استاندار قزوین:

افزایش سهم اعتبارات بانکی در استان قزوین الزام اساسی در جهش تولید و ایفای نقش ملی است

۱۴۰۰/۰۸/۳۰ - ۱۵:۵۲:۲۶
کد خبر: ۱۲۶۴۲۰۳
افزایش سهم اعتبارات بانکی در استان قزوین الزام اساسی در جهش تولید و ایفای نقش ملی است
استاندار قزوین گفت: رونق و جهش تولید نیازمند خدمات ویژه از سوی سیستم بانکی و افزایش سهم اعتباری و منابع بانکی در استان است تا بتوانیم نیازهای سرمایه گذاران را پاسخگو باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ظهر یکشنبه در استانداری قزوین برگزار شد.

محمد مهدی اعلایی در این جلسه گفت: استان قزوین با داشتن واحدهای صنعتی و کشاورزی بزرگ در اقتصاد ملی و تامین محصولات مورد نیاز کشور نقش آفرین است لذا حتما باید از حمایت و نگاه ویژه برخوردار باشد تا بتواند به درخواست های ملی پاسخ داده و رشد پیش بینی شده را محقق کند.

استاندار قزوین تصریح کرد: تحقق رشد ۸.۵ درصدی استان شاید در نگاه اول آرمانی باشد اما به دلیل بکر بودن اقتصاد آن در صورت تلاش مضاعف و همکاری همه بانکها و مدیران دستگاهها می توانیم این هدف را اجرایی کنیم.

image_2021_11_21-16_46_22_483_Dio

اعلایی بیان کرد: امروز مسئولیت مدیران بانکها سنگین است و باید ضمن جذب اعتبارات تخصیص داده شده نسبت به پیگیری و دریافت اعتبارات بیشتر متناسب با توسعه استان همت کنند البته ما هم کمک می کنیم تا این کار عملی شود.

وی افزود: سیستم بانکی باید آماده خدمات ویژه در بخش تولید باشد و مشوق لازم را به صاحبان واحدهای تولیدی ارائه کند تا بتوانیم منابع مالی صتعتگران فعال استان قزوین را که در تهران است به بانکهای استان منتقل کنیم.

اعلایی تصریح کرد: از مدیران بانک ها انتظار همراهی بیشتر با صنعتگران و تسهیل در امور آنها و از تولیدکنندگان هم درخواست می کنیم مطالبات خود را پرداخت کنند تا کارها روان شود.

وی در ادامه گفت: متاسفانه نسبت سرمایه در گردش پرداختی و نیز سرمایه ثابت با میزان درخواست و متقاضیان فاصله زیادی دارد که این مشکل باید آسیب شناسی و حل و فصل شود.

image_2021_11_21-16_46_9_141_dyk

استاندار قزوین گفت: با بهره گیری از اختیارات شهرداری ها و ادارات مالیاتی و بیمه بایستی کیفیت خدمات خود را در استان افزایش دهیم و انگیزه ایجاد کنیم تا مدیران صنعتی راغب باشند حساب های بانکی خود را به قزوین منتقل کنند و قدرت اعتباری بانکها بیشتر شود.

وی اضافه کرد: با توجه به تورم موجود کشور باید مراقب باشیم تسهیلات اعطا شده به سمت تولید و تامین مواد اولیه برود و نگذاریم وارد مسیر دلالی و کارهای خارج از اشتغال و رونق تولید شود.

image_2021_11_21-16_46_0_106_5qZ

در این جلسه مشکلات چند واحد تولیدی مطرح و برای آنها تصمیم گیری شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز