پرداخت مطالبات تامین اجتماعی مشکلات دانشگاه را حل می کند/ بیمارستان آبیک به بخش خصوصی واگذار نمی شود

۱۴۰۱/۰۲/۲۰ - ۲۱:۴۳:۰۲
کد خبر: ۱۳۲۷۶۱۹
پرداخت مطالبات تامین اجتماعی مشکلات دانشگاه را حل می کند/ بیمارستان آبیک به بخش خصوصی واگذار نمی شود
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در صورت پرداخت مطالبات تامین اجتماعی به دانشگاه بسیاری از مشکلات خود را حل می کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ عبدالله دیدبان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های استان به مناسبت هفته سلامت اظهارداشت: بر اساس قانون برخورداری از سلامت حق همه مردم است و در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله نظام سلامت نیز بر این حق مردم تاکید شده است.

وی بیان کرد: مردم بایستی در حفظ سلامت مشارکت کنند زیرا سیستم درمانی حدود ۲۵ درصد در تامین سلامتی مردم نقش دارد و بقیه با مردم است و اگر آنها مشارکت نکنند با چالش مواجه می شویم.

دیدبان به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ سلامت هم اشاره کرد و گفت: رسانه ها در امیدآفرینی نقش مهمی دارند و می‌توانند در راستای پیشبرد اهداف سلامت استان تأثیرگذار باشند و انتظار داریم در این استان نیز از حمایت رسانه ها برخوردار شویم. 

169666333

سرپرست دانشگاه علوم ‌پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین تصریح کرد: در جریان سفر رئیس جمهور به قزوین مقرر شد هزار میلیارد تومان به طرح در دست ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین تزریق شود که منتظر ابلاغ مصوبه آن هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم ‌پزشکی قزوین تصریح کرد: در یک مقطع ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث بیمارستان 700 تختخوابی دریاقت شد و تاکنون با در نظر گرفتن مصوبه در مجموع یک هزار و ۲۰۰  میلیارد تومان برای این بیمارستان تأمین شده است. 

وی در خصوص بیمارستان ۲۲بهمن نیز اظهارداشت: این بیمارستان فرسوده است و باید ساختمان جدیدی برای آن تأسیس شود و در صورت احداث بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی، بیماران بخش اعصاب و روان به این محل منتقل می‌شوند. 

دیدبان در خصوص کمبود رادیولوژیست و متخصص بیهوشی در قزوین گفت: متاسفانه پزشکان برای خدمت درمراکز درمانی دولتی انگیزه ندارند به طوری که مالیات پزشکان بخش خصوصی ۲۰ درصد و بخش دولتی ۳۵ درصد است و هرچه پزشکان بیشتر کار کنند دریافتی کمتری خواهند داشت. 

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر بیمه تأمین اجتماعی ۱۶۰ میلیارد تومان به بخش درمان دولتی استان بدهکار است که با محاسبه جریمه دیرکرد این بدهی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است که در صورت پرداخت نیمی از آن می‌توانیم تمام بدهی پرسنل را پرداخت کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآورشد: هیچ اجباری برای فعالیت پزشکان در بخش دولتی نداریم اما در برخی از تخصص‌ها از جمله رادیولوژی از پزشکان طرح استفاده می‌کنیم و در بخش بیهوشی نیز کمبود متخصص داریم و اگر با همین وضعیت ادامه دهیم با چالش جدی مواجه می شویم.  

دیدبان در خصوص تامین شیرخشک گفت: در این حوزه کمبودی در کشور نداریم اما به دلیلی قاچاق آن به افغانستان، عراق و اربیل قرار است از سوی وزارت بهداشت سامانه ای طراحی و تمهیداتی اندیشیده شده که می تواند مشکل را حل کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین در مورد بیمارستان شهدای آبیک بیان کرد: در این حوزه اطلاعات اشتباهی در فضای مجازی منتشر شد که برداشت های اشتباهی صورت گرفت ولی اعلام می کنیم واگذاری بیمارستان شهدای آبیک به بخش خصوصی از نظر قانونی امکان ندارد و ما قصد داشتیم حتی تعرفه‌های بیمارستان ولیعصر آبیک به صورت دولتی محاسبه شود. 

انتهای پیام

نویسنده خبر: زینب کلهر

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز