مردمی سازی فعالیت های تبلیغات اسلامی در اولویت قرار دارد

۱۴۰۱/۰۴/۰۵ - ۱۵:۰۸:۲۱
کد خبر: ۱۳۴۳۸۶۵
مردمی سازی فعالیت های تبلیغات اسلامی در اولویت قرار دارد
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: مردمی سازی فعالیتها و استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاهی، نخبگان، جوانان، بانوان و خبرنگاران برای ارتقای جایگاه تبلیغات اسلامی در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ حجت الاسلام یوسف پورآرین روز یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهارداشت: در سیر تکاملی سازمان تبلیغات سه دوره مدیریتی شکل گرفت که در مقطع اول دوره تاسیس و تثبیتی و دوره دوم گسترش و توسعه و دوره کنونی تعالی و ماموریت گرایی است.

 وی با اشاره به اهداف این نهاد فرهنگی و دینی گقت: اشاعه اندیشه های اسلام ناب محمدی، ترویج اخلاق اسلامی، دفاع از اصول دینی و آرمان‌های انقلاب اسلامی، مبارزه با تحجر و ترویج مسئولیت عمومی در دفاع از نظام از مهمترین ماموریت ها و اهداف سازمان تبلیغات اسلامی است.

حجت‌الاسلام پورآرین یادآورشد: همچنین تحقیق و بررسی شیوه‌های تبلیغاتی سوء دشمنان علیه جمهوری اسلامی، انجام کارهای عملی و کاربردی بر اساس نیاز جامعه، طراحی شیوه های نوین و اثربخش در ترویج امور دینی، احیای روش های سنتی سازگار با موازین اسلامی و مقابله با روش های سنتی ناسازگار از دیگر رویکردهای تبلیغات اسلامی در دوره جدید است.

مردمی سازی جریان تبلیغات در اولویت است

وی با بیان اولویت های اداره تبلیغات اسلامی استان در دوره جدید اظهارداشت: توجه به ظرفیت‌های مغفول مانده و تقویت آنها، استفاده از نوجوانان ،جوانان و دانش آموزان کنش‌گر، توجه به ظرفیت بانوان، ارتباط با شخصیت های علمی، نخبگان، رسانه ها، چهره‌های شاخص و محبوب، توجه به اقوام و طوایف از دیگر برنامه‌های امسال است.

image_2022_6_26-16_8_32_372_HzN

حجت‌الاسلام پورآرین تصریح کرد: مردمی کردن جریان تبیین و انجام کارهای تبیین دینی و واگذاری امور به مردم و نیز بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی در اولویت قرار دارد که در این راستا بایستی زیرساخت های نرم افزاری نیز مهیا شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: ارتباطی با شبکه نخبگان و توده‌های مردم از طریق شبکه سازی برای مردمی کردن جریان تبلیغات از دیگر رویکردهای این نهاد است که تلاش می کنیم به این اهداف دست یابیم.

وی اضافه کرد: با اتکا به تحقیقات و پژوهش، موضوع رصد فعالیتها را دنبال خواهیم کرد و بزودی« اتاق وضعیت رصد» در این اداره راه اندازی خواهد شد و از ظرفیت های کشوری نیز استفاده می کنیم.

پور آرین گفت: بزودی همایش تبلیغی و جهاد تبیینی را با همکاری دفتر انتشارات معارف اسلامی برگزار خواهیم کرد تا مجموعه ای از آثار و مکتوبات و سخنرانی های مقام معظم رهبری معرفی شوند که سرشبکه های اصلی این موسسه به استان دعوت خواهند شد تا از ظرفیت تولید محتوای این موسسه نیز استفاده شود.

فعالیت 1240 هیئت مذهبی در استان

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های مذهبی استان اظهارداشت: در استان 1240 هیئت مذهبی ثبت شده و 127 کانون مداحان اهل بیت فعال هستند که 29 مجوز جدید نیز برای علاقمندان این فعالیت صادر شده است.

image_2022_6_26-16_8_43_683_QfV

پور آرین بیان کرد: همچنین 81 مداح ترجیح خوان در استان داریم و در یک سال گذشته ۵۵ مجوز جدید نیز برای هیئت‌های مذهبی در قزوین صادر شده است.

حجت‌الاسلام پورآرین گفت: در استان 1303 مداح مجوز فعالیت دارند و 24 امام محله و 100 «امام روستا» در تبلیغ امور دینی در نقاط مختلف استان این رسالت سنگین را بر عهده دارند.

انتهای پیام

نظر شما