رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

گره گشایی از چالش های حوزه وقف می تواند به حل مشکلات اشتغال و معیشت کمک کند

۱۴۰۰/۰۸/۲۰ - ۱۵:۲۴:۲۷
کد خبر: ۱۲۵۹۷۴۲
گره گشایی از چالش های حوزه وقف می تواند به حل مشکلات اشتغال و معیشت کمک کند
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: گره گشایی از چالش های حوزه وقف می تواند به حل مشکلات اشتغال و معیشت کمک کرده و باورهای دینی را هم تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نشست تخصصی مجمع نمایندگان استان با مدیرکل، معاونان و روسای ادارات اوقاف استان قزوین ظهر پنجشنبه در محل اداره اوقاف برگزار شد.

روح الله عباسپور در این نشست گفت: امروزه وقف هرچند در کنار ظرفیت هایی که برای حل مشکلات نیازمندان ایجاد کرده اما شاید بیشترین مشکلات و مراجعات نیز در این بخش است که باید بتوانیم با نشست های کارشناسی و استفاده از روش های جدید برای گره گشایی از مشکلات اقدام کنیم.

وی بیان کرد: البته بایستی ابتدا حقوق واقفان رعایت و صیانت شود و در کنارش بتوانیم مشکلات مردم با اراضی وقفی را نیز حل کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین اظهارداشت: در موضوع اوقاف بایستی ابتدا رضایت خداوند، اجرای نیت واقفان مورد توجه باشد و سپس در یک تعامل عقلانی و خرد جمعی برای گره گشایی از مشکلات مردم تلاش کنیم.

image_2021_11_11-15_41_45_877_xEB

وی گفت: خوشبختانه تنوع راهکارهای ارائه شده از سوی اوقاف در دوران مدیریت جدید ریاست سازمان متنوع و متعدد است که این رویکرد به گره گشایی از مشکلات کمک خواهد کرد.

عباسپور اضافه کرد: در زمینه اوقاف قبلا از مسیری می رفتیم که از هر روشی و جایگاهی استفاده می شد به نتیجه نمی رسید اما امروز امیدواریم  روش افراز و تبدیل به احسن موقوفات بتواند به دستاورد خوبی برسد.

نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: ساماندهی اراضی اوقافی می تواند به افزایش درآمدهای موقوفات کمک کند برای نمونه در روستای کهک بیش از 1800 هکتار اراضی وقفی وجود دارد که درآمد سالانه آنها فقط 80 میلیون تومان است در حالی که یک باغ دو هکتاری در بویین زهرا بیش از 2 میلیارد تومان درآمد ایجاد می کند و این تفاوت بیانگر اهمیت تغییر روش ها در مدیریت املاک اوقافی است.

وی گفت: گره گشایی از چالش های حوزه وقف می تواند به حل مشکلات اشتغال و معیشت برخی از نیازمندان کمک کرده و به محرومیت زدایی هم منجر شود و اگر نتوانیم چالش های این بخش را حل کنیم روی باورهای مردم تاثیر خواهد گذاشت و آسیب زاست.

عباسپور 1

عباسپور اضافه کرد: راهکارهای مناسبی چون تفکیک، افراز، فروش زمین ها، تبدیل به احسن می تواند مشکلات زمین ها و املاک وقفی را حل کند.

نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: آمادگی داریم در نشست مجمع نمایندگان استان با حجت الاسلام خاموشی ریاست سازمان اوقاف برای حل مشکلات زین های اوقافی سایر شهرستانها از جمله بویین زهرا و آوج نیز اقدام کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز