عملیاتی شدن سند تحول دولت نیازمند همراهی جوامع دانشگاهی است

۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ۰۷:۱۹:۳۴
کد خبر: ۱۳۴۵۲۸۴
عملیاتی شدن سند تحول دولت نیازمند همراهی جوامع دانشگاهی است
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قزوین گفت: جوامع دانشگاهی در عملیاتی کردن سند تحول دولت می توانند یاریگر دولتمردان باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سید رضی آقاسیدی در نشست با اعضای هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان استان قزوین اظهار داشت: حل مسائل استان از طریق علمی یکی از دغدغه های مجموعه مدیریتی استان قزوین است و ما به دنبال برنامه ریزی مناسبی برای تحقق این هدف هستیم.

وی افزود: در نظام مدیریت استان عناصر و فرآیندهای متعددی وجود دارد که باید در کنار هم نقش آفرینی کنند تا کارساز باشند زیرا به صورت جزیره ای کارساز نیستند و اگر سیستمی عمل کنند به نتایج بهتری می رسیم که در این مسیر به همراهی جوامع دانشگاهی نیاز داریم.

آقاسیدی گفت: استانداری به عنوان نهاد حکمرانی استان، نقش هماهنگی و تسهیل گری در ایفای نقش دستگاه ها را بر عهده دارد و در کنار تمامی موضوعات و مسائل استان موضوع ارتباط با دانشگاه فرهنگیان از اهمیت بالایی برخوردار است و برای مجموعه مدیریتی استان شخصیت حقوقی دانشگاه فرهنگیان و فرهیختگان حاضر در این دانشگاه بسیار ارزشمند است و به دنبال استفاده از ظرفیت آنها هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قزوین یادآورشد: دولت از نخستین روزهای استقرار، در اقدامی کم سابقه سند تحول را به دستگاه ها ابلاغ کرده تا خط مشی اجرایی مشخص شود تا جوامع نخبگان امکان نقد این نظام را داشته باشند.

وی بیان کرد: از اساتید و جوامع دانشگاهی انتظار داریم  ایراد و نواقص سند را شناسایی کرده و با تبادل نظر، زمینه بهبود سند را مهیا کنند.

آقاسیدی با تشریح برخی از مهم ترین موارد سند تحول دولت که تحت عنوان چرخش‌های تحول آفرین نام گذاری شده گفت: این چرخش ها شامل تغییر نگرش خطی و تدریجی به نگرش تحولی و جهش در الگوی حکمرانی دولت، تغییر از دولت محوری صرف در عدالت گستری به میدان داری مردم در اقامه عدل، 

تغییر از دولتی با سیاست های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تفکیکی به سمت دولتی با سیاست های یکپارچه و هم افزایی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قزوین تصریح کرد: تغییر تصمیم گیری متمرکز و متکی صرف بر توان کارشناسی دولت به مسئولیت سپاری و مشارکت گروه های نخبگانی و نهادهای مردمی در حل مسائل محلی و ملی، تغییر اقتصاد شکننده برون نگر به اقتصاد مقاومتی دانش بنیان و مبتنی بر فناوری های تحول آفرین و تغییر نظام برنامه ریزی همسان نگر کشوری به فعال سازی ظرفیت ها در سراسر کشور براساس آمایش سرزمین و تفویض اختیار به استان ها از  دیگر تغییر رویکردهاست.

وی افزود: دولت از نخستین روزهای استقرار، در یک اقدام کم سابقه سند تحولی را به دستگاه ها ابلاغ و به نوعی خط مشی اجرایی را مشخص کرده که امیدواریم جوامع دانشگاهی در عملیاتی کردن سند تحول دولت یاریگر دولتمردان باشند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز