استاندار قزوین:

طرح هوشمند مدیریت کرونا در قزوین با رفع نواقص می تواند به اهداف تعیین شده برسد

۱۴۰۰/۰۸/۲۹ - ۱۴:۳۹:۱۶
کد خبر: ۱۲۶۳۶۴۶
طرح هوشمند مدیریت کرونا در قزوین با رفع نواقص می تواند به اهداف تعیین شده برسد
استاندار قزوین گفت: با نظارت و شناسایی نقاط ضعف و چالش ها در اجرای طرح هوشمند مدیریت کرونا در قزوین بایستی به اهداف تعیین شده دست یابیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نود و هفتمین جلسه ستاد کرونای استان قزوین ظهر شنبه به ریاست استاندار و با حضور دادستان و مدیران دستگاه های اجرایی در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

محمد مهدی اعلایی در این جلسه با تشکر از مجموعه دستگاههای متولی بویژه کادر بهداشتی و درمانی در ایام کرونا اظهارداشت: جا دارد از همه کسانی که در دو سال گذشته با سختی فراوان در مقابله و درمان بیماری تلاش کردند تقدیر کرده و از مردم درخواست کنیم برای هدر ندادن این خدمات کمک کنند تا با رعایت پروتکل های بهداشتی روند بیماری کاهشی شود. 

وی اضافه کرد: گزارش ها نشان می دهد روند بیماری در استان روبه کاهش است و ما از همه کسانی همراه مدیران بودند سپاسگزاریم و درخواست می کنیم تا زمانی که ویروس ریشه کن نشده ضمن زدن ماسک و رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی به سلامت خود و جامعه کمک کنند.

99

اعلایی تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت واکسیناسیون در استان مطلوب است اما هنوز کسانی هستند که به هر دلیلی از زدن واکسن خودداری می کنند که این وضعیت نگران کننده است زیرا حتی یک نفر می تواند وضعیت بحرانی برای ما ایجاد کند و تاکید جدی داریم کسانی که واکسن نزده اند به فکر سلامت خود و خانواده و دیگران باشند و تا دیر نشده نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

استاندار قزوین یادآورشد: امروز همه کارشناسان جهان معتقدند که زدن واکسن از مرگ و میر پیشگیری می کند لذا بایستی بازمانده ها را توجیه کنیم که خطر را جدی بگیرند و با زدن واکسن خود را ایمن کنند.

به نیروهای درمانی استراحت دهیم/ تجدید قوا کنیم

اعلایی اضافه کرد: امروز که از نظر بیماری کرونا وضعیت خوبی داریم بایستی با داشتن یک سناریو منفی برای آینده، به نیروها استراحت بدهیم و برای تامین دارو، تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی برنامه ریزی کنیم تا اگر شرایط بحرانی شد غافلگیر نشویم.

وی یادآورشد: به نظر می رسد سکوی مدیریت هوشمند که در قزوین به صورت پایلوت اجرا شده به همه اهداف خود دست نیافته لذا بایستی موانع و نواقص شناسایی شود و با رفع مشکلات به دستاوردهای بهتری برسیم.

اعلایی گفت: مدیریت هوشمند کرونا در برخی کشورها اجرا شده و جواب داده و ما نیز وقتی پایلوت هستیم بسرعت می توانیم تنگناها را شناسایی  کرده و با تجربه از سبک زیست در کنار کرونا زمینه کاهش آسیب ها را مهیا کنیم.

image_2021_11_20-15_32_57_10_h1A

استاندارقزوین اظهارداشت: هماهنگی در امور و جلوگیری از تناقض در کارها از اهمیت زیادی برخوردار است و تصمیمات ما بایستی هم راستایی داشته باشد و اگر در حمل و نقل عمومی اجازه فعالیت دادیم چرا حضور در ورزشگاه روباز را مجوز نمی دهیم و اگر مدارس باز می شوند چرا به مساجد اجازه ندهبم برای مناسبت ها و یا مجالس ترحیم با رعایت پروتکل ها فعالیت کنند؟

وی بیان کرد: نظارت بر رعایت پروتکل ها و نحوه فعالیت کسب و کارها بسیار مهم است و مماشات در این عرصه می تواند آسیب زا باشد لذا در همه امور بویژه اصناف، مدارس، کسب و کارها و ادارات نظارت بر رعایت نکات بهداشتی بایستی جدی گرفته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز