مدیر پارک علم و فنآوری قزوین:

۱۸ تیم با ایده های برتر برای جذب سرمایه گذار در قزوین انتخاب شدند

۱۴۰۰/۰۸/۱۲ - ۱۷:۵۳:۲۵
کد خبر: ۱۲۵۶۱۹۵
۱۸ تیم با ایده های برتر برای جذب سرمایه گذار در قزوین انتخاب شدند
مدیر پارک علم و فنآوری قزوین گفت: با راهیابی 18 تیم با ایده های برتر در دومین رویداد «استان آپ» زمینه حمایت مالی و جذب سرمایه گذاری برای تولید محصولات طرح های ارائه شده مهیا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مراسم افتتاحیه رویداد استان آپ عصر چهارشنبه با حضور علی وحدت مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق، لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، مصطفی مافی مدیر پارک علم و فنآوری قزوین، یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، جمعی از فعالان شرکت های دانش بنیان و جوانان ایده پرداز در سالن اجتماعات پارک علم و فنآوری قزوین برگزار شد.

مصطفی مافی در این مراسم اظهارداشت: در سال های گذشته در پارک علم و فنآوری با برگزاری جشنواره ایده های برتر نسبت به شناسایی هسته های فنآورانه اقدام می کردیم و آنها که مناسب بودند و شرایط لازم را داشتند در پارک مستقر می شدند.

image_2021_11_3-15_57_30_821_2Uo

وی بیان کرد: امروز به نظر می رسد با تجربه ای که کسب شده تیم های استارت آپ در شروع کار و قبل از تسهیلات به مشورت و سرمایه گذاری نیاز دارند که باید به آن پاسخ دهیم.

مافی تصریح کرد: امسال با کمک صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نسبت به حمایت مالی از ایده ها مبادرت شده و با انتخاب تیم های برتر زمینه حمایت مالی از آنها ممکن شده است.

مدیر پارک علم و فنآوری قزوین تصریح کرد: تیم هایی که انتخاب شدند امروز در این رویداد «استان آپ» به سرمایه گذاران معرفی می شوند تا بتوانند ایده های خود را تجاری سازی کنند و به تولید برسانند.

وی بیان کرد: در چشم انداز 5 سال آینده پارک علم و فنآوری درصددیم پارک را به پلت فورم توسعه فنآوری صنعت و کشاورزی استان تبدیل کنیم.

مافی گفت: شناسایی نیازمندی های صنعت شوینده ها و نیز نیازهای شرکت نیرو محرکه در تولید گریبکس در حال پیگیری است تا به دستاورد عملی برسیم.

مدیر پارک علم و فنآوری قزوین یادآورشد: بعد از این مرحله در صنعت سرامیک و شیشه نیز نیازها را بررسی و برای جذب سرمایه گذاری اقدام خواهیم کرد.

وی اظهارداشت: بایستی ظرفیت های نهادهای ملی در زمینه توسعه زیست بوم نوآوری صنعت در استان فعال شود و ما تلاش می کنیم ظرفیت دستگاهها در اختیار واحدهای فنآور قرار گیرد.

image_2021_11_3-15_57_27_244_4ba

مافی اضافه کرد: از نمایندگان مجلس انتظار داریم طرح های برتر را حمایت کنند تا بتوانیم ایده های خلاقانه را بسرعت عملی کرده و وارد فاز تجاری و تولید محصول کنیم.

وی گفت: در توسعه فنآوری اتفاقات خوبی را شاهدیم اما برای ماندگاری خدمات و توسعه آن به حمایت نمایندگان مجلس نیازمندیم.

مدیر پارک علم و فنآوری قزوین تصریح کرد: استاندارد سازی محصولات فنآورانه در پارک عملیاتی شده و برای آن برنامه مدونی داریم و تامین منابع مالی شرکت ها را در دستور کار قرار داده ایم.

انتخاب 18 طرح برای جذب سرمایه گذاری

مافی در ادامه اظهارداشت:دومین رویداد استان‌آپ شامل دو رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» و «پیوند» است که از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور رساندن ایده‌های فناورانه به سرمایه دنبال شده و در 31 استان کشور برگزار شده است.

وی گفت: در دوشنبه های استارتاپی، صندوق نوآوری با مدل «هم ‌سرمایه‌گذاری» با معرفی طرح‌های استارت‌آپی موفق در کنار صاحبان ایده و سرمایه‌ گذاران است و در این مدل صندوق در سود و زیان طرح‌های فناورانه شریک خواهد شد.

مافی اضافه کرد: در رویدادهای پیوند هدف شناسایی استارت‌آپ‌ها و طرح‌های استارت‌آپی جذاب و توانمند و معرفی آن‌ها به شتاب دهنده‌ها (اعم از دانش بنیان یا غیر دانش بنیان) و تامین بخشی از هزینه‌های شتابدهی کسب و کارهای نوپا به طور بلاعوض توسط صندوق نوآوری و شکوفایی است.

وی گفت: دومین رویداد «استان‌آپ» این بار در استان قزوین با هدف بسترسازی جهت ایجاد کسب و کارهای فناورانه، شناسایی شرکت‌های نوپا، دانش بنیان و گروه‌های صاحب ایده در سطح استان، شناسایی استارت ‌آپ‌ها و طرح‌های سرمایه ‌پذیر به منظور سرمایه‌گذاری جسورانه، برگزاری دوره‌های آموزشی برای تیم‌ها و استارت‌آپ‌ها، بهم‌ رسانی تیم‌ها و استارت‌آپ‌ها به شتاب دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران و برگزاری پنل گفتگو و برنامه انتقال تجربه برگزار شد.

مافی افزود: اولین رویداد «استان‌آپ» در کرمان برگزار شد و طی آن 13 استارت‌آپ توانستند ویژگی‌های محصول و مدل کسب و کار و نیاز‌های  سرمایه‌گذاری خود را مطرح کردند که در پایان رویداد 6 تیم موفق به جذب سرمایه شدند و در استان قزوین در این رویداد 18 تیم و ایده توانستند به مرحله نهایی راه پیدا کنند.

وی در خصوص دستاورد برگزاری این استارت آپ افزود: در این رویداد 56 طرح ثبت نام کردند که 30 طرح در غربالگری اولیه انتخاب شدند که در این هفته با جلسات کارشناسی و پیوسته در نهایت 18 طرح از طرف صندوق نوآوری و کشوفایی کشور انتخاب شد.

image_2021_11_3-15_57_30_74_lFP

مافی تصریح کرد: این طرح های منتخب صلاحیت و استاندارد لازم برای سرمایه گذاری را کسب کرده که امروز تا آخر وقت برای سرمایه گذاری استارت آپ ها گفتگو و بررسی لازم صورت می گیرد.

وی بیان کرد: این طرح ها در ایده ها و موضوعات مختلفی ارائه شده و همه حوزوه های صنعتی، آی تی، دیجیتال را شامل می شود و همه آنها می تواند به تولید محصول منجر شود.

بگفته مافی در صورتی که 20 درصد سرمایه مورد نیاز این طرح ها توسط سرمایه گذار تامین شود 80 درصد بقیه سرمایه مورد نیاز توسط صندوق نواوری و شکوفایی ریاست جمهوری تامین خواهد شد.  

در ادامه 18 تیم برتر ایده های خود را تشریح کردند تا زمینه جذب سرمایه برای آنها مهیا شود.

image_2021_11_3-15_57_21_824_Jbw

کارجو پلاس، سیستم فرایند استخدام، شوکوساز، کسیوم، ماساژور لمسی، کومپوستر، اودون، استارت آپ، طرح های سن ران، ویستا اکسیر، شیرآلات هیدرولیک، ربات شستشوی ماشین، بهینه سازی مصرف بق در مرغداری ها از جمله طرح های منتخب این دوره از استان آپ در قزوین بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز