امکانات هلال احمر متناسب با ماموریت های گسترده این جمعیت نیست

۱۴۰۱/۰۵/۱۲ - ۲۳:۴۳:۰۹
کد خبر: ۱۳۵۹۸۸۷
امکانات هلال احمر متناسب با ماموریت های گسترده این جمعیت نیست
دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور گفت: اعتبارات و امکانات جمعیت هلال احمر متناسب با ماموریت های گسترده و مهم این نهاد در حوادث نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ یعقوب سلیمانی دبیر کل جمعیت هلال احمر در حاشیه دوره آموزشی تیم های تخصصی امداد و نجات خانه های هلال در در گفتگو با خبرنگار ما اظهارداشت: ایران کشوری حادثه خیز است و در معرض تهدید سیل، زلزله، طوفان و رانش زمین قرار دارد و جمعیت هلال احمربه عنوان مجموعه ای مردمی و سازمان حقوقی غیردولتی در امدادرسانی و امداد و نجات این حوادث نقش مهمی  دارد.

وی افزود : اگر در همان ابتدا به حادثه توجه نشود و اطلاع رسانی مناسبی صورت نگیرد مشکلات بیشتر شده و خسارات زیادی به مردم و کشور تحمیل می شود.

سلیمانی تصریح کرد: خانه های هلال طرح و ایده ای بود که از سال 1399در مجموعه جمعیت هلال احمر مورد توجه قرار گرفت و به عنوان کانون ارتباط جمعیت با مردم در روستاهای مناطق دوردست و مناطق حاشیه ی شهر مطرح شد.

وی یادآورشد: ضعف در آموزش از چالش های جدی است لذا یکی از فلسفه های شکل گیری و تقویت خانه های هلال تخصصی کردن آنها و استقرار تیم امداد و نجات در روستاها و بخش هاست.

image_2022_8_3-22_44_49_789_SLE

سلیمانی با اشاره به سیل روزهای اخیر در برخی از مناطق کشورخاطرنشان کرد: در سیل اخیر که در برخی مناطق صعب العبور اتفاق افتاد با توجه به اینکه امکان دسترسی وجود نداشت خانه های داوطلبان هلال اولین نفراتی بودند که اطلاع رسانی کردند و سپس به کمک مردم شتافتند.

وی اضافه کرد: اگر اعضای خانه های هلال که مورد اعتماد و اطمینان مردم هستند آموزش های فنی و تخصصی  را طی کنند می تواند بازدارندگی بیشتری داشته باشند و خسارت ها را کاهش دهند. 

سلیمانی یادآورشد: نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ابتدای مرداد ماه بیش از 72 هزار نفر را امداد رسانی کردند و 3840 آسیب دیده  را نجات داده و از صحنه حوادث خارج کردند. 

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: در جمعیت هلال احمر بدنبال افزایش کمی فعالیتها نیستیم و برنامه ریزی و اولویت ما کیفی بخشی کارهاست تا خانه های هلال در حوادث و بحران پاسخگوی مشکلات و نیازهای مردم باشند. 

سلیمانی اظهارداشت: ایده خانه هلال با توجه به عملکرد موفق مورد توجه صلیب سرخ جهانی و فدراسیون جهانی قرار گرفته و بخشی از هزینه های آموزشی این خانه ها را تامین می کنند چون طرح آن به عنوان  ایده و کاری نو در راستای اهداف و اصول جمعیت هلال احمر کارسازی و متناسب سازی شده است.

وی اضافه کرد: تقویت خانه های هلال به عنوان کانون ارت

image_2022_8_3-22_34_12_949_Zct

باط با مردم در سایه هماهنگی با پایگاه های مقاومت بسیج، خانه بهداشت و درمان در جهت هم افزایی و هم پوشانی مورد توجه جدی قراردارد.

این مسئول بیان کرد: مردم در خانه های هلال حضور و فعالیت دارند و امروز حتی  بعضی از خانه های هلال در کارهای جهادی، فرهنگی، اجتماعی و خدمات رسانی هم مشارکت دارند و از ابتدا تا انتهای حوادث و بحران ها  در صحنه هستند عملکرد موفق و درخشانی از خود بروز داده اند.

وی در خصوص ضرورت برگزاری دوره های تخصصی آموزشی در استان ها هم یادآورشد: یکی از ضرورت هایی که می تواند ما را در رسیدن به اهداف، سیاست ها و برنامه ریزی خانه های هلال کمک کند برگزاری دوره های آموزشی است لذا برای صرفه جویی در هزینه ها برگزاری این دوره ها را منطقه ای کرده ایم و موضوعات تخصصی و کاربردی مورد توجه قرار می گیرد .

سلیمانی اظهارداشت: تعداد ماموریت ها و حوادث رخ داده در کشور با اعتبارات و امکانات جمعیت هلال احمر متناسب نیست لذا از مسئولان و دست اندرکاران انتظار داریم برای افزایش اعتبارات و امکانات جمعیت هلال احمر اقدام کنند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر  تاکید کرد : در حال حاضر امکانات و اعتبارات سازمان جمعیت هلال احمر متاسفانه جوابگوی امدادرسانی در حوادث نیست لذا برای توسعه ناوگان جمعیت هلال احمر در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز