بستر و حریم رودخانه زیاران رفع تصرف و آزادسازی می شود

۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۰۸:۰۳:۱۰
کد خبر: ۱۳۳۵۱۰۷
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک از اعطاء مهلت تا پایان خرداد ماه به منظور رفع تصرف و آزادسازی از بستر و حریم رودخانه زیاران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مرتضی محمدی در تشریح این خبر و اقدامات صورت گرفته، اظهار کرد: بر اساس گزارش شرکت آب منطقه‌ای قزوین و بررسی ها انجام شده، 62 مورد تصرف در بستر و حریم رودخانه زیاران اتفاق افتاده، که به متصرفین اخطارهای لازم داده شده است.

وی افزود: طبق بازدیدهای میدانی و گزارشات واصله، این تصرفات به صورت ساخت و ساز، دیوارکشی، کاشت نهال و فنس کشی است و مربوط به سال های متمادی بوده و میزان تصرفات اشخاص بر اساس نظریات کارشناسی مشخص گردیده و باید بستر و حریم این رودخانه آزادسازی شود. 

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: با صدور اطلاعیه از سوی شرکت آب منطقه‌ای قزوین، اخطارهای لازم به متصرفین داده شد و توصیه می شود؛ شخصاً تا پایان خرداد ماه سال جاری نسبت به رفع تصرف اقدام نمایند و در غیراینصورت و پایان مهلت مذکور، شرکت آب منطقه‌ای با همراهی دستگاه قضایی و سایر دستگاه های دخیل در این حوزه و در اجرای ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب، عملیات قلع و قمع و آزادسازی 62 نقطه از رودخانه زیاران را اجرایی خواهد کرد.

محمدی تاکید کرد: ریاست معظم قوه قضاییه در خصوص آزادسازی و رفع تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها حساسیت و تاکید فراوان دارند و دستگاه قضایی هم با جدیت و قاطعیت ورود پیدا کرده و قطعاً با متخلفان و دست‌ اندازان برخورد خواهد کرد. 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک در پایان خاطرنشان کرد: رفع موانع و تصرفات حریم و بستر رودخانه‌های استان از برنامه‌های جدی شورای حفظ حقوق بیت المال است و این موضوع در دستور کار دادستانی آبیک نیز قرار دارد و به همه متصرفان هشدار می‌دهیم که در کمترین زمان برای رفع تصرفات خود اقدام نمایند و در غیر اینصورت قانون نسبت به آنها اعمال خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز