رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

پیک ششم کرونا، استان قزوین را تهدید می کند/ شهرستان آبیک قرمز شد

۱۴۰۰/۰۸/۰۸ - ۱۷:۲۲:۰۲
کد خبر: ۱۲۵۴۰۳۱
پیک ششم کرونا، استان قزوین را تهدید می کند/ شهرستان آبیک قرمز شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با قرمز شدن شهرستان آبیک و ثابت ماندن تعداد بیماران بستری نگران ورود استان به پیک ششم بیماری هستیم لذا از مردم انتظار داریم پروتکل ها را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیمان نامدار عصر شنبه در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: با فروکش کردن بیماری در استان قزوین فقط جلسات تخصصی کرونا با افراد محدودی برگزار شد تا وضعیت را مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان آبیک در وضعیت قرمز قرار گرفته و شهرستان آوج زرد و چهار شهرستان دیگر استان در وضعیت نارنجی هستند و اگر مردم در رعایت پروتکل ها جدی نباشند سایر شهرستانها نیز می تواند وضعیت بدتری پیدا کند.

نامدار بیان کرد: متاسفانه تعداد بیماران بستری در استان از میانگین کشوری بیشتر شده که مهمترین علت آن بی توجهی به فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک است و این سهل انگاری می تواند استان را وارد موج جدید بیماری کند.

image_2021_10_30-16_13_42_583_l8J

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: تعداد فوتی‌ها در هفته گذشته در استان به ۱۷ نفر رسید و امروز وضعیت کمی نزولی شده و در تعداد فوتی ها از میانگین کشور پایین تر هستیم.

نامدار بیان کرد: در بیست و چهارساعت گذشته ۵۵ بیمار جدید با ابتلا به کرونا در بیمارستانهای استان بستری شدند و در حال حاضر تعداد بستری ها به 334 نفر رسیده است.

وی افزود: همچنین موارد قطعی ابتلا به کرونا به ۱۱۶ نفر رسیده و ۲۱ بیمار نیز با علائم حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند و در این مدت ۲ بیمار نیز به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: در بیست و چهار ساعت گذشته ۴۳ بیمار هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

نامدار اضافه کرد: تعداد بستری های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا از ابتدای انتشار ویروس تاکنون به ۴۲ هزار و ۳۷۴ نفر رسیده و تعداد فوتی ها نیز دو هزار و ۵۵۹ نفر گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: تعداد موارد قطعی مبتلا به کرونا در استان تا امروز به ۱۱۹ هزار و ۶۵۸ نفر و تعداد افراد محتمل و مشکوک به ۱۹ هزار و ۹۷۸ نفر رسیده است.

وی گفت: از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون ۳۳ هزار و ۶۴۳ نفر از بیمارستانهای استان ترخیص شده اند.

00

طرح مراقبت در منزل در قزوین موفق بوده است 

نامدار اظهارداشت: طرح مراقبت در منزل با ارائه خدمات به بیش از پنج هزار نفر بسیار موفق بوده و این روند را تداوم خواهیم بخشید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهارداشت: روند بستری بیماران کرونایی در شهرستان قزوین و تاکستان کاهش یافته اما در شهرستان البرز شاهد روند افزایشی هستیم.

وی گفت: قرنطینه شدن افراد مبتلا از راهکارهای اساسی برای کاهش آمار بیماران است که این کار در حال انجام است و در این میان تست‌های سرپایی و بستری مربوط به کرونا در استان قزوین نیز بخوبی جریان دارد.

890

نامدار یادآور شد: مجموع تزریق واکسن کرونا در استان قزوین به یک میلیون و ۴۶۸ هزار و ۶۹۸ دُز رسیده و ۸۶.۱۱ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان تاکنون واکسن دریافت کرده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز