نهج البلاغه بایستی از کتابخانه ها خارج شده و در بطن زندگی مردم جاری و ساری شود

۱۴۰۰/۱۲/۰۹ - ۱۵:۲۹:۰۶
کد خبر: ۱۳۰۳۹۰۲
نهج البلاغه بایستی از کتابخانه ها خارج شده و در بطن زندگی مردم جاری و ساری شود
رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری قزوین گفت: نهج البلاغه به عنوان گنجینه ای ارزشمند بایستی از کتابخانه ها خارج شده و وارد متن زندگی مردم شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مراسم اختتامیه و قرعه کشی برندگان مسابقه کتابخوانی غدیر روز دوشنبه با حضور محسن حق شناس دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین، حجت الاسلام محمودی رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، فاطمه محمد بیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین در محل بنیاد غدیر قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام محمودی در این مراسم اظهارداشت: بایستی کمک کنیم تا نهج البلاغه از کتابخانه های ما خارج شده و در بطن جامعه و در زندگی مردم جاری و ساری شود.

وی اضافه کرد: استمرار یک حاکمیت و تبدیل آن به تمدن بسیار مهم است و ما بایستی گنجینه های ارزشمندی چون نهج البلاغه و نهج الفصاحه را در کنار قرآن وارد بطن جامعه کرده و جوانان را با این ذخیره های ارزشمند آشنا کنیم.

image_2022_2_28-15_52_13_274_FEf

محمودی تصریح کرد: با کارهای فرهنگی و استفاده از ظرفیت رسانه ها و کارهای جذاب هنری می توانیم فرهنگ غدیر و ولایت را در میان مردم و جامعه گسترش دهیم.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری قزوین گفت: کلام امیر مومنان نورانی و پر از حکمت و اندرز و دستور زندگی است و حتی برای مدیران و حاکمان دستور مدیریت دارد اما هنوز این راهنمایی و دستورات انسان ساز در جامعه نهادینه نشده است.

وی بیان کرد: در سال آینده تصمیم جدی داریم تا به آموزه های ارزشمند نهج البلاغه بیش از گذشته توجه کرده و نکته های انسان ساز و پند آموز و حکمت آموز آن را در قالب برنامه های مختلف توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در جامعه ترویج کنیم.

image_2022_2_28-16_27_19_418_n4B

در ادامه فاطمه محمد بیگی مدیرکل کتابخانه های استان قزوین گفت: محتوای نهج البلاغه بسیار آموزنده و تاثیرگذار است و متولیان فرهنگی می توانند بخش های مختلف این کتاب ارزشمند دینی را به روش های جذاب و در قالب مسابقه، داستان، نمایش و خوشنویسی و سایر روشهای هنرمندانه به مردم بویژه جوانان معرفی کنند.

وی اضافه کرد: با برگزاری نشست های تخصصی و جلسات بازخوانی می توانیم مردم را با نهج البلاغه آشنا کرده و الگوی عملی از زندگی برای گروههای مختلف سنی ارائه کنیم.  

 قاسم اللهیاری عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست گفت: حضور بیش از 3 هزار نفر از گروههای سنی مختلف از سراسر کشور در این مسابقه دینی بیانگر استقبال مردم از موضوعات دینی و آشنایی با زندگی ائمه است و بایستی این رویکرد از سوی نهادهای فرهنگی تداوم داشته باشد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش بنیاد غدیر در سالهای اخیر اقدامات فرهنگی خوبی برای ترویج فرهنگ غدیر و ولایت در استان صورت گرفته و ادامه تاثیرگذاری این مسیر به تداوم برنامه ها بستگی دارد.

image_2022_2_28-16_27_19_634_a2o

اللهیاری یادآورشد: دشمنان برای آسیب زدن به جایگاه غدیر و ولایت اقدامات گسترده ای صورت می دهند و با ابزار رسانه و فضای مجازی تلاش می کنند با ایجاد شبهه و تحریف تاریخ به این جایگاه آسیب بزنند و در این راستا بنیاد غدیر توانسته در مقابله با این جریان نقش مهمی ایفا کند.

وی بیان کرد: انتظار می رود این برنامه ها فقط به مناسبت ها و هفته ای خاص اختصاص نیابد و در طول سال ادامه داشته باشد. 

در ادامه قرعه کشی برندگان مسابقه کتابخوانی میلاد نور در جمع رسانه های گروهی انجام شد و نفرات برتر مشخص شدند.

از میان کسانی که به همه سوالات مسابقه کتابخوانی میلاد نور ویژه غدیر پاسخ صحیح دادند به قید قرعه «سارا شیری» از استان تهران، «سید حسین حاجی زاده» از بافق استان یزد و «محمد مهدی امانی» از شهر محمدیه قزوین به عنوان نفرات برتر معرفی شدند و جوایز یک میلیون تومانی دریافت کردند.

image_2022_2_28-16_27_19_165_2oa

همچنین در میان کسانی که به 95 درصد سوالات پاسخ صحیح دادند «مرتضی کمری» از همدان، «سید حسین موسوی» از قم و «لادن چین آوه » از فارس به عنوان برگزیدگان این بخش شناخته شدند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز