شوک اقتصادی داریم اما آینده درخشان و امیدوار کننده است

۱۴۰۰/۱۰/۲۷ - ۱۷:۴۵:۰۲
کد خبر: ۱۲۸۷۳۸۵
شوک اقتصادی داریم اما آینده درخشان و امیدوار کننده است
نماینده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی گفت: با اصلاح برخی امور اقتصادی شاید یک شوک دیگر داشته باشیم اما آینده درخشان و امیدوار کننده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مراسم معارفه سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین روز دوشنبه با حضور محمد مهدی برومندی معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، رجب رحمانی و روح الله عباسپور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، پیله فروش معاون اقتصادی استانداری، تشکل ها و جمعی از کشاورزان در سالن باغستان قزوین برگزار شد.

روح الله عباسپور در این مراسم اظهارداشت: صیانت از نیروی انسانی مهم است و خوشحالیم که آقای افلاطونی از مدیران لایق کشور در ریاست سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفتند و با تجربه خوبی که در مسئولیت های ملی دارند امیدواریم موفق عمل کنند.

وی بیان کرد: نگرانی های داریم اما دولت اقدامات بسیار خوبی را شروع کرده و آینده درخشانی پیش رو داریم. 

image_2022_1_17-17_35_50_122_z4Y

عباسپور گفت: خبر رفع موانع سیاسی برای عضویت رسمی ایران در سازمان شانگهای نشان‌دهنده مرحله جدیدی از همکاری با کشورهای منطقه برای ایجاد امنیت و توسعه مناسبات اقتصادی و همکاری جمعی است و ما می توانیم محصولات خود را در این بازار مهم عرضه کنیم.

نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: امروز حضور ایران در سازمان شانگهای می تواند زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی و محصولات صنعتی و کشاورزی را در این بازار مهم که هند با بیش از یک میلیارد و 400 هزار نفر جمعیتی یکی از اعضای آن است را هموار کند.

عباسپور تصریح کرد: قرارداد ۲۵ ساله با چین و بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری زمینه شکوفایی اقتصاد کشور را مهیا می کند و اجرایی شدن این قرارداد گامی در مسیر دور زدن تحریم هاست.

وی اظهارداشت: دنیای شرق به ایران گرایش دارد و تاکید رئیس جمهور نیز توجه به شرق است و خوشبختانه دروازه های دنیا به سمت جمهوری اسلامی در حال باز شدن است و روسیه بدنبال دعوت رسمی از رئیس جمهور کشورمان به مسکو است که باب جدید از روابط رقم خواهد خورد.

دیپلماسی ایران قدرتمند شده 

عباسپور اضافه کرد: امروز دیپلماسی قدرتمندی داریم و کشورهای منطقه دنبال ارتباط بیشتر با کشورمان هستند و بخش کشاورزی با ظرفیت هایی که دارد باید در عرصه دیپلماسی اقتصادی نقش بیشتری ایفا کند.

نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: پایداری تولید با صادرات محقق می شود و وزارت جهاد کشاورزی باید برای حمایت از تولید و صادرات برنامه مدونی داشته باشد.

image_2022_1_17-17_35_53_394_Y2z

عباسپور اظهارداشت: برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارج از کشور باید آماده شویم و از آنجا که تحقق نرخ رشد 8 درصدی برای اقتصاد ملی بار سنگینی است و در استان قزوین هم رشد 8.4 درصدی پیش بینی شده باید سرمایه گذاری خوبی در این عرصه صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در کنار سرمایه گذاری باید با ارائه الگوی کشت و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و تضمین خرید محصولات کشاورزی به افزایش بهره وری کمک کنیم.

دنبال منافع ملی باشیم/ بنزین ارزان است

عباسپور تصریح کرد: امروز نیازمند بازنگری در برخی تصمیمات گذشته هستیم و باید به جای رضایت مردم دنبال تامین منافع ملی باشیم و وضعیت یارانه ها را ساماندهی کنیم.

وی گفت: شاید رضایت مردم در توزیع نقدی یارانه باشد اما منافع ملی ایجاب نمی کند ما بنزینی که 21 هزار تومان قیمت جهانی آن است را با 1500 یا 3 هزار تومان ارائه کنیم.

نماینده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: باید دهک ها را شناسایی کنیم و توزیع یارانه با افزایش مناسب فقط به افراد نیازمند داده شود و سرمایه کشور را اینگونه توزیع نکنیم.

وی گفت: بابرنامه هایی که در حال اجراست شاید در اصلاحات اقتصادی مردم دچار شوک شوند اما آینده درخشان است.

وی اظهارداشت: اصلاح قوانین در عرصه منابع طبیعی و سایر بخش هایی که موجب بروز مشکل شده باید در مجلس جدی گرفته شود تا ما دامدار و تولیدکننده را به دلیل بدهی و یا کار تولیدی به زندان نیندازیم.

عباسپور افزود: انجام برخی امور مانند اصلاح الگوی کشت، توسعه مکانیزاسیون؛ گسترش صنایع تبدیلی، تسریع در آبیاری تحت فشار و اجرای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد.

image_2022_1_17-13_19_42_642_NBh

در ادامه حسین نعمتی مدیرعامل اتحادیه دامداران صنعتی استان قزوین به نمایندگی از تشکل های بخش خصوصی با تقدیر از خدمات فاطمه خمسه رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی گفت: حضور آقای افلاطونی به عنوان مدیری مومن و متخصص بارقه امید را در میان فعالان کشاورزی روشن کرده که کارهای تخصصی متوقف نخواهد شد.

وی بیان کرد: کشور شرایط سختی دارد و با برنامه های پیش رو و آزاد شدن نرخ ارز اگر تدبیر نکنیم دچار چالش های بیشتر می شویم.

نعمتی تصریح کرد: استان قزوین تشکل های بخش خصوصی توانمندی دارد که می تواند به مدیران در اجرای برنامه ها مشاوره لازم را ارائه کند لذا پیشنهاد می کنیم در دوران ریاست جدید سازمان با تشکیل کارگروههای تخصصی نظر تولیدکنندگان قبل از تصمیم گیری گرفته شود.

image_2022_1_17-14_35_22_210_XZ4

وی گفت: اخیرا قطعه زمینی در اختیار اتحادیه دامداران قرار گرفته تا بتوانیم انباری با ظرفیت 100 هزار تن را احداث کنیم تا مشکل ذخیره سازی نهاده های دامی برطرف شود.

در ادامه ضمن تشکر از فاطمه خمسه رئیس سابق، رضا افلاطونی به عنوان سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین معرفی شد.

انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز