بانوان سفیران فرهنگی در مدیریت مصرف انرژی هستند

۱۴۰۱/۰۵/۰۱ - ۱۴:۴۵:۲۷
کد خبر: ۱۳۵۴۳۴۸
بانوان سفیران فرهنگی در مدیریت مصرف انرژی هستند
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: بانوان به دلیل جایگاه ارزشمند خود در خانواده می توانند در مدیریت مصرف انرژی نیز به عنوان سفیران فرهنگی انرژی به کاهش مصرف برق در خانواده ها و اجتماع نقش آفرین باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ همایش مدیریت مصرف بهینه انرژی برق در خانواده ها روز شنبه با حضور سمیه خداپرست مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده، فرح جمالزاده رئیس گروه بهره وری و مدیریت مصرف انرژی شرکت توانیر، کبری علیخانی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین، مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق، یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، داراب بیرنوندی مدیرعامل آبفا و جمعی از مشاوران امور زنان دستگاههای اجرایی در شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد.

مسعود خواجه وند در این مراسم گفت: ممیزی انرژی در وزارت نیرو بسیار اهمیت دارد و با تشکیل جلسات متعدد تلاش شده برای هماهنگی امور در بخش ناترازی تولید و مصرف اقدامات کاربردی صورت گیرد.

وی بیان کرد: میزان مصرف انرژی برق در حال حاضر ۶۹ هزار مگاوات است که با برنامه ریزی مدیریت مصرف و همکاری در حوزه صنعتی وکشاورزی گذر از پیک را تا این لحظه با موفقیت سپری کرده ایم که تداوم این امر مستلزم مدیریت مصرف در بخش های خانگی و اداری می باشد. 

image_2022_7_23-14_0_33_663_5Sy

خواجه وند یادآورشد: بیش از 22 هزار مگاوات مصرف انرژی برق ناشی از بار سرمایشی و بیشترین مصرف آن در بخش خانگی است که باید با همکاری مردم برای کاهش آن اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بیان کرد: در این راستا تنظیم دمای کولر‌های گازی بر روی ۲۵ درجه سانتی گراد، استفاده از دورکند کولر‌های آبی، استفاده از نور طبیعی روز و خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی مانند اتو، جاروبرقی، لباسشویی، ظرفشویی در ساعات اوج بار  از جمله راهکار‌های ساده ای است که شهروندان می‌توانند با توجه به آن در مدیریت مصرف برق مشارکت کنند.

وی اضافه کرد: در تمامی برنامه های وزارت نیرو بویژه در استانها موضوع مدیریت مصرف جدی گرفته شده و بیشتر همایش ها و سمینارها با این محور تنظیم می شود تا بتوانیم به اهداف تعیین شده دست یابیم.

بانوان سفیران مدیریت مصرف انرژی هستند

خواجه وند اظهارداشت: نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند و این گروه در مدیریت خانواده توانسته نقش کلیدی و موفقی ارائه کند و مصمم هستیم از این ظرفیت ارزشمند برای فرهنگ سازی و انتقال پیام مدیریت مصرف بخوبی استفاده کنیم.

333333

خواجه وند یادآورشد: بانوان می توانند نقش سفیران انرژی در خانواده ها را ایفا کنند و در فرهنگ سازی و مدیریت مصرف نقش بیشتری بر عهده بگیرند.

وی اضافه کرد: تداوم دوره های آموزشی در میان گروههای مختلف مردم به‌خصوص جامعه زنان، ارائه آموزش‌های لازم از طریق ابزارها و روش‌های اطلاع رسانی، برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی می‌تواند مدیریت مصرف را در جامعه نهادینه کند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز