استفاده از ظرفیت بانوان و تشکل های دینی در مدیریت مصرف انرژی جدی گرفته شود

۱۴۰۱/۰۵/۰۱ - ۱۵:۲۵:۱۵
کد خبر: ۱۳۵۴۴۱۲
استفاده از ظرفیت بانوان و تشکل های دینی در مدیریت مصرف انرژی جدی گرفته شود
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: از ظرفیت بانوان، رسانه ها، سمن ها و تشکلهای دینی می توانیم برای فرهنگ سازی در خصوص مدیریت بهینه مصرف انرژی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ همایش مدیریت مصرف بهینه انرژی برق در خانواده ها روز شنبه با حضور سمیه خداپرست مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده، فرح جمالزاده رئیس گروه بهره وری و مدیریت مصرف انرژی شرکت توانیر، کبری علیخانی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین، مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق، یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، 

داراب بیرنوندی مدیرعامل آبفا و جمعی از مشاوران امور زنان دستگاههای اجرایی در شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد.

کبری علیخانی در این همایش اظهارداشت: زنان می توانند با نقش موثری که در عرصه های مختلف دارند نقطه شروع اصلاح الگوی مصرف باشند و با طرح الگوی مناسب برای مصارف خانگی، الگویی فراگیر را در جامعه مطرح کنند.

وی بیان کرد: اگر رفتار مصرفی بانوان در خانه تغییر کند به تنهایی می توانند نقش بسزایی در تغییر رفتار مصرفی دیگر اعضای خانواده به ویژه فرزندان نیز داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین یادآورشد: این امر موجب آموزش و انتقال غیرمستقیم بهینه سازی مصرف انرژی در خانواده و در نهایت جامعه می شود.

image_2022_7_23-14_0_33_663_5Sy

علیخانی تصریح کرد: مدیریت مصرف انرژی آب و برق و بهبود بخشیدن به کیفیت بهره وری از این منابع در سطوح مختلف جامعه بسیار مهم است و در راستای اصلاح الگوی مصرف و اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف آب و برق در بین خانواده ها همه باید تلاش کنند.

وی یادآورشد: اگر به سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام مظعم رهبری در عرصه های مختلف توجه جدی می شد امروز در بخش های مختلف جامعه شاهد پیشرفت های خوبی بودیم.

مشاور استاندار قزوین بیان کرد: در آستانه ماه محرم بایستی از ظرفیت های تشکل های دینی و هیئت های مذهبی نیز برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و نیز انتقال پیام مدیریت مصرف بخوبی استفاده کنیم.

image_2022_7_23-13_45_6_894_Q5x

علیخانی افزود: بهره گیری از ظرفیت رسانه ها و تریبون های اطلاع رسانی، مساجد و سمن ها نیز در فرهنگ سازی و مدیریت مصرف می تواند دستاوردهای خوبی برای ما در کاهش مصرف آنرژی داشته باشد.

در ادامه موسی خانی معاون بهره برداری و توسعه شرکت آبفای استان قزوین نیز در خصوص راههای کاهش مصرف آب در منازل و نیز ادارات نکاتی را یادآورشد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز