اعلایی: اجرای سند تحول رسالت مهم مدیران استان قزوین است

۱۴۰۱/۰۴/۱۶ - ۱۳:۴۰:۱۴
کد خبر: ۱۳۴۸۳۹۶
اعلایی: اجرای سند تحول رسالت مهم مدیران استان قزوین است
استاندار قزوین گفت: اجرای سند تحول،مشارکت در جهاد تبیین و خدمت صادقانه و شبانه روزی به مردم مهمترین رسالت مدیران در دوره جدید است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ شورای اداری استان قزوین روز پنجشنبه با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه، لطف الله سیاهکلی، رجب رحمانی و فاطمه محمدبیگی نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی، شعبانی رئیس کل دادگستری و رجبی دادستان استان و مدیران دستگاههای اجرایی در استانداری برگزار شد.

محمد مهدی اعلایی در این جلسه اظهارداشت: با تاکید رهبری این دولت با برنامه وارد کار شده و در همان ابتدای خدمت سند تحول دولت مردمی آماده شده که فقط یک مطلب کتابخانه ای نیست و رویکرد اجرایی دارد و مدیران دستگاههای اجرایی و سایر افراد حتما لازم است آن را مطالعه کنند و رویکردهای لحاظ شده در آن که با توجه به موفقیتها و نیز اشکالات گذشته است را بررسی کنند.

وی اضافه کرد: برخی از همکاران در زمان تدوین سند نقشی در تهیه آن داشتند و در استان آمادگی داریم برای طراحی حکمرانی از این سند استفاده کنیم.

image_2022_7_7-14_40_8_602_SVH

استاندار قزوین تصریح کرد: برخی موارد نیازمند باز تعریف است و در فضای پیش رو به یک فرمان نظامی« به جای خود» نیاز داریم که کارها شتاب بگیرد زیرا در سند تحول دولت مردمی برای حکمرانی مطلوب همه موارد دیده شده تا برای ارتقای رفاه مردم همت کنیم.

وی بیان کرد: آنچه نیاز جامعه و دستور رهبری است امیدآفرینی است و نه تنها در فضای پیش رو شاهد بن بست نیستیم بلکه افق پیش رو بسیار امیدوارانه است.

اعلایی بیان کرد: با تحولاتی که در دنیا رخ داده شاهد این تحلیل هستیم که فرصتها برای ما بیشتر می شود زیرا با تحمل تحریم ها قدرت تاب آوری ما بیشتر شده است.

وی اظهارداشت: در استان به برکت ظرفیت های فوق العاده سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، و تاریخی بدون تردید افق روشنی پیش رو داریم و با وحدت و هم راستایی می توانیم این ظرفیتها را با کمک خدمتگزاران نظام به فرصت تبدیل کرده و توسعه استان را محقق کنیم.

مصوبات سفر ریاست جمهوری استان را متحول می کند

استاندار قزوین یادآورشد: مسائلی که در سفر رئیس جمهور مطرح شد برخی منشا دریافت مجوز و برخی اعتبارخوبی دارد که در سه سال آینده راهکارها و رویه های اجرایی استان را مشخص خواهد کرد و موتور تغییر و توسعه رو به جلو خواهد بود.

وی با اشاره به جایگاه نمایندگان اظهارداشت: همگرایی به این‌ معنا نیست که از اختیارات قانونی استفاده نکنیم زیرا نمایندگان با شان نظارتی که دارند می توانند بر امور نظارت کرده و از مدیران بخواهند پاسخگو باشند و دستگاه قضایی نیز باید کمک ما باشد.

image_2022_7_7-14_40_7_653_0oQ

اعلایی گفت: دستگاههای اجرایی استان که بیشترین بار اجرا را دارند با مشکلاتی مواجهند که باید مورد حمایت قرار گیرند و اختیارات مدیران منجر به خدمت شود.

وی اضافه کرد: امام جمعه قزوین نقش هدایت و رهبری داهیانه دارند و ما و همه مدیران از مشورت ایشان استفاده خواهیم کرد و مردم هم ناظرند و قضاوت می کنند و فلسفه وجودی ما خدمت به مردم است.

انتصاب مدیران بر اساس رویکرد دولت است

استاندار قزوین در خصوص نحوه انتصاب مدیران هم گفت: این افراد بر اساس رویکرد مردم به دولت و جهت گیری دولت انجام شده و مواردی چون سلامت، تجربه، دانش و صاحب نظر بودن و نیز تحرک، نشاط، انگیزه و معتمد بودن در انتصابات مورد توجه بوده است.

وی گفت: اعتقاد داریم که نظام بن بست ندارد و امروز ما هستیم تا خدمت کنیم و اگر خوب عمل نکردیم حتما باید جای خود را به دیگران بدهیم لذا از همه مدیرانی که تلاش کردند و موفق بودند سپاسگزاریم و از مدیران جدید هم انتظار داریم با جدیت در خدمت مردم باشیند.

استاندار قزوین یادآورشد: شرایط مدیریت امروز بسیار سخت است و آرامش حاکم بر استان ناشی از تعامل و همراهی همه مدیران و نمایندگان است.

وی در ادامه بیان کرد: جهاد تبیین بسیار اهمیت دارد و همه تکلیف داریم در این حوزه کار کنیم زیرا دشمن می خواهد انحراف در برداشت ها ایجاد کند و دوران خفت بار پهلوی را مقایسه با این نظام مقایسه می کنند و اگر جهاد تبیین را در اولویت قرار ندهیم آسیب می بینیم.

اعلایی اظهارداشت: باید دستاوردهای نظام و نیز آسیب فتنه ها و شیطنت ها را منعکس کنیم و مدیران با حضور در مراسم مردمی به این کار کمک کنند و این فعالیتها در ارزیابی مدیران مورد توجه است.

image_2022_7_7-14_40_6_824_BUb

وی اضافه کرد: کسانی که تصور می کنند با تحریک های غیر منصفانه مردم موجب سوء برداشت شده و برای خود ایجاد محبوبیت می کنند سخت در اشتباهند و کسانی که تریبون و نام و نشان دارند بدانند در جهاد تبیین رسالت آنها سنگین تر است و باید مراقب باشند موجب ناامیدی مردم نشویم.

استاندار قزوین در ادامه تصریح کرد: نگران گسترش اباحه گری در جامعه هستیم و در قزوین که استانی دین مدار است نمی پذیریم معدود افرادی با انجام اباحه گری در فضای مجازی و یا فضای محیطی موجب جریحه دار شدن افکار عمومی شوند.

وی در ادامه خواستار تزریق واکسن و رعایت نکات بهداشتی در خصوص پیشگیری از ابتلا به کرونا شد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز