افزایش آمار طلاق بیانگر نداشتن مهارت لازم جوانان در زندگی است

۱۴۰۱/۰۲/۲۷ - ۱۶:۳۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۰۰۶۸
افزایش آمار طلاق بیانگر نداشتن مهارت لازم جوانان در زندگی است
کارشناس امور جوانان استان قزوین گفت: افزایش آمار طلاق و کم رنگ شدن ازدواج در جامعه بیانگر نداشتن مهارت لازم از سوی جوانان در تشکیل خانواده است لذا برای آموزش زوج های جوان باید تدبیر کنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی برنا از قزوین؛ علی لطفی روز سه شنبه به مناسبت هفته ملی جمعیت و روز فرهنگ پهلوانی و رسم جوانمردی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی که در اداره ورزش و جوانان قزوین برگزار شد اظهارداشت: توجه به خانواده از دیدگاه اسلام همواره مورد توجه بوده و بر حل مسائل مربوط به آن نیز تاکید شده است.

لطفی بیان کرد: از 24 تا 30 اردیبهشت به عنوان هفته ملی جمعیت تعیین شده و سرفصل هایی از سوی وزارت ورزش برای تدارک برنامه ها اعلام شده که در استان نیز در این مسیر حرکت خواهیم کرد.

342134

این کارشناس امور جوانان تصریح کرد: یکی از چالش های ما در عرصه جوانان ، آموزش و مهارت آموزی است و بررسی های کارشناسی نشان می دهد بخشی از مشکلات ازدواج دیرهنگام و نیز طلاق افراد، ناشی از نداشتن مهارت لازم در تشکیل زندگی است.

لطفی اظهارداشت: رویکرد ما این است که با کمک رسانه ها ابتدا ازدواج های موفق را معرفی کنیم و سپس سراغ آسیب ها و چالش ها برویم و روی عوامل موثر در کاهش ازدواج و نیز افزایش طلاق بیشتر کار کنیم.

وی گفت: سمن های فعالی در استان داریم که با انگیزه بالا و نیز تخصص لازم قادرند در اجرای دوره های آموزشی و کارگاههای تخصصی همراه ما باشند و به کاهش مشکلات کمک کنند.

مدیر سابق امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: افزایش آمار طلاق و کاهش وضعیت ازدواج در واقع زنگ خطری است که باید با کمک کارشناسان و اهل فن برای مقابله با آسیب ها اقدام کرده و نگذاریم خانواده ها آسیب ببینند.

وی اضافه کرد: از هر 4 ازدواج متاسفانه یک مورد منجر به طلاق می شود و روند کاهش ازدواج در بین سالهای 92 تا 98 نیز مانند سایر نقاط کشور سرعت گرفته است.

مدیر سابق امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین اضافه کرد: از رسانه های گروهی استان انتظار داریم با پوشش کامل برنامه های هفته جمعیت در فرهنگ سازی و اطلاعی رسانی مناسب در این هفته و نیز انعکاس دستاوردهای فرزند آوری، پیامدهای تک فرزندی و نیز اتکا به آموزه های دینی تلاش بیشتری کنند.برگزاری هدفمند کارگاههای آموزشی ضروری است

889

این کارشناس امور جوانان یادآورشد: برای نتیجه بخش بودن فعالیتها بایستی پس از شناسایی آسیب ها و عوامل افزایش طلاق نسبت به برگزاری هدفمند کارگاههای آموزشی و مهارتی متناسب با نیاز هر شهرستان و منطقه اقدام کنیم.

وی بیان کرد: بدون تردید موفقیت در این مسئولیت مهم به مشارکت دستگاههای متولی از جمله بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، سمن های مردم نهاد و رسانه ها نیازمند است و اتنتظار داریم با بهه گیری از ایده ها و خلاقیت های همه گروهها به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کنیم.

انتهای پیام 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز