طور میانگین 360 هزار میهمان ورزشی وارد استان و پذیرایی شدند که این کارها موجب شد عوامل اجرایی استان ما تجربه خوبی در برگزاری رقابتها و میزبانی های مهم داشته باشند.

علایی مقدم اظهارداشت: این حجم میزبانی از رقابت های ورزشی موجب شد به رونق و اقتصاد استان هم کمک شود و چرخ اقتصاد با سرعت بیشتری بچرخد هر چند کرونا این روند را دچار وقفه و چالش کرد.

وی اضافه کرد: بیش از 180 اردوی تیم ملی در استان تشکیل شد که که حدود 60 درصد اردوهای تیم ملی کاراته و 100 درصد اردوی تیم ملی سنگ نوردی در این استان بود که روسا و اعضای هیئت های ورزشی و مربیان و سایر دست اندرکاران زحمات زیادی را متقبل شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین اضافه کرد: این رویدادها موجب شد ورزشکاران استان قزوین هم تجربه حضور در اردوها و برنامه های ملی را کسب کنند و با آمادگی بیشتری در برنامه ها حضور پیدا کنند.

وی بیان کرد: با برگزاری لیگ تندرستی توانستیم رتبه برتر کشوری را کسب کنیم و ورود بخش خصوصی به فعالیت های ورزشی نیز بیانگر عزم جدی مسئولان ورزش استان برای توسعه و تقویت فعالیت های نشاط آور ورزشی در این خطه است.

علایی مقدم گفت: در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه ای نیز اقدامات خوبی صورت گرفت و امروز علیرغم همه مشکلات مالی باشگاه خصوصی شمس آذر در استان شکل گرفته و وارد فعالیت های ورزشی شده و نمایشگاه غفاری و سفیر آبیک نیز از بخش خصوصی وارد این عرصه شده اند که به حمایت از رشته های ورزش قهرمانی و حرفه ای  کمک موثری شده است.

افتتاح 50 پروژه عمرانی ورزشی در استان

علایی مقدم با اشاره به فعالیت های عمرانی هم گفت: از سال 95 تاکنون اعتبارات مصوب عمرانی ورزش استان حدود 188 میلیارد تومان بود که 65 میلیارد تومان آن تخصیص یافت که 70 درصد آن اوراق و 30 درصد نقدی بود.

وی تصریح کرد: با این اعتبار محدود بیش از 50 پروژه شامل ساخت سالن های ورزشی چند منظوره، تعویض کفپوش سالن های ورزشی، احداث زمین چمن مصنوعی، دیوارکشی محوطه فضاهای ورزشی، خرید تجهیزات ورزشی انجام شده و اگر تخصیص کامل داشتیم همه پروژه ها تکمیل می شد.

سالن 1

تکمیل سالن 6 هزار نفری 100 میلیارد تومان اعتبار نیز دارد

وی با بیان مشکلات تکمیل سالن شش هزار نفری اظهارداشت: ضعیف بودن پیمانکار این پروژه به طولانی شدن روند اجرا منجر شده و ما نیز گلایه داریم و امیدواریم در سفر آتی وزیر ورزش و معاونان ایشان به قزوین این موضوع را به عنوان یک مطالبه ورزشی مطرح کنیم.

علایی مقدم گفت: تکمیل سالن سرپوشیده شش هزار نفری و پیست دو و میدانی از مطالبات دیرین مردم است و ورزشکاران استان به این سالن احتیاج مبرم دارند و ظرفیت خوبی برای برگزاری مسابقات ملی و بین المللی است که امیدواریم اعتبار مورد نیاز آن تامین شود.

وی اضافه کرد: تکمیل این مجموعه ورزشی بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که امیدواریم با کمک مسئولان استانی و کشوری برای تامین آن اقدام لازم صورت گیرد.

سالن 2

سالانه یک میلیارد تومان هزینه نگهداری سالن 15 هزار نفری قزوین

وی در خصوص هزینه سنگین نگهداری استادیوم 15 هزار نفر ابوترابی هم گفت: این مجموعه بزرگ سالانه یک میلیارد تومان هزینه نگهداری دارد که با حضور تیم فوتبال شمس آذر در لیگ دسته یک این زمین در اختیار تیم خواهد بود و استفاده بهینه خواهد شد و هدف گذاری ما این است که تیم های لیگ بتوانند از این مجموعه استفاده کنند.

وی اضافه کرد: بیش از 4 سال با ارزیابی وزارت ورزش خوشبختانه اداره ورزش و جوانان قزوین در جشنواره شهید رجایی در ردیف دستگاههای برتر قرار گرفت و این موفقیت ها مرهون تلاش همه جانبه معاونان، مدیران، همکاران، مربیان، داوران، ورزشکاران، رسانه ها و همه دست اندرکاران است.

image_2021_10_18-11_52_38_952_0tO

علایی مقدم اظهارداشت: بدون تردید رسانه ها در اطلاع رسانی و توسعه ورزش نقش بی بدیلی داشته اند که جا دارد از خدمات صدا و سیما، خبرگزاری ها، مطبوعات محلی و سراسری و کانال های خبری در فضای مجاز در همراهی با بخش ورزش استان تشکر و قدردانی کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز