سهم بخش کشاورزی در شرکت‌های دانش بنیان افزایش یابد

۱۴۰۱/۰۱/۳۱ - ۰۹:۲۵:۴۲
کد خبر: ۱۳۲۰۹۲۵
سهم بخش کشاورزی در شرکت‌های دانش بنیان افزایش یابد
رییس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: سهم حوزه کشاورزی در بین شرکت‌های دانش بنیان با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم باید افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مجید ولدان روز چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح قرارگاه کشاورزی دانش بنیان استان قزوین اظهار کرد: بخش کشاورزی ۱۸ درصد سهم تولید ناخالص ملی را برعهده دارد، درحالی که سهم آن در پارک‌های علم و فناوری پنج درصد است که این میزان باید به بیش از ۱۵ تا ۱۸ درصد افزایش یابد. 

وی اضافه کرد: از آنجایی که ریسک تولید در حوزه کشاورزی به مراتب بالاتر از حوزه‌های دیگر است، به همین دلیل از ابتدا مورد توجه پارک‌های علم و فناوری قرار نگرفته که این مهم در سال جاری بسیار ضروری است. 

ولدان در خصوص تجاری سازی ایده‌های کشاورزی بیان کرد: بزرگترین چالش در حوزه ایده‌ها نبود آینده نگری در حوزه بازار است و باید اقداماتی انجام دهیم فرد ایده پرداز یا نخبه با دنیای تولید و بازار ارتباط پیدا کند.

این مسئول بر کارهای ایده‌پردازانه بر اساس اولویت‌های کشور تاکید کرد و گفت: ایده‌ها باید بر اساس اولویت کشور ساخته و پرداخته شوند و اینکه یک ایده بدون هیچ ضرورت و نیازی مورد توجه قرار گیرد، چندان قادر نخواهد مشکلی را از پیش روی بردارد.

ولدان به رویکرد انتقال فناوری اشاره کرد و گفت: ارتباط ایده پرداز به تولیدکننده باعث می‌شود تا اولا فرد ایده‌پرداز از دایره خلاقیت خارج نشود و سپس دانش و تکنولوژی به تولید منتقل گردد.

رییس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور خاطرنشان کرد: استعدادیابی در حوزه نخبگان بسیار مهم بوده و در اکوسیستم فناوری باید برای نخبه پروری تلاش کرده و در آینده نزدیک مرکز نوآوران آینده را راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز