مردم را نا امید نکنیم، آینده استان و کشور نویدبخش و امیدوارکننده است

۱۴۰۱/۰۴/۱۶ - ۱۴:۰۰:۳۰
کد خبر: ۱۳۴۸۴۲۹
مردم را نا امید نکنیم، آینده استان و کشور نویدبخش و امیدوارکننده است
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت درامد دولت بهبود یافته و آینده کشور و استان نوید بخش و امیدوارکننده است و نباید مردم را نگران و نا امید کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ شورای اداری استان قزوین روز چهارشنبه با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه، لطف الله سیاهکلی، رحجب رحمانی و فاطمه محمدبیگی نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی، شعبانی رئیس کل دادگستری و رجبی دادستان استان و مدیران دستگاههای اجرایی در استانداری برگزار شد.

لطف الله سیاهکلی در این جلسه با تشکر از خدمات مدیران دستگاههای اجرایی اظهارداشت: با کمک همدیگر بایستی نهضت خدمت رسانی را که تاکید رهبری است پیاده کنیم.

وی بیان کرد: اصلاحات اقتصادی که توسط ریاست جمهور با جسارت آغاز شده حتما در جامعه التهاب ایجاد می کند و مدیران باید بدانند چگونه با مردم برخورد کنند تا این بار روحی کمتر شود.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس تصویب کرد اگر ارز ترجیحی حذف می شود حتما قیمت ها بر اساس سال 1400 باشد که این مصوبه ایراد داشت و یک مصوبه سیاسی بود اما جناب آقای رئیسی از آبروی خود هزینه کرد تا این جراحی که بایستی در دولتهای گذشته کلید می خورد در این دوره شروع شود.

image_2022_7_7-16_12_36_988_JLy

سیاهکلی بیان کرد: شاید از نیم قرن گذشته تاکنون از زمان رژیم گذشته که شش میلیون بشکه نفت می فروخت تا زمان آقای احمدی نژاد که نفت را 120 دلار فروختیم همواره دولتها با کسری بودجه روبرو بودند و این موضوع موجب تورم می شود.

وی گفت: ناترازی در بودجه و هماهنگ نبودن درآمد و مصارف موجب تورم است و باید یک زمانی آن را مهار کنیم و این کار زمانی ممکن می شود که منابع و مصارف هماهنگ و تراز باشد.

سیاهکلی اظهارداشت: وظیفه مدیران این است که با کمک بخش خصوصی درآمدهای استان را بالا ببرند و اینکه فعلا این درآمد در استان 7 هزار میلیارد تومان گفته شده منطقی نیست و حتما یک جای کار ایراد دارد و یا فرار  مالیاتی داریم و جذب سرمایه گذار نداشتیم و یا مدیریت ها باید اصلاح شود و یا هزینه های مدیریت ما بالاست.

وی یادآورشد: دولت با افزایش یارانه تلاش می کند بخشی از فشار مردم را کم کند و در کنار آن با اختصاص «کارت کالا» که در همه کشورهای دنیا مرسوم است به مردم کمک می کند تا قدرت خرید بالایی داشته باشند و این طرح را نباید کوپنی شدن کالا بنامیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سفر رئیس جمهور به استان قزوین دستاوردهای بسیار خوبی داشت و امسال و دو سال آینده کار زیادی داریم که باید انجام شود.

وضعیت دولت خوب است مردم را نا امید نکنیم

سیاهکلی با اشاره به بهبود شرایط اقتصادی کشور گفت: توصیه می کنیم دل مردم را خالی نکنیم و خبرهای نا امیدکننده به مردم ندهیم زیرا ما مطلع هستیم که وضعیت دولت بهتر شده و اعتبارات سفر هم اگر اختصاص داده شود استان قزوین در مسیر توسعه قرار خواهد گرفت و آینده روشنی پیش روی مردم کشور و استان قرار دارد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کنار سختی دریافت بودجه به نظر می رسد هزینه کردن آن هم سخت تر باشد لذا توصیه می کنم در هزینه کردن اعتبارات حتما از مردم و بسیج سازندگی برای کاهش هزینه و اجرای درست طرح ها استفاده کنیم.

استفاده از فنآوری جدی گرفته شود

وی با اشاره مشکلات ناشی از بحران آب در استان اظهارداشت: امروز محکوم به استفاده از فنآوری و دانش برای رفع مشکلات خود هستیم و در سرفصل مدیریت آب حتما لازم است از فنآوری IOT برای کاهش مصرف و بالا بردن کیفیت آب استفاده کنیم.

image_2022_7_7-16_12_32_298_boR

سیاهکلی ضمن تقدیر از خدمات مدیران صنعت آب و برق استان تصریح کرد: حتما باید از مدیران فنآور در اجرای طرح ها بهره ببریم در غیر این صورت بحران آب در دهه آینده می تواند بشدت کشورمان را تحت تاثیر قرار دهد.

نهضت انتقال آب با لوله در استان راه اندازی شود 

سیاهکلی گفت: تا زمان استفاده از شرکت های دانش بنیان در مدیریت آب لازم است با راه اندازی  (نهضت لوله) برای انتقال آب با کمترین تلفات اقدام کنیم و در این طرح از مشارکت خود مردم و کشاورزان هم برخوردار شویم.

وی بیان کرد: امروز مهاجرت معکوس در روستا شکل گرفته و باید به اقتصاد و معیشت مردم اهمیت دهیم تا اقامت و سکونت دائمی نیز محقق شود و اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری و ساخت استخرهای معیشتی و ذخیره اب را گسترش دهیم. 

در انتصاب افراد مشاوره می دهیم اما اصرار نداریم 

سیاهکلی گفت: با تاکید رهبری نمایندگان در انتصاب مدیران دخالت نخواهند کرد ولی مشاوره می دهیم و اگر نظر خواستند حتما اظهار نظر می کنیم. 

وی بیان کرد: در صورت معرفی افراد برای بررسی صلاحیت آنها در مدیریت هیچ اصراری به استفاده از آنها نداریم و استاندار اختیار دارد هر فردی که صلاح می داند انتخاب کند و جوابگوی عملکردش هم باشد. 

سیاهکلی اظهارداشت: اصرار نمایندگان به استفاده از افراد در پستهای مدیریتی حتما فسادانگیز  و آسیب زاست و خود را وارد تصدی گری نخواهیم کرد و نفعی برای خود در انتصابها نمی بینیم. 

وی گفت: از مدیران سابق و فعلی رضایت داریم اما همه در معرض تغییر هستیم و اگر خوب کار نکنیم جابجایی حتمی است زیرا فرصت برای خدمت به مردم کوتاه است. 

آینده استان نوید بخش است 

سیاهکلی بیان کرد: با اعتبارات خوبی که در سفر دریافت خواهیم کرد و با همدلی و همراهی مدیران  آینده خوبی را برای استان قزوین پیش بینی می کنیم 

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز