استخدام ورزشکاران مدال آور و حمایت برای اعزام به مسابقات بین المللی در اولویت قرار دارد

۱۴۰۰/۱۰/۲۱ - ۱۰:۳۸:۳۰
کد خبر: ۱۲۸۴۸۶۴
استخدام ورزشکاران مدال آور و حمایت برای اعزام به مسابقات بین المللی در اولویت قرار دارد
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: استخدام مدال آوران ورزشی و حمایت مالی برای تامین هزینه های شرکت در مسابقات جهانی از مهمترین دغدغه های قهرمانان استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ شورای ورزش و تربیت بدنی استان روز سه شنبه به ریاست محمد مهدی اعلایی در استانداری قزوین برگزار شد.

عباس علایی مقدم در این جلسه اظهارداشت: در چند سال اخیر بیش از 36 پروژه ورزشی در استان افتتاح شده و در حال حاضر 8 پروژه دیگر آماده بهره برداری است.

وی بیان کرد: همچنین 41 پروژه ورزشی نیمه تمام است که امیدواریم در سفر ریاست جمهوری برای تامین اعتبار آن اقدام لازم صورت گیرد تا این طرح ها نیز به بهره برداری برسد.

علایی مقدم یادآورشد: دو طرح ملی نیز در استان هنوز تکمیل نشده که سالن سرپوشیده شش هزار نفری با 35 درصد پیشرفت و سالن دو و میدانی از آن جمله است که در صورت تکمیل آنها قادریم میزبان مسابقات جهانی و بین المللی هم باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین اضافه کرد: مشکل پیمانکار این پروژه هنوز حل نشده و اگر با حمایت استاندار محترم بتوانیم آن را به بخش خصوصی واگذار کنیم سرعت کار بالا می رود.

image_2022_1_11-9_59_19_282_vBO

وی در خصوص وضعیت سرانه ورزشی استان هم گفت: 55 درصد سرانه ورزشی در اختیار اداره کل ورزش و جوانان، 6 درصد بخش خصوصی و مابقی در سایر بخشهاست و 19 درصد سرانه نیز مربوط به زمین های خاکی است که جایگاه استان را تنزل داده است.

علایی مقدم اظهارداشت: در بازی های آسیایی 2006 و نیز 2010 و 2014 تعداد 10 ورزشکار از استان اعزام شدند و دو مدال طلا کسب کردیم اما وضعیت به گونه ای است که اگر ورزشکاران حمایت شوند قادریم مدال های رنگارنگ بیشتری را به افتخارات استان و کشور اضافه کنیم.

وی تصریح کرد: در مسابقات آسیایی 2018 تعداتد 19 ورزشکار از استان قزوین به رقابتها اعزام شدند که سهم ما 8 مدال بود که یک سوم مدال های طلای این رقابت ها توسط ورزشکاران قهرمان قزوین کسب شد.

علایی مقدم اضافه کرد: با تشکیل ستاد ویژه مسابقات پارآسیایی توانستیم 19 نفر را اعزام کنیم و اگر حمایت جدی صورت گیرد امکان کسب مدال بیشتر می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: در مسابقات پارآسیایی که سالها مدال نداشتیم در این دوره توانستیم مدال طلا را در والیبال نشسته کسب کنیم و این روند می تواند بهتر شود.

وی از رضا علیپور قهرمان صخره نوردی، اصغر آسیابری و لیلا برجعلی دارنده مدال برنز آسیایی به عنوان قهرمانان شاخص استان و کشور یاد کرد و گفت:  در صورت حمایت جدی از این ورزشکاران می توانیم در رقابت های آینده به کسب مدال های بیشتر امیدوار باشیم که در این زمینه انتظار داریم زمینه استخدام علیپور در آتش نشانی مهیا شود.

222222

میزبانی از 680 مسابقه و رودیاد ورزشی در استان 

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: در 4 سال گذشته میزبانی بیش از 680 رویداد و مسابقه ورزشی را بر عهده داشتیم و حدود 300 هزار ورزشکار، مربی و دست اندرکار ورزشی در این رقابتها شرکت کردند که در این برنامه ها توانستیم استان قزوین را نیز به میهمانان معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: در استان قزوین 663 باشگاه فعال ورزشی در بخش بانوان و آقایان داریم که در شناسایی و تقویت استعدادهای ورزشی و کسب مدال های رنگارنگ در رقابت های ملی و جهانی نقش آفرین بوده اند.

تجهیز 156 خانه ورزش روستایی در استان

علایی مقدم اضافه کرد: تاکنون 156 خانه ورزش روستایی در استان تجهیز شده و تا پایان امسال 40 خانه دیگر آماده افتتاح می شود.

وی بیان کرد: در ورزش همگانی هم اقدامات ارزشمندی صورت گرفته و 9 برنامه مصوب را عملیاتی کرده ایم و با اجرای طرح سنجش قامت دختران روستایی از مشکلات قامتی دختران جلوگیری شده است.     

image_2022_1_11-11_38_31_253_uuV

15 ورزشکار مدال آور شرایط استخدام دارند

علایی مقدم با طرح دستور دوم جلسه در خصوص حمایت از مدال آوران در بخش مسکن، ازدواج، اشتغال و اعزام به مسابقات خارج از کشور گفت: با کمک دستگاه های دیگر و خیرین تلاش کرده ایم تا از ورزشکاران اعزامی به مسابقات بین المللی حمایت شود و در این راستا استفاده از استخر، مراکز فیزیوتراپی، مهیا شده اما بایستی کمک هزینه  اعزام به مسابقات،  اسکان و تغذیه نیز تامین شود که اعتبارات اداره ورزش جوابگو نیست و انتظار حمایت داریم.

وی در خصوص استخدام قهرمانان ورزشی هم اظهارداشت: اولویت یک قهرمان فقط ورزش است و اکثر این افراد از قشر متوسط جامعه هستند و نمی توانند زندگی خود را اداره کنند و در حال حاضر اصغر آسیابری برای شرکت در مسابقات فرانسه بایستی ۵ میلیون تومان فقط ورودیه پرداخت کند و سایر هزینه های شرکت نیز سنگین است و بدون حمایت استان نمی توانیم موفق عمل کنیم.

علایی مقدم اضافه کرد: با وجود صنایع بزرگ و شاخص در استان انتظار داریم از مدال اوران حمایت شود تا مدال آوران بیشتری وارد میادین ورزشی شوند.

وی اظهارداشت: برای استخدام مدال آوران بازیهای آسیایی، المپیک و جهانی مصوبه داریم تا این افراد بدون آزمون جذب شوند و در حال حاضر در استان 15 نفر شایسته استخدام هستند اما 6 نفر برخی شرایط اداری مانند مدرک تحصیلی لازم را ندارند که نیازمند دستور استاندار محترم برای حمایت هستند.

علایی مقدم خواستار اختصاص اعتبار لازم برای تامین هزینه تغذیه، اعزام، اسکان و لباس و ایاب و ذهاب ورزشکاران اعزامی به مسابقات جهانی شد.

وی گفت: در حال حاضر ۲۰۰ نفر از ورزشکاران در اردو هستند و  ۶۰ نفر شانس حضور در بازی های آسیایی را دارند و اگر این افراد در یک دوره شش ماهه حمایت شوند ورود آنها به مسابقات آسیایی آسان می شود و می توانند رنگینگ جهانی را نیز بدست آورند.

علایی مقدم یادآورشد: در استان قزوین ۲۸۰ هیئت شهرستانی و 50 هیئت استانی داریم که قادر به تامین هزینه های آنها نیستیم به طوری که اعتبارات اداره ورزش از فصل ۵  حدود ۴۶۰ میلیون در سال قبل بود که این میزان در سال جاری به حدود 560 میلیون تومان رسیده که به هر هیئت حتی یک میلیون تومان هم نمی رسد.

image_2022_1_11-11_34_43_822_3oH

وی اظهارداشت: اگر هر واحد صنعتی سالی فقط  ۱۰ میلیون تومان کمک کند می توانیم با تشویق قهرمانان به مدال آوری آنها کمک کنیم به طوری که امسال برای اعزام 20 نفر به رقابتهای بین المللی حدود ۴۰۰ میلیون تومان نیاز داریم که باید تامین شود.

در ادامه این مراسم از پنج ورزشکار استان که در مسابقات آسیایی کسب مدال کرده اند با اهدای لوح و جایزه تقدیر شد.

علی اصغر آسیابری و لیلا برجعلی دارنده مدال برنز مسابقات آسیایی کاراته در قزاقستان، عطیه شهسواری ورزشکار اعزامی استان به مسابقات جهانی هندبال اسپانیا، رضا مهدوی دارنده مقام استاد فیده شطرنج و ملیکا محمدی کسب مقام طلای مسابقات شطرنج زیر ۲۰ سال آسیا در سریلانکا تجلیل شدند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز