نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی:

مجمع نمایندگان آمادگی دارد در حل مشکلات اراضی وقفی در ۷۲ روستای استان همکاری کند/ پیگیری گازرسانی و راه دسترسی امامزاده شارین تاکستان

۱۴۰۰/۰۸/۲۰ - ۲۰:۵۳:۲۰
کد خبر: ۱۲۵۹۸۰۰
مجمع نمایندگان آمادگی دارد در حل مشکلات اراضی وقفی در ۷۲ روستای استان همکاری کند/ پیگیری گازرسانی و راه دسترسی امامزاده شارین تاکستان
نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: 72 روستای استان قزوین مشکلات وقفی دارد که مجمع نمایندگان برای حل آنها آمادگی کامل دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ رجب رحمانی در نشست تخصصی مجمع نمایندگان استان با مدیرکل، معاونان و روسای ادارات اوقاف استان قزوین که روز پنجشنبه در محل اداره اوقاف برگزار شد اظهارداشت: وقف به عنوان یک باقیات صالحات و سنتی دیرین است که ریشه دینی دارد اما گاهی اوقات به دلیل کم توجهی به بدیبنی هم دامن زده است.

رحمانی تصریح کرد: گاهی اوقات مسائل کوچکی اگر بموقع حل نشود می تواند مشکل ساز شود و این وضعیت در حوزه وقف با تدبیر و اتخاذ روشهای منطقی حتما گره گشا خواهد بود.

6666

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: اگر به دلیل مشکلات زمین های وقفی مهاجرت روستاییان شکل بگیرد حتما نظام با آسیب های  جدی و تحمیل هزینه های بیشتری مواجه می شود لذا بایستی این چالش را برطرف کنیم.  

رحمانی گفت: سند تک برگی در مسکن روستایی بسیار اهمیت دارد تا ساکنان روستاها بتوانند با این اسناد از بانک ها تسهیلات بگیرند و مشکلی نداشته باشند.

وی اظهارداشت: امروز مشکلات منابع طبیعی، امور اراضی و اوقاف، می تواند به مهاجرت منجر شود و بایستی همه کمک کنیم تا چالش های حوزه وقف که زیاد هم پیچیده نیست بسرعت حل و فصل شود.

رحمانی بیان کرد: 72 روستا در استان قزوین مشکلات وقفی دارند و ما آمادگی داریم هر جا که لازم بود از ظرفیت مجمع نمایندگان استان برای رفع  مشکلات این بخش استفاده کنیم.

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی افزود: امامزاده شارین در تاکستان یک زیارتگاه ملی است که نیازمند مساعدت اداره اوقاف برای حل کمبود های خود و نیز گازرسانی است.

555

وی تصریح کرد: برخی بقاع متبرکه در شهرستان تاکستان در حال تخریب است که باید به آن توجه شود و از مدیرکل اوقاف هم انتظار داریم برای  آسفالت مسیر امامزاده شارین به مسافت یک کیلومتر اقدام کند.

رحمانی یادآورشد: اوقاف ظرفیت زیادی برای اجرای طرح های اقتصادی، کشاورزی، مسکن دارد و در شرایظی که مجلس مصوب کرده تا یک میلیون واحد مسکونی در سال ساخته شود انتظار داریم اداره اوقاف وارد کار شده و زمین های خود را برای اجرای طرح اقدام ملی در شهرهای کوچک و روستاها در اختیار قرار دهد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز