بودجه سال آینده شهرداری قزوین ۷۳ درصد افزایش یافت

۱۴۰۰/۱۲/۰۲ - ۱۱:۲۲:۱۸
کد خبر: ۱۳۰۰۷۶۰
بودجه سال آینده شهرداری قزوین ۷۳ درصد افزایش یافت
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: بودجه سال آینده شهرداری قزوین نسبت به امسال 73 درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ فرج الله فصیحی رامندی در جلسه علنی شورا که با حضور شهردار قزوین برگزار شد، ضمن تقدیر از همراهی اعضای شورا و مدیران شهری در بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین درسال 1401 اظهار کرد: بر این اساس توجه به نواحی منفصل شهری و مناطق کم برخوردار شهرقزوین، اتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی، توجه به اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی و ارایه خدمات رسانی مطلوب به شهر از جمله نکات مورد توجه در بودجه تصویب شده درسال آینده شهرداری قزوین می باشد.

وی افزود: جزییات بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین در دو هفته کاری و در جلسات فشرده صبح و عصر با دقت مورد بحث و بررسی قرارگرفت که در این راستا 800 نفرساعت کار انجام شده است.

فصیحی رامندی با اشاره به افزایش 180 میلیارد تومانی بودجه تصویب شده نسبت به بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین درسال آینده دربخش درآمدها ی عمومی 950 میلیارد تومان بود که این رقم برای سال آینده به یک هزار و 41 میلیاردتومان افزایش یافت که نسبت به بودجه مصوب امسال حدود 68 درصد افزایش داشته است.

32323

وی گفت: در بخش واگذاری دارایی سرمایه ای و فروش زمین نیز بودجه از 814 میلیارد تومان به 568 میلیارد تومان کاهش یافته است.

به گفته فصیحی رامندی، همچنین واگذاری دارایی سرمایه ای از 200 میلیاردتومان بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین به مبلغ 540 میلیاردتومان افزایش یافت و مقرر شد این مبلغ از محل فروش برج ستاره پونک به منظور تسویه بدهی های شهرداری به بانک شهر تامین شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: در سرفصل واگذاری دارایی مالی از جمله وام و اوراق نیز 50میلیارد تومان اوراق و یک میلیارد تومان برای وام پیش بینی شده است.

وی در خصوص بخش مصارف و هزینه بودجه شهرداری در سال آینده نیز گفت: در بخش هزینه های جاری، بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین700 میلیاردتومان بود که این رقم به 660 میلیاردتومان کاهش یافت.

فصیحی رامندی یادآورشد: در بخش تملک دارایی سرمایه ای رقم یک هزار و 120 میلیارد تومان بودجه پیشنهادی شهرداری به رقم یک هزار میلیارد تومان کاهش یافته است. 

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین اظهارداشت: در بررسی  بودجه پروژه های عمرانی، اولویت ها و سیاست های اعضای شورا مورد توجه قرار گرفت و در برخی ردیف های بودجه از جمله مبلمان و تأسیسات  شهری، روکش آسفالت، اجرای شهرهوشمند، کمک عمرانی به مساجد، توجه به اجرای برنامه های فرهنگی، ورزشی و ایجاد بازارچه های محلی شاهد افزایش اعتبار قابل توجهی در بودجه هستیم.

فصیحی رامندی تاکید کرد:  برخی ردیف ها ازجمله ایجاد مراکز فرهنگی درمسیر جاده سلامت، مناسب سازی ناحیه شهری امامزاده علی (ع)، توانمند سازی سکونت گاههای غیر رسمی و تملک خانه شهید رجایی برای اولین بار در بودجه گنجانده شده است.

image_2022_2_21-12_19_54_17_mKu

وی بر لزوم توجه به تسویه بدهی های شهرداری قزوین با بانک شهر تاکید کرد و گفت:  دراین راستا مبلغ 540میلیارد تومان از محل فروش برج ستاره پونک به منظور تسویه بدهی های شهرداری به بانک شهر اختصاص یافت که در دستور کارشهرداری قزوین قرار می گیرد.

فصیحی رامندی اظهار امیدواری کرد با تلاش جهادی شهردار  قزوین و تیم مدیریت شهری بتوانیم بودجه 2200 میلیاردتومانی شهرداری قزوین را در سال 1401محقق کرده و شاهد تکمیل پروژه های نیمه تمام و پیشرفت امور با سرعت هرچه بیشتر باشیم.

انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز