صادرکنندگان محصولات کشاورزی از ظرفیت پلیس اینترپل برای تضمین معاملات استفاده کنند

۱۴۰۱/۰۳/۱۸ - ۱۴:۰۲:۱۲
کد خبر: ۱۳۳۷۳۰۳
صادرکنندگان محصولات کشاورزی از ظرفیت پلیس اینترپل برای تضمین معاملات استفاده کنند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: صادرکنندگان محصولات کشاورزی برای تضمین معاملات قانونی و شناسایی اصالت هویت تجار خارجی از ظرفیت پلیس اینترپل استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ همایش امنیت غذایی و مسایل زیستی روز چهارشنبه با حضور سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس اینترپل کشور، امینی معاون اینترپل، سرهنگ داود عبدالمالکی جانشین فرمانده انتطامی استان قزوین، رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان، نمایندگان اتحادیه‌ها و تعاونی‌های دام و طیور استان و مدیران دستگاههای تابعه در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد.

رضا افلاطونی در این همایش گفت: جهاد کشاورزی در مسیر تولید بذر تا ورود محصول به سبد غذایی مردم نقش آفرین است و اخیرا نیز مسئولیت های دیگری در حوزه نظارت و بازرسی وتوزیع به جهاد واگذار شده که سختی کار را بیشتر کرده است.

image_2022_6_8-14_56_57_933_1AM

وی افزود: گاهی در صنایع تبدیلی و تجارت بین المللی و بازرگانی خارجی با مشکلاتی مواجه می شویم که امیدواریم با استفاده از ظرفیت پلیس اینترپل در حل مشکلات موفق باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: بخشی از تولیدات استان به عنوان قطب کشاورزی به خارج صادر می شود که رعایت یک سری قوانین و مقررات بین المللی در جلوگیری از آسیب ها ضروری است.

وی بیان کرد: گاهی قراردادهای تجاری خوب منعقد نشده و یا خریدی که انجام شده به سرانجام نمی رسد که در این عرصه حمایت دولت از بازرگانان مهم است.

افلاطونی تصریح کرد: حمایت قانونی از بازرگانان عرصه کشاورزی که با استناد به آن به حقوق خود برسند مانند استرداد مجرمان و یا شناسایی هویت طرف های قرارداد و یا بازگشت سرمایه ها در این شرایط صروری است تا آسیبی به صادرکنندگان وارد نشود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهارداشت: حمایت دیپلماتیک از ذیگر راهکارهایی است که انتظار داریم از سوی دولت صورت گیرد که در گذشته این حمایت را نداشتیم.

image_2022_6_8-14_56_57_568_szD

وی اضافه کرد: کشاورزانی که صادرات دارند با چالشهایی مواجه شده اند که باید قوانین و حقوق بین الملل را بدانند و با ضوابط و قواعدی که در قراردادها باید گنجانده شود آشنا شوند که این قوانین تابع کدام کشور است و نکته دیگر مشخص شدن اهلیت طرف معامله برای تجار کشورمان است که پلیس اینترپل می تواند در این عرصه نقش مهمی ایفا کند.

افلاطونی گفت: پلیس اینترپل در پیشگیری از کلاهبرداری خارجی و حوزه امنیت غذایی و امنیت زیستی می تواند به تولیدکنندگان کمک کند تا در جنگ اقتصادی و زیستی بتوانیم بهتر عمل کنیم.

نگران حمله بیولوژیک هستیم

این مسئول در ادامه با اشاره به نبردهای جدید در عصر کنونی اظهارداشت: امروزه شاهد ایجاد جنگ های بیولوژیک برای آسیب زدن به اقتصاد کشورها هستیم که در این راستا ۴۰ هزار هکتار درخت شمشاد در جنگل هیرکانی به دلیل ورود یک آفت از سوی خارجی ها به کشور خشک شد و اگر این آفت در سایر محصولات رایج شود مجبور به خرید سموم زیادی می شویم که با سمپاشی بیش از حد متاسفانه محیط زیست آلوده شده و تولید نیز کاهش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در حوزه های حیوانی هم گاهی آفات و بیماری هایی را وارد کشور می کنند و یا با خروج ژن های گیاهی و جانوری به خارج می توانند به صورت بیوزیستی به ما آسیب بزنند که باید در این زمینه اطلاعات و آمادگی مقابله را داشته باشیم.

افلاطونی تصریح کرد: در استان ظرفیتهای خوبی داریم و دشت قزوین که ۳۰ درصد اراضی آن کشاورزی و زراعی است یک استعداد بی نظیر است که صیانت از آن ضروری است.

وی بیان کرد: سال قبل ۱۰ کشاورز نمونه کشوری تجلیل شدند و در حال حاضر بازرگانان موفقی داریم که با همکاری خوب اتاق بازرگانی توانسته اند تولیدات شاخصی داشته باشند و ما بایستی از این سرمایه ها بخوبی حفاظت کنیم و نگذاریم آسیب ببینند.

image_2022_6_8-14_57_0_788_W64

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: واردات سموم تاریخ گذشته و بذرهای تقلبی می تواند سبقه کیفری بگیرد و نباید کشاورزان و بهره برداران نسبت به این مسائل بی تفاوت باشند بلکه با پیگیری امور می توانند حتی اگر خرید خارجی کالای تقلبی داشته اند با کمک پلیس اینترپل به حق خود برسند.

افلاطونی گفت: از کشاورزان وبهره برداران درخواست می کنیم هیچ موضوع زیستی را بی اهمیت تلقی نکنند و با افزایش دانش خود و نیز استفاده از ظرفیت پلیس اینترپل در معاملات خارجی از آسیب های احتمالی خود را مصون نگهدارند.

در این همایش بر اهمیت تعامل بین پلیس و جهاد کشاورزی و تولیدکنندگان و بهره برداران در راستای توسعه فعالیتهای برون مرزی و نیز ارتقای امنیت غذایی و مسائل زیستی بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز