زیرساخت های ورزشی شهر قزوین برای معلولان مناسب نیست

۱۴۰۰/۰۹/۱۴ - ۱۷:۰۵:۳۹
کد خبر: ۱۲۷۰۱۲۴
زیرساخت های ورزشی شهر قزوین برای معلولان مناسب نیست
عضو شورای شهرقزوین گفت: زیرساخت‌های شهر قزوین برای ورزش معلولین مناسب نیست و برای جبران کمبودها نیازمند عزم جدی همه دستگاههای متولی هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، قاسم اللهیاری در خصوص وضعیت امکانات و زیرساخت های ورزشی در شهر قزوین اظهارداشت: متاسفانه امکانات ورزشی مناسبی برای ورزش معلولان نداریم و این وضعیت نگران کننده است.

وی اضافه کرد: در شورا و شهرداری تلاش می شود تا استفاده از امکانات شهری برای جانبازان و معلولین تسهیل شود اما در این راه به مشارکت اداره کل ورزش و جوانان، بهزیستی و بنیاد جانبازان هم نیازمندیم.

اللهیاری با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های ورزشی برای معلولان گفت: هرچند در خصوص زیرساخت های شهری در قزوین مشکلات زیادی داریم اما ورزشکاران معلول قزوین به دلیل استعداد و توانمندی بالایی که دارند توانسته‌اند در مسابقات پارالمپیک بخوبی بدرخشند و افتخار کسب کنند.

وی افزود: اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در تلاش هستند تا بتوانند مشکلات ورزشکاران معلول را برطرف کنند تا زمینه فعالیت های بیشتر این گروه مهیا شود.

اللهیاری در ادامه یادآورشد: رویکرد اعضای شورا این است تا استفاده از امکانات شهری برای جانبازان و معلولان تسهیل شود و در این زمینه به همکاری همه دستگاهها بویژه اداره کل ورزش و جوانان، بهزیستی و بنیاد جانبازان نیازمندیم.

سخنگوی شورای شهر قزوین تصریح کرد: در شورای شهر از هیچ کمک و مساعدتی در ورزش معلولین دریغ نخواهیم کرد و امسال نیز اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی برای تقویت شور و نشاط اجتماعی بویژه برای معلولان در دستور کار قرار دارد.

1398032717150840917672804

وی بیان کرد: اصلاح زیرساخت‌های شهری برای استفاده آسان معلولین، استفاده راحت از وسایل نقلیه عمومی، دسترسی به ادارات، پیاده راه‌ها، تعبیه وسایل ورزشی و رفاهی ویژه ورزش معلولان در بوستان‌های سطح شهر، ساخت پارکینگ‌های مناسب معلولین و احداث سالن‌های ورزشی ویژه جانبازان و معلولین با کمک دستگاههای اجرایی از جمله استانداری، بهزیستی، مسکن و شهرسازی، ورزش و جوانان و بنیاد جانبازان می تواند عملیاتی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قزوین افزود: ایجاد رشته‌های تحصیلی ورزشی مختص جانبازان و معلولین در دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه علمی کاربردی شهرداری، اختصاص یک ساعت از زمان فعالیت مجموعه‌های ورزشی شهرداری به معلولین، ایجاد ایستگاه‌های ورزشی در بوستان‌ها، اختصاص بخشی از فضای تبلیغاتی شهری برای فرهنگ ‌سازی و کمک اقتصادی به ورزش معلولین، تجهیز آسایشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی جانبازان و مدارس استثنایی، تجلیل از قهرمانان ورزشی و خانواده‌های آنها می تواند در دستور کار شهرداری و دستگاه‌های اجرایی متولی قرار گیرد.

اللهیاری با تاکید بر اینکه جانبازان و معلولین نباید خانه ‌نشین شوند گفت: متاسفانه شهر قزوین از نظر مناسب سازی فضای شهری و ایجاد زیر ساخت‌ های ورزشی مخصوص معلولان، کمبودهای زیادی دارد و نبود امکانات شهری موجب خانه نشینی معلولان می‌شود که بایستی با تامین اعتبار با کمک استانداری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا مجموعه‌های ورزشی بیشتری برای معلولان هم ساخته شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز