استاندار قزوین:

خطر پذیری و اهل ریسک بودن مدیران برای ما در اولویت است/ ضرورت ترویج فرهنگ و روحیه بسیجی در ادارات

۱۴۰۰/۰۸/۲۷ - ۱۰:۰۸:۱۳
کد خبر: ۱۲۶۲۸۰۵
خطر پذیری و اهل ریسک بودن مدیران برای ما در اولویت است/ ضرورت ترویج فرهنگ و روحیه بسیجی در ادارات
استاندار قزوین گفت: خطر پذیری و اهل ریسک بودن مدیران برای اتخاذ تصمیمات درست و خروج از روزمرگی مهمترین اولویت ما در انتخاب و ارزیابی مدیریت هاست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ شورای اداری استان روز پنجشنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، محمد مهدی اعلایی استاندار، لطف الله سیاهکلی و روح الله عباسپور  و رجب رحمانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، دادستان و مدیران دستگاههای اجرایی در استانداری قزوین برگزار شد.

محمد مهدی اعلایی در این جلسه با تبریک هفته بسیج اظهارداشت: تشکیل بسیج با درایت و هوشمندی امام راحل با محور توجه به مردم از کارهای مهمی بود که تداوم انقلاب را نیز موجب شد.

استاندار قزوین اظهار داشت: موفقیت و تداوم انقلاب اسلامی با بسیج ممکن شد و امروز هم با اتکا به بسیج می توان کارهای بزرگی را انجام داد.

اعلایی تصریح کرد: همه کسانیکه تریبون دارند و شخصیت تاثیرگذاری هستند باید به بازآفرینی روحیه ایثارگری و ترجیح منافع ملی بر منافع شخصی و سیاسی کمک کنند و هفته بسیج فرصتن مناسبی برای نشر روحیه بسیجی در جامعه است.

استاندار قزوین یادآورشد: در شرایطی که دولت سیزدهم با شعار و آرمانهای بسیجی و حمایت بسیجیان سر کار آمده ، مدیران هم بایستی این روحیه را در دستگاههای خود پیاده کرده تا مردم رفتار و کار جهادی و بسیجی را در ادارات مشاهده کنند.

image_2021_11_18-8_42_57_412_aGV

مدیران اهل ریسک و خطرپذیر باشند 

اعلایی تصریح کرد: امروز مدیران بایستی خطر پذیر و اهل ریسک باشند تا از روزمرگی خارج شویم و در این میان به همراهی دستگاههای نظارتی هم نیازمندیم تا مانعی در این راه نباشد.

وی گفت: گاهی اوقات به دلیل نداشتن جسارت تصمیم گیری و ریسک نکردن، شاهد قفل شدن کارها هستیم که انتظار داریم مدیران برای افزایش بهره وری تصمیم درست بگیرند تا خدمت رسانی تسریع شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: خطرپذیری مدیران برای ما بسیار اهمیت دارد و یکی از شاخص های اثرگذار در تسریع امور و زندگی فردی و اجتماعی موضوع جسارت ریسک کردن است که در  انتخاب مدیران در اولویت است.

اعلایی یادآورشد: شاید بتوان اذعان کرد مناسب ترین مدیریت ریسک توسط امام راحل در ابتدای انقلاب با تشکیل بسیج و به صحنه آوردن مردم صورت گرفت و امروز هم این نسخه می تواند گره گشای مشکلات باشد.

وی اظهارداشت: از مدیران استان انتظار دارم ضمن ترویج فرهنگ ایثارگری در محیط های اداری با اشراف بر فعالیت زیرمجموعه خود با ریسک های عاقلانه به افزایش بهره وری و خروج از روزمرگی کمک کنند.

image_2021_11_18-8_42_51_463_OFn

اعلایی در ادامه با اشاره به فرازهایی از توصیه های مقام معظم رهبری در بیانیه گلام دوم انقلاب گفت: نیت الهی برای خدمت به مردم، داشتن روحیه جهادی و تلاش مضاعف، همکاری مدیران دولت با یکدیگر، تحمل مخالفان و استقبال از نقد سازنده، ارتباط با مردم برای درک واقعیت ها، تقویت روحیه مردمی و پرهیز از اشرافی گری، کارآمدی، انقلابی و جهادی بودن مدیران و پیگیری امور مجموعه های تحت نظارت، تسلط بر کار و داشتن برنامه مدون علمی و دقیق از کلید واژه های موفقیت مدیران است.

استاندار قزوین موضوع آب را از دیگر اولویت های خود دانست و گفت: اجرای طرح های آبی در استان بایستی با مطالعات دقیق صورت گیرد و در این زمینه فقط طرح مشکلات کافی نیست بلکه ارائه راهکار هم اهمیت دارد و ما ضمن اولویت بندی کارها تلاش می کنیم سرعت خدمت رسانی و تحول در استان شتاب گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز