تولیدکنندگان فرش دستباف مورد حمایت دولت قرار می گیرند

۱۴۰۱/۰۴/۰۶ - ۲۱:۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۳۴۴۳۸۹
تولیدکنندگان فرش دستباف مورد حمایت دولت قرار می گیرند
رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: با شناسایی بازارهای هدف برای صادرات و کمک به حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی از تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف حمایت می کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ همزمان با ششمین روز از دهه تولید و تجارت، چهاردهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلو فرش استان قزوین عصر دوشنبه با حضور اعلایی استاندار، رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران، افضلی رئیس سازمان صمت استان قزوین، خورگامی مدیر عامل شرکت نمایشگاههای بین المللی قزوین، مدیران، مسئولان و تولیدکنندگان حوزه فرش در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین گشایش یافت.

image_2022_6_27-21_58_22_412_2J6

فرحناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف گفت: قزوین در زمینه فرش دستباف قدمت بسیار زیادی دارد و فرش این خطه به نام فرش هرات شناخته شده است و امروز نیز باید در معرفی این هنر اقدام شایسته ای صورت گیرد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاههای تخصصی بستر بسیار خوبی برای معرفی بیشتر این هنر صنعت به مردم است و با حذف واسطه ها امکان دسترسی آسان و ارزانتر فرش به مصرف کننده را نیز مهیا می کند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران تصریح کرد: حمایت از تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف برای حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی و پرداخت تسهیلات خرید می تواند به رونقش صنعت هنر فرش کمک کند.

وی اضافه کرد: امیدواریم برگزاری این نمایشگاه تخصصی بتواند به احیای دوباره فرش قزوین نیز کمک کند.

ddddd

در ادامه عزیزالله افضلی رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: ▫استان قزوین ۸ هزار و 500 بافنده فرش دارد که از این تعداد ۳۵۰۰ نفر فعال هستند.

وی بیان کرد: یکی از شاخصه های فرش قزوین نوع رنگ آمیزی و تلفیق رنگ پسته ای آن است و هم اکنون برای احیا و شناسایی فرش قزوین بنام «اعتماد» بستر مناسبی در کشور و بازارهای هدف با وجود جعل و تقلب از هنر فرش وجود دارد.

image_2022_6_27-21_58_25_102_CMv

چهاردهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلوفرش تا 10 تیرماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین برپاست و علاقمندان می توانند از ساعت 16 الی 22 از آن بازدید کنند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز