ائمه جمعه و جماعات مردم را به صرفه جویی در مصرف آب و برق دعوت کنند

۱۴۰۱/۰۴/۱۳ - ۰۹:۲۲:۱۶
کد خبر: ۱۳۴۶۸۲۴
ائمه جمعه و جماعات مردم را به صرفه جویی در مصرف آب و برق دعوت کنند
رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان قزوین گفت: از ائمه جمعه و جماعات انتظار داریم مردم را به صرفه جویی در مصرف آب و برق و رعایت الگوی مصرف تشویق کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق ، نشست مدیران ارشد صنعت آب و برق استان قزوین با ائمه جمعه و جماعات در نیروگاه شهید رجایی برگزار شد.

یدالله ملکی رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان در این نشست اظهار داشت: میانگین بارش در جهان حدود 800 میلیمتر و در کشور ما فقط 228 میلیمتر و در استان قزوین نیز حدود 300 میلیمتر است و شاهد توازن بارش ها نیستیم و عمده بارش ها مربوط به مناطق شمالی است.

وی افزود: برخی از مناطق کشور شاهد بارندگی کمتر از 150 میلیمتر در سال هستند و این شواهد نشان می دهد در یک منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته ایم. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین یادآورشد: بدلیل توسعه صنایع در جهان و افزایش تولید گازهای گلخانه ای با تغییرات اقلیمی مواجهیم و این موضوع سبب تغییر در نوع و زمان بارش ها شده است.

ملکی بیان کرد: افزایش جمعیت سبب شده تا نیازهای آبی در بخش شرب و عرصه های کشاورزی، صنعت و خدمات روز به روز افزایش یابد و در سال های اخیر بدلیل تغییرات اقلیمی و خشکسالی های مستمر و برداشت های بی رویه، منابع آبی در دسترس به شدت محدود شده است.

نشست 1

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین با اشاره به وضعیت مصرف آب در استان قزوین گفت: 88 درصد منابع آبی استان در بخش کشاورزی و 12 درصد نیز در سایر بخش ها (شرب، صنعت و خدمات) مصرف می شود و بررسی ها نشان می دهد علیرغم کمبود منابع آبی استفاده و بهره برداری مطلوبی در بخش کشاورزی از آب صورت نمی گیرد و بیش از نیمی از اراضی زراعی استان همچنان به روش سنتی آبیاری می شود.

ملکی با بیان اقدامات انجام شده در راستای صیانت از منابع آبی استان گفت: بستن چاههای غیرمجاز، جلوگیری از اضافه برداشت چاههای مجاز، نصب کنتورهای هوشمند در کنار اجرای برنامه های اطلاع رسانی برای افزایش سطح آگاهی عمومی از جمله اقداماتی است که از سالهای گذشته آغاز شده و همچنان نیز با جدیت ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین در خصوص طرح های عمرانی این شرکت نیز گفت: سد نهب با هدف تنظیم و تامین بخشی از نیاز آبی مورد نیاز 36 هزار و 800 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه بوئین زهرا و تاکستان امسال به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: سد بالاخانلو در شهرستان بوئین زهرا نیز با هدف تامین آب شرب 5 شهر و 30 روستای منطقه در صورت تخصیص اعتبارات امسال آبگیری اولیه می شود و پروژه آبرسانی به آبیک از سد طالقان نیز تا پایان تیر ماه آماده بهره برداری می شود.

ملکی از ائمه جمعه و جماعت شرکت کننده در این نشست درخواست کرد در جمع مردم و با استفاده از ظرفیت و تریبون های نمازجمعه و جماعات به موضوعات مرتبط با آب توجه ویژه داشته باشند و از نفوذ کلام و بیان خود برای ترغیب بیشتر مردم در مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب و همچنین استفاده از تکنولوژی و شیوه های نوین آبیاری اقدام کنند. 

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز