اعلایی: اداره ارشاد بایستی خانه هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر باشد

۱۴۰۱/۰۴/۱۴ - ۲۰:۳۳:۱۰
کد خبر: ۱۳۴۷۶۶۰
اعلایی: اداره ارشاد بایستی خانه هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر باشد
استاندار قزوین گفت: تسهیل گری و مدیریت در اداره ارشاد باید به گونه ای باشد تا هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر این مکان را مانند خانه خود بدانند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین روز سه شنبه در بازدید سرزده از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار داشت: در دوره جدید مدیریتی، در این اداره کل رویکرد تحول گرایی دیده می شود که به دنبال تعالی و توسعه حوزه مسئولیتی است و اقدامات انجام شده، منشأ تحول خوبی هنرمندان استان خواهد شد.

وی با تبریک روز قلم افزود: کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پرچمداران تسهیل فعالیت اهل قلم و حامیان این عرصه هستند و امیدواریم بسترهای کار تسهیل وروان شود.

اعلایی تصریح کرد: کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بایستی بدون رویکرد جانبدارانه اجتماعی و سیاسی به موضوعات این عرصه اهمیت دهند و به توسعه دانش و فرهنگ کمک کنند.

وی افزود: یکی از کار ویژه های استان زمینه سازی برای تقویت نشاط در جامعه و ایجاد حس و حال خوب در جامعه است که این کار از رسالت های اداره ارشاد محسوب می شود. 

استاندار قزوین گفت: فعالیت های فرهنگی در دراز مدت جواب می دهد لذا بایستی اثرگذاری را در یک دوره زمانی مشخص انتظار داشت البته مدیرکل ارشاد باید دغدعه های اهالی فرهنگ و هنر را بشنود و برای تسهیل در امور فرهنگی برنامه ریزی کند تا هنرمندان با امیدواری بیشتری فعالیتهای خود را دنبال کنند.

نماینده عالی دولت در استان اظهارداشت: زبان انقلاب اسلامی زبان فرهنگ و هنر است و در سیره و زندگی امامین انقلاب همواره توجه و کاربرد آن مشهود است. 

وی افزود: امام راحل بعنوان معمار بزرگترین انقلاب قرن خود یک شاعر است و شاعران دنیا باید بدانند امام خمینی(ره) در کنار جایگاه سیاسی، عرفانی و معنوی خود در شعر هم توانمند بوده و توانسته اند تحول زیادی را موجب شوند.

اعلایی گفت: روند فعالیتهای اداره ارشاد باید به گونه ای باشد تا اهل فرهنگ و هنر، این اداره را مانند خانه خود بدانند و به آن رفت و آمد کرده و مسائل و مطالبات خود را در این مکان پیگیری کنند. 

استاندار قزوین یادآورشد: تنوع و تعدد حوزه‌های ماموریتی ارشاد این اداره را به یکی از  دستگاه های اثرگذار در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تبدیل کرده است.

وی اظهارداشت: اقتصاد فرهنگ و هنر هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برای آن باید چاره اندیشی کرد و اداره ارشاد برای امور اقتصادی هنرمندان تسهیل گری کند.

استاندار قزوین تصریح کرد: آمادگی داریم برای سرمایه گذارانی که در عرصه مسکن ورود کرده و تمایل دارند در فرهنگ و هنر نیز مشارکت کنند مجوز ساخت سالن تئاتر و سینما نیز صادر شود تا این کار برای بخش خصوصی و اهالی فرهنگ و هنر نیز توجیه اقتصادی داشته باشد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز