اعلایی: نامه امام راحل به روحانیت از اسناد ماندگار انقلاب اسلامی است

۱۴۰۱/۰۲/۲۶ - ۰۹:۵۵:۰۲
کد خبر: ۱۳۲۹۴۳۸
اعلایی: نامه امام راحل به روحانیت از اسناد ماندگار انقلاب اسلامی است
استاندار قزوین گفت: نامه امام به روحانیت که منشور انقلاب نام گرفت از اسناد ارزشمند و ماندگار انقلاب است که بایستی مورد توجه و مطالعه مستمر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ اجلاسیه روحانیون آزاده سراسر کشور و یادواره شهدای روحانی استان قزوین روز دوشنبه با حضور حجت الاسلام ابوترابی امام جمعه موقت تهران، سردار عراقی از فرماندهان دفاع مقدس، اعلایی استاندار، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، سردار آتانی فرمانده سپاه استان، قاسمی دادستان، فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران دستگاههای اجرایی و خانواده شهدا در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.

محمد مهدی اعلایی در این اجلاس اظهارداشت: شما روحانیون در کنار سایر گروهها افتخار آفرین بودید و با تقدیم شهدای والامقام به رسالت خود عمل کردید.

image_2022_5_16-10_46_24_492_V06

اعلایی تصریح کرد: یکی از اسناد ماندگار در تاریخ انقلاب سندی است که امام در قالب نامه ای به روحانیون و مراجع منتشر کردند که به منشور روحانیت معروف شد که مطالب این نامه هم مفاهیم بالایی دارد و هم از نظر ادبیات یک نگارش قوی ادبی محسوب می شود که می تواند الگوی اجلاس باشد.

استاندار قزوین یادآورشد: امام رسالت روحانیت را در تبیین جهاد و شهادت بخوبی تشریح کرده و فرمودند  روحانیت بیشترین شهدا را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است‌.

وی بیان کرد: امام در این نامه بخوبی اشاره می کنند که ابهت شرق و غرب را شکستیم و آینده جهان را ترسیم می کند و نیاز جامعه بشری را در اداره دنیا و نوگرایی تشریح می کنند که امروز بخوبی قابل درک است.

اعلایی گفت: مخاطبان پیام و منشور روحانیت امام اگر به فحوای پیام توجه داشتند به نامه دیگر امام نیازی نبود و  از نگاه معمار انقلاب مفاهیم ایثار و شهادت و روحانیت در کنار هم دیده شده و جانبازی و آزادگی قرین روحانیت بوده است.

image_2022_5_16-9_49_50_597_Rjb

وی اظهارداشت: قزوین از گنج ها و مراکز ناشناخته کشور است و ظرفیت های زیادی دارد و در سفر رئیس جمهور در بازدید از قسمتهایی از این ظرفیت آن را بسیار ارزشمند دانستند که باید برای احیای آن همت کنیم.

استاندار قزوین اظهارامیدواری کرد با برگزاری اینگونه اجلاس ها بتوان به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کرد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز