پل روگذر شهر آبیک نیمه اول امسال تکمیل می شود

۱۴۰۱/۰۱/۲۸ - ۱۶:۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۳۱۹۸۱۸
پل روگذر شهر آبیک نیمه اول امسال تکمیل می شود
در بازدید مدیر کل راه‌آهن شمال 2 کشور از طرح ساماندهی ایستگاه آبیک گفته شد: ساخت پل روگذر این شهر تا نیمه اول امسال تکمیل می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن شمال دو کشور به همراه فرماندار شهرستان آبیک روز یکشنبه از پروژه پل روگذر آبیک به کمال‌آباد و ایستگاه راه آهن شهر آبیک بازدید کردند.

غلامحسین ولدی مدیر کل راه‌آهن شمال 2 کشور در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار برنا اظهارداشت: خدمت‌رسانی از وظایف راه‌آهن به عنوان سازمان حمل و نقل ریلی کشور است و تلاش می کنیم این خدمات هر سال بیشتر شود.

وی افزود: در سال گذشته برای ساماندهی ایستگاه راه آهن شهر آبیک اقدامات خوبی انجام شد و امسال نیز برنامه هایی اجرا می شود. 

ولدی تصریح کرد: احداث نمازخانه، سرویس بهداشتی، رفع مشکل روشنایی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان از جمله اقدامات شرکت راه‌آهن کشور در ایستگاه راه آهن شهر آبیک بود.

ولدی از عقد قرارداد با شهرداری در راستای توسعه فضای سبز و زیباسازی حاشیه ایستگاه راه‌آهن هم خبر داد و گفت: در بازدید امروز از شهردار آبیک درخواست شد برای توسعه محوطه سازی و گسترش فضای سبز در ایستگاه راه آهن اقداماتی را انجام دهد که با آن موافقت شد.

image_2022_4_17-16_23_17_720_2lf

در این بازدید حامد فتوحی فرماندار شهرستان آبیک نیز به خبرنگار برنا گفت: مرمت پل روگذر راه آهن آبیک از سال 98 آغاز شده و به علت مشکلات مالی متوقف شده بود.

وی اظهار داشت: ساخت این پل روگذر از سال 93  آغاز شد و تا امروز طول کشیده ولی در چند ماه گذشته با همراهی شرکت راه‌آهن و نیز مجموعه مدیران شهرستان آبیک شاهد اقدامات خوبی برای حل مشکلات آن بودیم.

فرماندار آبیک یادآورشد: در حال حاضر ساخت عرشه پل به اتمام رسیده و فقط پیاده‌رو باقی مانده که در یک هفته آینده به اتمام می‌رسد و تامین خاک و عملیات خاکریزی انجام شده است.

فتوحی ادامه داد: با عقد قرارداد و تفاهم نامه با پیمانکار، شرکت برق از روز آینده کار را آغاز خواهد کرد و مشکلی در این خصوص نداریم.

این مسئول از رفع مشکل تملک اراضی مربوط به محدوده پل روگذر خبر داد و گفت: در زمینه تملک اراضی در جلسه با آقای ولدی مشکل مربوط را رفع می کنیم و امیدواریم در مدت زمان تعیین شده از سوی شرکت راه آهن و در نیمه اول امسال این طرح به پایان برسد.

فرماندار شهرستان آبیک اظهارداشت: عرض پل روگذر 21 متر و شامل چهار باند( دو باند رفت و دو باند برگشت) و دو پیاده‌رو خواهد بود که دهانه این پل از 18 متر به 36 متر رسیده و با اقدامات خوبی که از سوی شرکت راه‌آهن کشور صورت گرفته امیدوارم در زمانی کوتاه‌تر از مدت اعلام شده، این طرح به اتمام برسد.

فتوحی در پایان از 3 برابر شدن تجهیزات و نیروی انسانی برای اجرای این طرح خبر داد و تصریح کرد: در بازدید صورت گرفته به همراه مدیرکل راه‌آهن شمال 2 کشور برای اجرای سریعتر ساخت این پل موافقت شد تا تجهیزات و افراد مجری طرح افزایش یابد.

پل روگذر راه‌آهن آبیک به قشلاق- کمال‌آباد با عرض پنج متر، با قدمت 50 ساله، در  سال 93 تخریب شد که برای تعمیر و بازسازی آن اقدامی صورت نگرفت و تخریب این پل به دلیل خطر احتمال وقوع تصادف، نارضایتی مردمی را به همراه داشت که با ساخت آن این مشکل برطرف خواهد شد..

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز