توسعه گلخانه های کشور در دهه آینده به ۹۶ هزار کارشناس کشاورزی نیاز دارد

۱۴۰۱/۰۳/۲۹ - ۲۲:۲۰:۵۵
کد خبر: ۱۳۴۱۲۸۷
توسعه گلخانه های کشور در دهه آینده به ۹۶ هزار کارشناس کشاورزی نیاز دارد
چهره ماندگار بخش کشاورزی کشور گفت: توسعه گلخانه های کشور به 48 هزار هکتار به 96 هزار کارشناس برای مدیریت این واحدها نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ هشتاد و سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی عصر یکشنبه با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار، میثم پیله فروش معاون اقتصادی، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین و فعالان بخش خصوصی و مدیران دستگاههای اجرایی در استانداری قزوین برگزار شد.

علیرضا بابایی در این جلسه ضمن بیان برخی از علل موفقیت های خود اظهارداشت: در سالهای تحصیل در کارهای اجرایی تجاربی کسب کردم و با پذیرش مسئولیت محدودی در وزارت جهاد، توانستم در سفرهای متعدد به استانهای کشور با شرایط کشاورزی ایران بیشتر آشنا شوم و پس از آن که فرصت تحصیل در خارج از کشور مهیا شد زمینه پیوند بین نیازهای کشور و دستاوردهای جهانی نیز فراهم شد. 

image_2022_6_19-17_50_8_940_ueS

این چهره ماندگار کشاورزی کشور یادآورشد: ایران در منطقه ای واقع شده که در زمینه منابع آبی محدودیت دارد به همین دلیل استفاده از منابع آبی بسیار مهم است و باید به اقتصاد آب توجه ویژه کرد.

بابایی یادآورشد: در برخی محصولات استراتژیک به ازای یک هزار لیتر آب مصرفی، میزان ارزش افزوده ما کمتر از ۳۰ سنت است لذا تلاش کردیم در یک دهه کار مستمر با اتکا به تحقیقات و امور دانش بنیان این ارزش را به ۱۵ دلار افزایش دهیم و در واقع در اقتصاد آب ارزش ۵۰ برابری ایجاد شد. 

این کارآفرین نمونه کشور تصریح کرد: به همراه تیم دانشگاهی خود به این نتیجه رسیده ایم که بخشی از گلوگاه توسعه در کشاورزی، ضعف دانش فنی است لذا ما به آموزش کارآفرینان اهمیت ویژه دادیم و در رفع این کمبود اقدام کردیم.

این گلخانه دار نمونه کشور یادآورشد: در برنامه وزارت جهاد کشاورزی، توسعه ۴۸ هزار هکتار گلخانه در مدت ده سال آینده برنامه ریزی شده که در این راستا برای مدیریت این واحدها بیش از ۹۶ هزار کارشناس نیاز است.

بابایی گفت: در صنعت گلخانه در لبه دانش هستیم و در میان ۵ کشور دارای دانش محصولات گلخانه ای جهان محسوب می شویم و باید برای تربیت و تامین کارشناسان مورد نیاز واحدهای گلخانه ای اقدام کنیم و این اشتغال پایدار را مورد توجه قرار دهیم.

image_2022_6_19-17_50_8_616_sQp

در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از علیرضا بابایی به عنوان چهره ماندگار بخش کشاورزی کشور و استان تجلیل شد.

دکتر بابایی که از جوانان تحصیل کرده استان قزوین محسوب می شود در حال حاضر مدیرعامل شرکت کاسپین گل پارسیان و کارآفرین برجسته دانشگاهی در حوزه علوم کشاورزی از دیدگاه فرهنگستان علوم و تولیدکننده نمونه محصولات گلخانه ای کشور است.

بابایی همچنین موسس و بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان توسعه فنآوری آبکشت آویسا، نخستین کلینیک فوق تخصصی هیدروپونیک کشور است.

image_2022_6_19-23_21_37_225_eOw

تولیدکننده نخستین کنه کش غیر شیمیایی، با مصرف فراگیر و گسترده در گلخانه های کشور، عضو هیئت موسس شرکت دانش بنیان نانو فناوران دایا، تولیدکننده عوامل بیولوژیک و شکارگرهای کنترل کننده آفات مهم گلخانه ای و ارائه دهنده خدمات تخصصی و فوق تخصصی هیدروپونیک به بیش از 120 واحد گلخانه ای در 17 استان کشور از دیگر ویژگی ها و توانمندی های این چهره ماندگار بخش کشاورزی است.

انتهای پیام

نویسنده خبر: زینب کلهر

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز