مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

۹۳ درصد دانش آموزان قزوینی علیه کرونا واکسینه شدند

۱۴۰۰/۰۸/۲۹ - ۱۲:۳۶:۰۵
کد خبر: ۱۲۶۳۵۶۰
۹۳ درصد دانش آموزان قزوینی علیه کرونا واکسینه شدند
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: از ابتدای طرح واکسیناسیون عمومی تاکنون ۹۳ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش قزوین، حسنعلی اصغری، تعداد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله را ۱۰۳ هزار نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر از این تعداد ۵۵ درصد موفق به دریافت واکسن دوم شدند .

وی با اشاره به بازگشایی تدریجی مدارس از ابتدایی سال تحصیلی جاری تا کنون اظهار داشت: تمهیدات لازم برای برگزاری آموزش های حضوری دانش آموزان از اول آذر اندیشیده شده است و هیچ گونه مشکلی در این خصوص نداریم.

اصغری یادآور شد:واکسیناسیون دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم در حال انجام است، کلاس‌های درس حضوری دوره متوسطه دوم از ۱۵ آبان‌ماه شروع شده است و زمان بازگشایی مدارس متوسطه اول و دوره ابتدایی از آذرماه خواهد بود.

این مسوول اضافه کرد: بازگشایی مدارس متوسطه اول و دوره ابتدایی مطابق آخرین شیوه‌نامه "۰۶" وزارت بهداشت از ابتدای آذرماه خواهد بود و شیوه‌نامه "۰۷" نیز در حال آماده‌سازی و ابلاغ به استان‌ها است که در این شیوه‌نامه پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌تری برای مدارس وجود دارد و هر زمانی که این شیوه‌نامه به استان  ابلاغ شود به ادارات نواحی و مناطق آموزش‌وپرورش ارسال خواهد شد.

وی تاکید کرد: دانش آموزان جا مانده که تا کنون کتاب درسی دریافت نکرده اند تا پنج آذر فرصت دارند تا از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ثبت نام کنند.

اصغری تصریح کرد: در حال حاضر ۲۳۲هزار دانش آموز  در سطح استان کتاب خود را دریافت کرده و هنوز برخی از دانش آموزان برای دریافت کتاب در سامانه ثبت نام نکرده اند.

وی با بیان اینکه  علت ثبت نام نکردن این افراد مشکلات مالی است، افزود: اغلب این دانش آموران از کتاب‌های سال گذشته بستگان خود استفاده می کنند و به همین دلیل امکان ثبت سفارش کتاب تک جلدی در سامانه فراهم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: به همین دلیل زمان ثبت سفارش فردی و گروهی کتاب های درسی در سامانه فروش و توزیع کتاب های درسی تا پنج  آذر ماه ۱۴۰۰ برای افراد جامانده تمدید شد.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.


 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز