اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی استان قزوین در سال گذشته به ۱۳۱۹ میلیارد تومان رسید

۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ۰۷:۴۴:۰۲
کد خبر: ۱۳۴۵۲۸۶
اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی استان قزوین در سال گذشته به ۱۳۱۹ میلیارد تومان رسید
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین گفت: مجموع اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای استان قزوین در سال گذشته به 1319 میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ ابوالفضل یاری در این باره اظهارداشت:  اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان قزوین در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن رشد ۲۳۴ درصدی داشته است.

وی با اشاره به رشد اعتبار و پیشرفت فیزیکی طرح های مهم تملک دارایی های سرمایه ای ملی و استانی استان در سال گذشته یادآور شد: طرح انتقال آب از سد طالقان به شهرها و روستاهای استان، احداث سد بالاخانلو، شبکه انتقال آب نهب و مرکز ترومای بیمارستان شهید رجایی و مرکز دیالیز تاکستان از آن جمله است.

یاری تصریح کرد: همچنین  احداث راه اصلی قزوین- الموت- تنکابن، راههای اصلی بویین زهرا- دانسفهان- سه راهی رحیم آباد، سه راهی دانسفهان- شامی شاپ، و نیز راه نهاوند- ضیاءآباد- آبترش، احداث فاضلاب تاکستان و الوند، استخر ذخیره آب آقابابا، بیمارستان 700 تختخوابی، توسعه پایدار آب و خاک کشاورزی دشت قزوین از دیگر طرح های مهم استان هستند.

سد

وی یادآورشد: سهم استان قزوین از اعتبارات هزینه ای کشور در سال گذشته معادل ۱,۹ درصد بود و در این راستا اعتبارات هزینه ای  سال ۱۴۰۰ استان قزوین نیز نسبت به سال گذشته بیش از ۵۴ درصد رشد داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین اظهارداشت: عملکرد اعتبارات هزینه ای استان قزوین در سال گذشته 21 درصد از اعتبارات مصوب بیشتر بوده است.

مطالعات اقتصادی و اشتغالزایی روستایی 323 روستا در استان

ابوالفضل یاری در ادامه گفت: از سال 96 تاکنون مطالعات اقتصادی و اشتغالزایی روستایی در حال انجام بوده که دستاورد آن مطالعه 323 روستا در استان بوده است.

وی افزود: برنامه های متناسب با این مطالعات تهیه و تدوین شده و تاکنون 1587 طرح در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصویب و به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.

یاری خاطرنشان کرد: بیش از 92 درصد طرح های تمام شماری شده و اشتغال پایدار روستایی تاکنون به  بهره برداری رسیده است.

هدف گذاری رشد اقتصادی 8.4 درصدی استان قزوین

این مسئول در ادامه تصریح کرد: با توجه به تصمیم سازمان برنامه و بودجه کشور ، رشد اقتصادی ۸ درصدی در کشور مبنا بوده که بر اساس آن میزان رشد قابل دستیابی استان قزوین 8.4 درصد درنظر گرفته شده است.

رئیس سازمان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اضافه کرد: برای رسیدن به این هدف مطالعات و برنامه ریزی هایی انجام شده و معتقدیم با توجه به ظرفیت های خالی موجود در بخش اقتصادی به رشد 8.4 درصدی خواهیم رسید.

وی بیان کرد: برای رسیدن به این هدف با توجه به برآوردها، نیازمند سرمایه گذاری 61 هزار میلیارد تومانی در بخش های مختلف از طریق بودجه عمومی، منابع داخلی شرکت ها، بخش عمومی غیردولتی، تسهیلات، بخش خصوصی و سرمایه گذار خارجی هستیم.

جاده الموت تنکابن 2

تهیه گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی استان در زمینه اسناد ملی و استانی آمایش 

رئیس سازمان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: با توجه به اینکه تمامی دستگاه های اجرایی استان، شهرداری ها، فرمانداری‌ها و دانشگاه ها مکلفند هرگونه طرح یا پروژه مربوط به خود را با نتایج و سیاست‌گذاری‌های سند ملی آمایش سرزمین تطبیق دهند، این سازمان اقدام به جمع آوری گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی استان در زمینه اجرای اسناد ملی استانی و آمایش سرزمینی کرده است.

یاری افزود: یکی از اقدامات تاثیرگذار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین در رابطه با سند ملی آمایش آشنا کردن اذهان عمومی با مفهوم آمایش سرزمینی است که از طریق برنامه های تلویزیونی، موشن گرافی و گفتگو های ویژه خبری انجام شده است.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز