پایداری تولید و نظارت بر بازار در اولویت برنامه های جهاد کشاورزی است

۱۴۰۱/۰۳/۲۱ - ۰۸:۵۷:۰۹
کد خبر: ۱۳۳۸۰۳۱
پایداری تولید و نظارت بر بازار در اولویت برنامه های جهاد کشاورزی است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مراقبت از حلقه های اقتصادی تولید، توزیع و مصرف و تحقق تولید پایدار کشاورزی در اولویت برنامه های امسال قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ رضا افلاطونی روز شنبه در نشست هماهنگی اجرای مانور سراسری بازرسی و نظارت بر بازار کالاهای کشاورزی استان قزوین که در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار داشت: نظارت بر بازار موضوع مهمی است که باید با ظرافت و دقت صورت گیرد تا حاشیه نداشته باشد.

وی اضافه کرد:  مراقبت از زنجیره اقتصاد کشاورزی بسیار مهم و نیازمند نظارت جدی است تا در این شرایط عده‌ای سودجو و فرصت طلب امنیت و آرامش مردم را به مخاطره نیندازند.

افلاطونی تصریح کرد: پایداری تولید برای ما اهمیت ویژه ای دارد و یکی از راه‌های ایجاد امنیت در بازار است لذا باید تلاش کنیم تا کالا به میزان کافی در بازار تامین شود و محصولات با نرخ مصوب تنظیم بازار به فروش برسد. 

444

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: با تقویت زیرساخت‌های تولید باید کمک کنیم تا در این دوره گذار در تولید و توزیع کالاهای اساسی در بازار مشکلی ایجاد نشود و مراقب باشیم تا سودجویان نیز در نظام اقتصادی اخلال ایجاد نکنند.

افلاطونی یادآورشد: در زراعت و باغبانی مشکلی نداریم و باغات استان آب مطمئن دارند اما در زراعت با 30 درصد ظرفیت کشت کرده ایم که نگران این وضعیت هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده نهاده های کشاورزی به میزان کافی وارد کشور شده و خرید و برداشت گندم در استان نیز آغاز شده است. 

افلاطونی گفت: در استان سالانه به ۱۲۰ هزار تن گندم نیاز داریم و پیش بینی می شود حدود ۲۰۰ هزار تن محصول تولید شود اما در این شرایط انتظار داریم مدیران دستگاه‌های اجرایی و نیروی انتظامی کمک کنند تا محصول گندم از استان خارج نشود. 

وی اظهارداشت: پرداخت بموقع هزینه خرید گندم کشاورزان از دیگر اولویت های سازمان جهاد کشاورزی استان است تا بهره برداران با اطمینان خاطر محصول خود را تحویل دهند.

افلاطونی اضافه کرد: تولیدکننده، توزیع کننده و مصرف کننده از حلقه های مهم فعالیت های اقتصادی هستند که باید مراقبت کنیم این حلقه ها آسیب نبینند.

555

وی گفت: به هر حال در شرایط اقتصادی کنونی حتما افرادی پیدا می شوند که دنبال سوء استفاده و آسیب زدن به امنیت غذایی مردمند لذا باید ضمن برخورد قاطع با متخلفان از رفتارهای هیجانی و غیر مستدل و غیر منطقی خودداری کنیم تا آرامش بازار حفظ شود.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز