روزه خواری در ملاء عام جرم است و مجازات حبس دارد

۱۴۰۱/۰۱/۳۱ - ۱۱:۵۰:۲۸
کد خبر: ۱۳۲۰۹۴۰
روزه خواری در ملاء عام جرم است و مجازات حبس دارد
دادستان قزوین گفت: روزه خواری در ملاء عام جرم است و مجازات حبس دارد و دستگاه قضایی در این زمینه با متخلفان با قاطعیت برخورد می کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ طرح پیشگیری و مبارزه با روزه خواری و هنجار شکنی در ماه رمضان در ملاء عام ظهر چهارشنبه با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیران ستاد استانداری، مدیران دستگاههای اجرایی و فرماندهان انتظامی و روسای کلانتری ها در سالن کنفرانس شهید سلیمانی دادگستری برگزار شد.

محمد قاسمی در این جلسه اظهارداشت: متاسفانه برخی دستگاهها به وظایف خود بخوبی عمل نکرده اند و برخی دستگاهها در داخل خود ناهماهنگی دارند که مشکل ساز است.

وی افزود: مسایل اجتماعی از عهده یک قوه و دستگاه برنمی آید چون چند وجهی است و همه باید کمک‌کنند تا به هدف برسیم لذا از مدیران انتظار داریم در جلسات گزارش دهند و موانع را بگویند تا مشخص شود چه دستگاههایی موفق و چه دستگاههایی ضعیف بوده اند.

21212

دادستان قزوین بیان کرد: این طرح ماموریت محور است و در آن وظیفه همه دستگاهها مشخص شده و نباید از کنار ماموریت ها براحتی عبور کنیم البته قرار نیست همه اقدامات سلبی باشد و فقط برخورد فیزیکی کنیم.

قاسمی تصریح کرد: به نظر می رسد بجای مردم باید با برخی دستگاهها برخورد جدی تری کنیم زیرا در این عرصه کوتاهی کرده اند.

وی اظهارداشت: باید دستگاههای ارشادی و فرهنگی به ماموریت خود عمل کنند تا مردم مطلع باشند که روزه خواری در ملاء عام یک جرم است و مجازات حبس دارد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: قرار نیست برای مردم پرونده سازی کنیم زیرا مردم بی اعتماد شده و کار دستگاه قضایی هم بیشتر می شود اما نمی توانیم به جرم آشکار هم بی تفاوت باشیم.

قاسمی گفت: در بخورد با متخلفان و هنجارشکنان کوتاه نمی آییم و ادارات را نیز ارزیابی می کنیم و هر دستگاهی که ماموریت خود را انجام ندهد به افکارعمومی معرفی می شود.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح وظیفه دستگاه قضایی به عنوان پشتیبان تعریف شده و هر ساعت که به حضور دستگاه قضایی نیاز باشد آماده خدمت هستیم و با تعیین شعب ویژه و رسیدگی سریع به پرونده های تشکیل شده تلاش می کنیم کارها شتاب گیرد.

ثثثثثث

دادستان قزوین اظهارداشت: ناهماهنگی دستگاههای اجرایی باید رفع شود و با بهره گیری از ظرفیت همه دستگاههای اجرایی برای هم افزایی استفاده شود.

قاسمی اضافه کرد: تظاهر به روزه خواری جرم ‌مشهود است و با متخلفان برخورد قاطع می شود و ضابطان نیز بایستی موارد تخلف را به دستگاه قضایی اعلام کنند.

وی گفت: شهروندان گلایه دارند و درخواست می کنند تا پلیس در اماکن عمومی و پر رفت و آمد و بوستانها حضور بیشتری داشته باشد و با روزه خواران برخورد کند.

کلانتری محلات یک بانک اطلاعاتی داشته باشد و نیروی انتظامی از ظرفیت سلبی خود استفاده کند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز