سال گذشته ۲۱۰ مگاوات انرژی برق در زمان پیک در استان قزوین مدیریت شد

۱۴۰۱/۰۱/۲۴ - ۱۲:۴۲:۴۴
کد خبر: ۱۳۱۸۳۹۰
سال گذشته ۲۱۰ مگاوات انرژی برق در زمان پیک در استان قزوین مدیریت شد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: با همکاری مشترکان صنعتی، کشاورزی و تجاری استان در سال گذشته زمینه 210 مگاوات مدیریت مصرف در زمان پیک مهیا شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ همایش گذر از پیک بار، ویژه واحدهای صنعتی استان قزوین روز چهارشنبه با حضور عبدالامیر یاقوتی مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و برنامه ریزی امور مشتریان، مسعود خواجه وند مدیرعامل شر کت توزیع نیروی برق استان و جمعی از کارشناسان و مدیران واحدهای صنعتی استان در شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد.

مسعود خواجه وند در این همایش اظهارداشت: موضوع مهم «ناترازی» بین تولید و مصرف در سه سال گذشته صنعت برق را دچار چالش جدی کرده و مشترکان را تحت تاثیر قرار داده است.

image_2022_4_13-12_12_39_824_OwX

وی بیان کرد: آمارها نشان می دهد با رشد 8 درصدی مصرف انرژی در کشور مواجهیم که دو برابر میانگین جهانی است که این روند مشکل ساز است و باید با فرهنگ سازی و مدیریت مصرف، برنامه ریزی و  جلب مشارکت مشترکان صنعتی، کشاورزی، تجاری و خانگی از چالش ها عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: افزایش مصرف در بخش خانگی و تجاری، کاهش نزولات آسمانی و خارج شدن 5 تا 7 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاههای برقآبی و تحریم دشمنان موجب شده در این عرصه با مشکلات جدی روبرو شویم که تنها راه عبور از این چالش ها کاهش مصرف، مشارکت مشترکان خانگی، صنعتی، کشاورزی و تجاری برای کاهش مصرف و برنامه ریزی در مدیریت مصرف است.

وی اضافه کرد: پیش بینی ها بیانگر ناترازی 15 هزار مگاواتی در تولید و مصرف است که با پیگیری وزیر نیرو و اضافه شدن 5500 مگاوات انرژی حرارتی و 500 مگاوات انرژی تجدید پذیر در کشور به مدار، امیدواریم بخشی از نیازهای انرژی تامین شود.

4321

خواجه وند گفت: 65 درصد انرژی مصرفی در استان قزوین در بخش تولید و صنعت است و ما امیدواریم با همکاری صاحبان واحدهای صنعتی و مدیریت مصرف و امضای تفاهم نامه بتوانیم از پیک تابستان امسال هم بسلامت عبور کنیم و کمترین خاموشی را داشته باشیم.

امضای 6 هزار مورد تفاهم نامه با مشترکان برق استان قزوین

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده قرار است در چهار سال آینده 10 هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر وارد مدار شود که شامل 4 هزار مگاوات انرژی خورشیدی، 3 هزار مگاوات انرژی بادی، 2 هزار مگاوات توسط واحدهای صنعتی و یک هزار مگاوات در شهرک های صنعتی است که این ظرفیت می تواند بخش زیادی از مشکلات را حل کند.

این مسئول بیان کرد: 31 برنامه مدون در وزارت نیرو و شرکت توانیر تدوین شده که یکی از برنامه ها امضای تفاهم نامه با شرکت شهرک های صنعتی است که با این همکاری می توانیم از چالش ها عبور کنیم.

وی گفت: سال گذشته تعداد شش هزار تفاهم نامه همکاری با مشترکان بخش های صنعت، کشاورزی و تجاری امضا شد و با این مشارکت توانستیم بیش از 210 مگاوات مدیریت مصرف در پیک را محقق کنیم.

0909

خواجه وند افزود: همچنین در سال گذشته بیش از 22 میلیارد تومان پاداش همکاری در مدیریت مصرف انرژی به 4800 واحد صنعتی پرداخت شد.

در این مراسم از صاحبان 11 شرکت صنعتی و تولیدی که بیشترین همکاری را با شرکت توزیع نیروی برق استان در مدیریت مصرف در پیک بار داشتند تجلیل شد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز