روسای هیئت های ورزشی استان قزوین دغدغه و مشکلات خود را مطرح کردند

۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۰۶:۲۷:۲۳
کد خبر: ۱۳۳۵۰۹۳
روسای هیئت های ورزشی استان قزوین دغدغه و مشکلات خود را مطرح کردند
روسای هیئت های ورزشی استان قزوین دغدغه ها و مشکلات خود را با مدیرکل ورزش و جوانان در میان گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی برنا از قزوین؛ نشست روسای هیئت های ورزشی استان با علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان عصر سه شنبه در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد.

در این نشست روسای هیئت ها دغدغه ها و دیدگاههای خود را برای تقویت هیئت ها و کیفی سازی ورزش مطرح کردند.

image_2022_6_1-15_3_8_182_Cx0

حسین یکتایی مسئول پایگاه ورزش قهرمانی و رئیس هیئت کشتی استان گفت: در این پایگاه تغییراتی زیادی ایجاد شده و تجهیزات ورزشی مناسبی را تهیه کرده ایم و دستگاهها به روز شده و با خرید تجهیزات سنجش می توانیم خدمات مناسبی به ورزشکاران ارائه کنیم که روسای هیئتها می توانند در این زمینه برنامه ریزی کنند.

وی افزود: در هیئت کشتی همدلی و همکاری را جدی گرفته ایم و باور داریم که در میادین ورزشی باید اخلاق مداری و روش و منش پهلوانی ترویج و نهادینه شود تا جوانان و نوجوانان ما به اخلاق اهمیت دهند.

یکتایی بیان کرد: در این شرایط همه باید از حاشیه سازی بی فایده دور باشیم و تلاش کنیم تا مدیریت هیئت ها به نحو مطلوب باشد تا ورزش را تقویت کنیم.

image_2022_6_1-7_24_0_632_uEz

ململی رئیس انجمن های ورزشی هم گفت: در شرایطی که هیئت های ورزشی با کمبود شدید منابع مالی روبرو هستند و فعالیتها تحت تاثیر منابع مالی است باید فعالیتهای ورزشی از مالیات معاف شود تا مانعی در این مسیر نباشد.

وی افزود: اداره مالیات مشکل ساز شده و ۱۳ میلیون جریمه تعیبن کردند که خودشان هم نمی دانند چرا این جریمه صادر شده و گاهی برای این بدهی مالیاتی روسای هیئت ها ممنوع الخروج می شوند.

ململی تصریح کرد: هیئت های ورزشی سود آور نیستند و با هزینه های مسابقات و وسایل ورزشی دریافت مالیات غیر منطقی است.

وی خواستار تشکیل جلسات مستمر به صورت محدود با حضور مدیرکل و روسای چند هیئت شد تا مشکلات دقیق تر بررسی شود.

image_2022_6_1-6_36_47_846_oXO

جوادی رئیس هیئت  پیش کسوتان هم گفت: سرکشی به وضعیت پیش کسوتان در دستور کار است و تاکنون با حضور در منزل ۲۲ نفر از پیش کسوتان از آنها دلجویی کرده ایم.

وی بیان کرد: در تیرماه و شهریور سال قبل از هیئت ها خواستیم سه نفر از ورزشکاران پیش کسوت بالای ۵۰ سال را معرفی کنند که در رشته های پرطرفدار تا ۵ نفر با تشخیص رئیس هیئت می تواند معرفی شود که تاکنون ۲۰ هیئت اعلام آمادگی کردند و بقیه هنوز پاسخ نداده اند. 

صدیقه ربیعی رئیس هیئت اسکواش نیز گفت: مشکلات زیاد است و اعتبارات جوابگو نیست و این رشته چون نوپاست با شرایطی که داریم با نبود زیرساختهای لازم توانسته ایم رتبه ۱۵ کشور را کسب کنیم که نیازمند حمایت بیشتر هستیم تا جایگاه خود را ارتقا بخشیم.

وی نظارت بر باشگاههای خصوصی را مهم دانست.

ثثثث

خوشنویس رئیس هیئت پرورش اندام و بدنسازی گفت: پرورش اندام ۱۰ رشته دارد و ما در تامین سالن مشکلات مالی داریم و پیشنهاد می کنیم در واگذاری سالنها در طول سال توافق شود چند روز رایگان بتوانیم از سالنها برای برگزاری مسابقات اسفاده کنیم.

 گلشاهی رئیس هیئت ورزشی بیماران خاص گفت: تیم های پزشکی بایستی برای تامین سلامت ورزشکاران بیماران خاص در مسابقات در مواقع اضطراری باید از تخصص لازم برخوردار باشند.

وی افزود: هزینه آمبولانس و پزشک در مسابقات بسیار سنگین است و باید راهکاری برای آن اتخاذ کرد.

گلشاهی افزود: تعدادی ورزشکار خاص داریم که نیازمند فیزیوتراپی هستند که درخواست داریم بدون نوبت بتوانند خدمات بگیرند.

image_2022_6_1-7_24_0_906_sVA

نکونام رئیس هیئت کوهنوردی گفت: اموزش هزینه دارد و نظارت بر آموزشها باید جدی گرفته شود.

لشکری رئیس بسیج ورزشکاران و هیت اتومبیلرانی گفت: رفتن به حرم امام در این ایام مهیا شده و آماده اعزام هستیم.

وی بیان کرد: پارسال ۲۵ خانواده به حرم مطهر اعزام شدند و امسال ۱۵ موتورسنگین با ۴۰ نفر اعزام می شوند.

لشکری نیز اظهارداشت: هرچند آمبولانس برای مسابقات ورزشی مهیا شده اما قادر به تامین هزینه آن نیستیم و باید این وضعیت مدیریت شود.

حناچی رئیس هیئت هندبال هم گفت: برای استعدادیابی اقدام شده اما همکاری لازم در آموزش و پرورش صورت نمی گیرد.

وی اضافه کرد: چاق شدن دانش آموزان در دوران کرونا موجب شده دیگر نتوانند در ورزش قهرمانی فعالیت کنند لذا در این زمینه چند دوره استعدادیابی گذاشتیم که فقط ۴۲ نفر استقبال کردند البته این وضعیت در شهرستانها بهتر است.

حناچی از آماده شدن زمین ساحلی برای استفاده هم خبر داد.

جهانبخش رئیس هیئت نابینایان هم اظهارداشت: تعداد ورزشکاران ما کم است و بیشتر آنها از قزوین به سالن رفت و آمد می کنند که هزینه ایاب و ذهاب آنها سنگین است.

وی اضافه کرد: چهار ورزشکار عضو تیم ملی داریم که اگر حمایت شویم می توانیم مدالهای بیشتری کسب کنیم.

1222

ابوالحسنی رئیس هیئت ورزشهای روستایی هم گفت: تاکنون ۵۰ سالن ورزشی، ۳۰ زمین چمن و ۲۰۰ خانه ورزش و ۱۰ هزار مترفضای ورزشی در روستاها راه اندازی شده تا شاهد توسعه رشته های ورزشی در همه نقاط استان باشیم.

وی بیان کرد: در ماه اینده جام پرچم با حضور شش هزار نفر در بخش ورزش روستایی برگزار خواهد شد که رویداد بسیار مهمی است.

حکمی رئیس هیئت اسکیت هم بیان کرد: بودجه هیئت ها اضافه نشده هر چند اداره کمک کرده ولی افزایش کمتر از ۳۰ درصدی برای تامین حقوق مربیان کافی نیست.

وی افزود: اعتبارات برای برگزاری مسابقات کافی نیست و مربیان را راضی نمی کند.

image_2022_6_1-7_24_53_248_bQa

در این نشست در خصوص خرید وسایل ورزشی ایرانی، نگهداری و مراقبت از اماکن ورزشی و پیشگیری از سرقت؛ رعایت حجاب و عفاف در میادین، اعلام بموقع اعزام ورزشکاران و مربیان به مسابقات برون مرزی و مدیریت منابع بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز