۷ هزار واحد صنفی در شهرستان البرز بازرسی شد

۱۴۰۰/۱۰/۰۶ - ۱۰:۲۶:۱۰
کد خبر: ۱۲۷۸۸۶۵
۷ هزار واحد صنفی در شهرستان البرز بازرسی شد
رئیس اداره صمت شهرستان البرز گفت: در سال جاری ضمن بازرسی از 7 هزار واحد صنفی تعداد 725 فقره پرونده تخلف تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ کیان رشوند در جلسه کارگروه تنظیم بازار اظهارداشت: ازابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۷ هزار و ۳۵۰ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفت و  ۷۳۵  پرونده تخلف تشکیل شد و متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

رشوند تصریح کرد: در این مدت یک هزار و ۷۲۵ مورد گزارش مردمی مربوط به تخلف صنفی و غیرصنفی از طریق ستاد خبری اداره صمت  شهرستان دریافت شد و مورد رسیدگی قرار گرفت که ۴۵ درصد به صورت تلفنی و ۳۸ درصد به صورت حضوری و ۱۷ درصد از طریق سامانه الکترونیکی ۱۲۴ درصد وصول و رسیدگی شده است.

وی افزود: تخلف گزارش شده شامل درج نشدن قیمت با ۵۴ درصد،گرانفروشی ۱۴ درصد و کم فروشی ۹ درصد، عرضه خارج از شبکه ۶ درصد ، فروش اجباری کالا و خدمات ۳ درصد، اخفاء و امتناع از عرضه کالا ۵ درصد و سایر تخلف ها حدود ۹ درصد را شامل شده است.

رئیس اداره صمت شهرستان البرز یادآورشد: مهمترین گزارش های دریافت شده مشمول کالاهایی چون  گوشت مرغ، میوه و تره بار و خواربار، نان و در بخش خدمات شامل رستوران‌ها و غذاخوری‌ها، خدمات مشاوران املاک و خودرو ، آرایشگاه و تعمیرات خودرو بوده است.

کیان رشوند اظهار داشت : در راستای بازرسی و نظارت برحوزه آرد و نان نیز از ابتدای سال جاری تاکنون یک  هزار و ۵۱۰ مورد بازرسی صورت گرفته و با تشکیل ۲۱۵ پرونده به ارزش تقریبی ۱۲ میلیارد ریال متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

وی با اشاره به همکاری خوب دستگاههای نظارتی عضو تنظیم بازار شهرستان در اجرای گشت های بازرسی گفت: از ابتدای امسال ۲۵۷ مورد گشت مشترک در حوزه کالاهای اساسی، مبارزه با قاچاق، آرد و نان و 

رعایت  بهداشت واحدهای صنفی با حضور فرمانداری، دادستانی، تعزیرات، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، دامپزشکی،  شبکه بهداشت، غله و خدمات بازرگانی، اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی برگزار شده است.

رشوند تصریح کرد: امسال در مجموع ۷ هزار و ۳۵۰ واحد صنفی بازرسی و ۷۲۵ پرونده به ارزش تقریبی ۲۷ میلیارد ریال تشکیل شده است.

وی اظهارداشت: سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات اداره صمت از طریق شماره تلفن ۱۲۴، شبانه روزی آماده دریافت شکایات مردمی است و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی میتوانند مراتب را اطلاع دهند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز