تجیهز ایستگاههای آتش نشانی شهرک های صنعتی و منطقه چرم سازی به امکانات بیشتر ضروری است

۱۴۰۰/۱۰/۲۴ - ۱۱:۵۵:۴۲
کد خبر: ۱۲۸۵۹۶۷
تجیهز ایستگاههای آتش نشانی شهرک های صنعتی و منطقه چرم سازی به امکانات بیشتر ضروری است
نماینده مردم بویین زهرا و آوج درمجلس شورای اسلامی گفت: تجهیز و تقویت امکانات ایستگاه آتش نشانی در شهرک های صنعتی بویژه منطقه صنعتی چرم سازی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ روح الله عباسپور نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی پس از وقوع حریق گسترده در واحد صنعتی «ثامن مهران گستر»در منطقه چرم سازی از نزدیک شاهد تلاش آتش نشانان و همچنین اعضای ستاد بحران استان و شهرستان برای مهار این آتش سوزی بود.

عباسپور در حاشیه حضور در محل حریق در گفتگو با خبرنگار برنا ضمن ابراز تاسف از وقوع آتش سوزی در یک واحد صنعتی اظهار داشت: جا دارد از تلاش مجاهدانه و جسورانه تمام ماموران آتش نشان حاضر در منطقه صنعتی چرم سازی بی نهایت تشکر کنم که با هوشیاری و اقدام به موقع و شجاعت از سرایت آتش به دیگر واحدها جلوگیری کردند. 

9090

وی عملکرد نیروهای آتش نشانی در مهار آتش سوزی گسترده در این واحد تولیدی را شجاعانه و مجاهدانه و قابل تقدیر توصیف کرد و افزود: سرانجام با تلاش ۱۲ ساعته آتش نشانان اعزامی از شهرهای مختلف استان قزوین و استان البرز، این حریق گسترده و مهیب مهار شد و نگرانی برای سرایت این آتش سوزی به سایر واحد های تولیدی در منطقه نیز کنترل و مهار شد و منا شاهد فاجعه ای بزرگتر نبودیم.

عباسپور خاطرنشان کرد: از حضور آقای اعلایی استاندار و سردار آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر (عج ) استان و مهدیخانی مدیرکل بحران استان و سرپرست فرمانداری شهرستان و همچنین فرماندار شهرستان اشتهارد که با حضور میدانی خود و نیزهماهنگی و هدایت عملیات و  بسیج امکانات این بحران بزرگ را در 12 ساعت مدیریت کردند تشکر می کنم که با موفقیت این ماموریت صورت گرفت.

وی بیان کرد: بزودی کارشناسان مربوطه با بررسی دقیق دلایل این آتش سوزی را مشخص می کنند تا در آینده از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود.

عباسپور تاکید کرد: با توجه به اینکه هنوز مراحل تبدیل منطقه  صنعتی چرم سازی به شهرک صنعتی در دست انجام است باید این روند تسریع و در این فرصت زیرساخت های لازم در این منطقه فراهم شود تا از بروز حوادث مشابه پیشگیری شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین اظهارداشت: مجتمع چرم سازی شهرستان بوئین زهرا محل استقرار چندین واحد تولیدی هیدروکربن و انواع مشتقات نفتی است و حدود یک هزار نفر در آن اشتغال دارند و با توجه به اینکه همواره در معرض حوادثی چون حریق است لازم است نسبت به تجهیز ایستگاههای آتش نشانی اقدام شود تا در صورت بروز حادثه از گسترش حادثه پیشگیری شود.

888888

وی افزود: با توجه به میزان خسارتی که در جریان آتش سوزی به واحد تولیدی در منطقه صنعتی چرم سازی وارد شده به عنوان نمایند مردم در مجلس شورای اسلامی و حامی بخش تولید و صنعت در این شرایط سخت در کنار همه تولید کندگان و صنعت گران خواهم بود و برای تامین خسارت پیگیری لازم را انجام خواهم داد.

یادآوری:

از رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین انتظار می رود با اختیارات و ارتباطات موثر خود با مسئولان کشوری ضمن پیش بینی پاداش برای آتش نشانان تلاشگر برای تامین اعتبار و خرید تجهیزات اطفای حریق و نردبان بلند مرتبه در ایستگاههای آتش نشانی در استان قزوین و شهرک های صنعتی از جمله ناحیه شهری مهرگان قبل از وقوع بحران اقدام شود تا آمادگی بیشتری برای امداد رسانی در حوادث در استان و نیز استانهای همجوار به عنوان استان معین داشته باشیم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز