اعلایی: ساخت خوابگاههای دانشجویی متاهلی در قزوین شتاب گیرد

۱۴۰۱/۰۴/۳۰ - ۱۳:۰۵:۲۲
کد خبر: ۱۳۵۳۶۹۰
اعلایی: ساخت خوابگاههای دانشجویی متاهلی در قزوین شتاب گیرد
استاندار قزوین گفت: برای تشویق ازدواج و فرزند آوری و تقویت بنیان خانواده ساخت خوابگاههای دانشجویی متاهلی در استان شتاب می گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ محمد مهدی اعلایی در جلسه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که روز پنجشنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: دانشگاهها برای ساخت خوابگاههای دانشجویی و مجتمع خوابگاهی با جدیت بایستی اقدام کنند.

وی افزود: یکی از اجرایی ترین روش های فرزندآوری و کمک به ارتقای ازدواج و ثبات خانواده، می تواند توسعه خوابگاههای دانشجویی باشد و با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی لازم است مشارکت خیرین برای ساخت خوابگاه دانشجویی بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

اعلایی یادآورشد: دانشگاههای دولتی برای دریافت زمین و ساخت خوابگاه می توانند بسرعت اقدام کنند و راه و شهرسازی آماده واگذاری زمین رایگان به صورت اجاره ۹۹ ساله است. 

وی گفت: ساخت خوابگاه متاهلی کم هزینه است و با کمترین اجاره می توان آن را به دانشجویان متاهل واگذار کرد و این امکانات می تواند انگیزه دانشجویان برای ازدواج را بیشتر کند.

استاندار قزوین اظهارداشت: دانشگاههای خصوصی هم می توانند در صورت داشتن زمین در محوطه دانشگاه از حمایتهای دولتی برخوردار شده و برای ساخت خوابگاه دانشجویی اقدام کنند.

image_2022_7_21-14_3_33_248_CzY

وی اضافه کرد: خوابگاههای دانشجویی متاهلی باید در متراژ کم و زیر  ۶۰ مترمربع طراحی با هزینه کم و بسرعت ساخته شود تا فقط برای دانشجویان جذابیت داشته باشد و کاربرد واحد مسکونی پیدا نکند.

تسهیلات فرزند آوری بسرعت به خانواده ها پرداخت شود

اعلایی یادآور شد: لازم است تمام ظرفیت های فرزند آوری در استان احصا شده و به صورت بروشور در اختیار خانواده ها قرار گیرد تا زوجهای جوان از مشوق ها و تسهیلات دولت مطلع شوند.

وی بیان کرد: پرداخت وام قرض الحسنه برای هر فرزند ۲۰ میلیون تومان و تسهیلات ازدواج ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی می تواند گشایش خوبی در امر ازدواج ایجاد کند و بانک های استان را ملزم کرده ایم این وام ها بسرعت و بدون وقفه به متقاضیان پرداخت شود.

استاندار قزوین با اشاره گزارش های ارائه شده از سوی مسئولان گفت: متاسفانه آمارهای استان در زمینه فرزندآوری، تعداد ولادت و ازدواج با کاهش مواجه شده که نگران کننده است و باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی بیان کرد: شاید یکی از دلایل کاهش آمار فرزندآوری موضوع کرونا باشد که امروز تاثیر آن دیده می شود و به نظر می رسد در نیمه دوم سال با افزایش ولادت مواجه شویم.

اعلایی گفت: قانون جوانی جمعیت در افزایش میزان ازدواج بسیار تاثیرگذار است و با مشوق هایی که در آن پیش بینی شده می توان تسهیلات و خدمات مناسبی به زوجهای جوان ارائه کرد تا دغدغه مندی در این عرصه کمتر شود.

وی اظهارداشت: مدیران راه و شهرسازی و علوم پزشکی استان گزارش خوبی ارائه کردند که این رویکرد باید تقویت شده و در سایر دستگاهها نیز اجرا شود و در کنار آن اطلاع رسانی و اقناع سازی و توجیه اذهان مردم را نیز جدی بگیریم.

استاندار قزوین تصریح کرد: خوشبختانه اکثریت مردم صاحب بینش و دانش هستند و اگر رفتارهای اقناعی درست انجام شود خیلی ها در ازدواج و فرزند آوری پیشقدم می شوند و ما لازم است فقط موانع را از مسیر برداریم.

وی گفت: برخی از موانعی که در حوزه اقتصادی مطرح می شود بیشتر ذهنی است و اگر وضعیت امروز خود را با گذشته مقایسه کنیم می بینیم از نظر اقتصادی وضع بهتر شده و اگر رویکرد ما اصلاح شود به نتایج بهتری می رسیم. 

image_2022_7_21-14_3_58_654_R6g

اعلایی بیان کرد: نگرانی از فقر و اقتصاد نباید ذهن افراد را احاطه کند و لازم است باورهای دینی را تقویت کنیم و به الطاف الهی و گشایش در امور اعتقاد داشته باشیم.

وی اضافه کرد: دستگاههای اجرایی و متولیان قانون جوانی جمعیت در استان متعهد هستند ضمن همراهی با مصوبات در اجرای الزامات قانون نیز جدی باشند.

استاندار قزوین تصریح کرد: قوانین حمایت از فرزند آوری و جوانی جمعیت دراستان به طور کامل اجرایی خواهد شد و انتظار داریم زوج های جوان حتما از قانون جوانی جمعیت مطلع شوند و مشوق ها را بدانند که در این صورت می توانند مطمئن شوند این تسهیلات حتما گره گشای مشکلات آنها خواهد شد.

وی اظهارداشت: از رسانه های استان انتظار داریم موضوع قانون جوانی جمعیت را اطلاع رسانی کنند تا همه زوج های جوان و خانواده ها بدانند می توانند از حمایت های دولتی برخوردار شوند.

اعلایی گفت: با آهنگ پیش روی اقتصادی کشور و تعامل خوبی که با خیلی از ذینفعمان و صاحب اشتراکات دنبال می شود امیدواریم فضای خوبی در اقتصاد کشور ایجاد شده و وضعیت بهتری را تجربه کنیم.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز