دانشگاه اگر پاسخگوی نیازهای صنعت و تولید نباشد مرجعیت خود را از دست‌ می دهد

۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۱۹:۵۰:۱۴
کد خبر: ۱۳۰۶۷۰۴
دانشگاه اگر پاسخگوی نیازهای صنعت و تولید نباشد مرجعیت خود را از دست‌ می دهد
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین گفت: اگر دانشگاههای ما نتواند به نیازهای واقعی صنعت، کشاورزی و تولید پاسخ دهد و گره گشا نباشد مرجعیت خود را از دست می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مراسم اختتامیه جشنواره جهادگران علم و فناوری روز دوشنبه با حضور حسین قدیانی رئیس دانشگاه جامع انقلاب اسلامی، میثم پیله فروش معاون اقتصادی استانداری، سردار آتانی فرمانده سپاه استان، سید علی قاسم زاده رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی، مصطفی مافی رئیس پارک علم و فناوری، دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مخترعان و مبتکران در دانشگاه بین المللی امام خمینی برگزار شد.

میثم پیله فروش در این مراسم اظهارداشت: اگر صنعت به دانشگاه پیوند نخورد محکوم به شکست است و اگر پژوهش ها نتواند در عمل به پویایی صنعت و حل مشکلات کمک کند نباید اعتباری به آن اختصاص داده شود.

image_2022_3_7-12_46_24_851_quu

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: دانشگاهی که نتواند به نیازهای صنعت، کشاورزی و گردشگری پاسخ دهد بدون تردید مرجعیت خود را از دست‌ خواهد داد.

پیله فروش گفت: در شرایط کنونی ارتباط صنعت و دانشگاه و نوآوران بیش از هر زمان دیگری احساس می شود و در این میان صنعت بدون بازسازی و ارتقاء، از عرصه خارج خواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین یادآورشد: در استان بر اساس چرخش های تحول آفرین دولت در زمینه های اقتصادی جلو خواهیم رفت و رویکرد دولت سیزدهم در حوزه‌های اقتصادی این است که از تمرکز بر عرضه محوری و توسعه کمی شرکت های دانش بنیان عبور کرده و به سمت تمرکز بر تقاضا محوری و اثربخشی در حل مسائل اساسی کشور حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: اگر در مسیر اثربخشی فعالیتها حرکت کنیم و به تقاضا محوری اهمیت دهیم حتما توسعه کمی شرکت های دانش بنیان نیز محقق خواهد شد.

image_2022_3_7-12_45_42_16_f2q

پیله فروش اظهارداشت: تاکید داریم از توجه صرف به شرکت های دانش بنیان نوپا به سمت تمرکز بر نفوذ فنآوری در شرکت های دانش بنیان بزرگ و شاخص برویم زیرا اعتقاد داریم این شرکتها می توانند و بایستی نیازهای واحدهای صنعتی بزرگ را پاسخ دهند.

وی گفت: اگر پژوهشی نتواند از صنایع و مشکلات تولید ما گره گشایی کند به آن اعتباری نمی دهیم لذا همه ماموریت ها در کارهای تحقیقاتی و پژوهشی و مسیر حرکت شرکت های دانش بنیان بایستی کاربردی بوده و در حل مشکلات تاثیر گذار باشد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین یادآورشد: دستگاههای اجرایی در استان قزوین به عنوان نهاد حاکمیت پشتیبان جدی شرکت های دانش بنیان و ایده های خلاقانه هستند تا بتوانیم کارهایی اساسی انجام دهیم.

image_2022_3_7-12_55_32_848_wNl

در این مراسم چهار محصول دانش بنیان دهان شویه دو جزئی اولترانامل، افزاینده فشار هیدرولیک، تولید هیومیک اسید و موتورژنراتورهای برق به همراه کنترل الکترونیکی که از تولیدات واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری قزوین هستند امروز رونمایی شد. 

در این جشنواره از دانشوران نمونه بسیجی استان و برگزیدگان جشنواره نیز تجلیل شد.

image_2022_3_7-12_55_33_140_GU3

همچنین پرچم متبرک شده حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) توسط خادمان حرم امام رضا(ع) در میان حاضران گردانده شد و شرکت کنندگان با بوسه بر آن نسبت به معصومین ادای احترام کردند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز