اعلایی: ساختمان‌های نا ایمن استان قزوین توسط پدافند غیرعامل شناسایی شود

۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۱۹:۴۳:۴۰
کد خبر: ۱۳۳۵۰۵۲
اعلایی: ساختمان‌های نا ایمن استان قزوین توسط پدافند غیرعامل شناسایی شود
استاندار قزوین گفت: ساختمان‌های نا ایمن استان قزوین توسط پدافند غیرعامل شناسایی و برای ایمن سازی آنها اقدام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین روز سه‌شنبه در شورای پدافند غیرعامل استان قزوین که با حضور سردار رحیمی معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، اظهار داشت: در موضوع پدافند باید به سطحی از آمادگی برسیم که در مواقع خطر و بحران با مدیریت هرچه بهتر، امور را انجام داده تا در روند اجرا با مشکل روبرو نشویم.

وی افزود: بر اساس تجربه سال‌های گذشته و شرایط کشور، وقوع وقایع نامطلوب ممکن است برای کسانی که مسئولیت اداره کشور را بر عهده دارند مدیریت این شرایط سخت باشد اما فلسفه ایجاد پدافند و تأکید رهبر معظم انقلاب برای تقویت ساختار پدافندی کشور در همین راستا تعریف شده است.

اعلایی گفت: حادثه ناراحت کننده آبادان به دلیل بی دقتی، بی برنامگی و نبود نظارت اتفاق افتاده که به معنای واقعی کلمه تأمل برانگیز و ناراحت کننده است و این اتفاق اولین بار نیست که در کشور رقم می خورد و شاید هنوز هم درس لازم را از این حوادث نگرفته ایم.

استاندار قزوین با بیان اینکه باید با نگاه جامع به موضوعات پدافندی توجه شود یادآورشد: در فضای ساختاری وزرات کشور دو سازمان پدافند غیرعامل و مدیریت بحران به عنوان موثرترین رکن اعمال حاکمیت در شرایط خطر و بحران در نظر گرفته شده و عملکرد مطلوب این دو مجموعه تأثیر بسزایی در مدیریت امور دارد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: قزوین به عنوان یکی از استان‌های حادثه خیز کشور به حساب می آید و باید کارگروه های تخصصی با اولویت گذاری مناسب موضوعات را پیش ببرند.

وی افزود: با توجه به دستور ویژه رئیس جمهور درباره ساختمان‌های نا ایمن، پدافند غیرعامل استان و کارگروه تخصصی این بخش باید به شکل جدی تری پیگیر باشند و در یک دوره زمانی مشخص این ساختمان‌ها شناسایی و اقدام به موقع برای ایمن سازی آنها صورت گیرد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز