مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:

برگزاری تورهای گردشگری برای کودکان موجب آشنایی نسل آینده با هویت تاریخی کشور می شود

۱۴۰۰/۰۸/۱۰ - ۰۸:۰۷:۳۸
کد خبر: ۱۲۵۴۶۱۵
برگزاری تورهای گردشگری برای کودکان موجب آشنایی نسل آینده با هویت تاریخی کشور می شود
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: برگزاری تورهای گردشگری و قزوین گردی برای کودکان موجب آشنایی نسل آینده با هویت تاریخی و فرهنگی و صیانت از میراث ارزشمند کشور می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مریم بیدخام  در مراسم اختتامیه تور قزوین گردی برای کودکان ساکنان مناطق کمتر توسعه یافته استان که در محوطه کاخ چهل ستون قزوین برگزار شد اظهارداشت: این تورها به صورت یک روزه در راستای اجرای طرح استعدادیابی و شناسایی کودکان مستعد ساکن در مناطق کم برخوردار برگزار می شود. 

وی افزود: با هماهنگی صورت گرفته مقرر شد با مشارکت سازمان های مردم نهاد و دستگاههای متولی، کودکان مستعد در محلات شناسایی و حمایت‌ شوند.

Capture

وی به ضرورت آشنا ساختن کودکان این پهنه مینودری با هویت و پیشینه تاریخی  اشاره کرد و گفت: آشنایی با ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی باید از  سنین کودکی شکل گیرد و بایستی تلاش کنیم تا  کودکان و نوجوانان ما نسبت به پیشینه فرهنگی، تاریخی و تمدن خود آگاه شده و به آن پایبند باشند و انس و الفتی بین آنها شکل گیرد.

دبیر کنوانسیون حقوق کودک در استان قزوین تصریح کرد: شناخت کودکان نسبت به هویت و پیشینه فرهنگی و تاریخی، موجب شکل‌گیری ذهنیت مثبت آنها می شود و این آشنایی در شکل‌گیری آینده آنها نیز موثر خواهد بود و این افراد نسبت به حفاظت، صیانت و پاسداشت این آثار تاریخی تعلق خاطر بیشتری پیدا خواهند کرد.

بیدخام با بیان اینکه آشنا شدن کودکان با آثار و ابنیه تاریخی موجب حفاظت از میراث فرهنگی می شود یادآورشد: بسیاری از جاذبه‌های گردشگری با قدمت تاریخی هنوز برای جمع زیادی از مردم استان ناشناخته باقی مانده و متولیان امور فرهنگید وظیفه دارند برای معرفی این مراکز تلاش بیشتری کنند.

وی با بیان اینکه کودکان به عنوان راویان آینده نیازمند آشنایی با هویت و اصالت  نیاکان خود هستند، گفت: برگزاری تور قزوین گردی گامی برای آشنایی کودکان و نوجوانان با میراث کهن سرزمین پهنه مینودری است.

بیدخام به ضرورت اجرای برنامه های مفرح و نشاط آفرین برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: با توجه به وقفه طولانی و  تعطیلی بسیاری از برنامه های اجتماعی در ایام کرونا، از دستگاههای متولی و تشکل‌های مردم نهاد انتظار داریم با برنامه ریزی مناسب تلاش کنند تا شادابی و نشاط برای کودکان ایجاد شود.

image_2021_11_1-8_43_1_623_yKO

وی تصریح کرد: ایام و مناسبت های ملی و مذهبی ، جشنها و اعیاد اسلامی، مناسبت های تغییر فصول ظرفیت کم نظیری را در برگزاری برنامه های پرمحتوا و شادی بخش برای کودکان و نوجوانان فراهم می کند که می توانیم از این فرصت نیز استفاده بهتری کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین اظهارداشت: از خانواده ها انتظار داریم برای بازدید فرزنداتشان از اماکن تاریخی و میراث فرهنگی اقدام کرده و زمینه آشنایی و انس آنها را با هویت تاریخی و پیشینه فرهنگی نسل آینده مهیا کنند.

وی افزود: اگر بتوان فرصت‌ آشنایی با صنایع ‌دستی را برای کودکان فراهم کرد احساس بی‌هویتی در نسل آینده کمتر خواهد شد.

بیدخام به برگزاری نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی ویژه کودکان و نوجوانان هم اشاره کرد و یادآورشد: اگر شرایط لازم برای ارتباط کودکان با صنایع‌دستی را فراهم کنیم، سرمایه‌گذاری بزرگی را برای نسل‌های آینده فراهم کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد ؛ برای ارتباط نسل جوان با صنایع دستی و ترویج صنایع‌دستی  باید از امروز صنعتگران اقلام مورد نیاز کودکان از جمله اسباب بازی و لوازم تحریر برای کودکان را تولید کنند.

بیدخام اضافه کرد: تورهای قزوین گردی برای جامعه هدف ساکن در مناطق کم برخوردار، کودکان، نوجوانان و سایر علاقمندان با مشارکت دستگاههای متولی و مشارکت تشکل‌های مردم نهاد به صورت مستمر برگزار خواهد شد.

image_2021_11_1-8_43_2_239_lb8

تور قزوین گردی توسط دفتر امور اجتماعی استانداری و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان از جمله: شهرداری، میراث فرهنگی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و تشکل‌های مردم نهاد اسرا و تاکشار برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز